Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunde og vaner.


Tina

Recommended Posts

Hvad mener I om hunde og vaner? Mener I at hunde lever bedst med at der i deres liv er meget sånn faste rammer og især tidspunkterne for luftning og fodring er ens fra dag til dag? Eller mener I det er uvæsentligt?

Om I mener at hunde har godt har faste rammer, er der da nogle i opretholder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvad mener I om hunde og vaner? Mener I at hunde lever bedst med at der i deres liv er meget sånn faste rammer og især tidspunkterne for luftning og fodring er ens fra dag til dag? Eller mener I det er uvæsentligt?

Om I mener at hunde har godt har faste rammer, er der da nogle i opretholder?

nei det mener jeg ikke. Det er lett for at du får en hund som maser og blir urolig om den ikke får maten sin til samme tid, og som bare "må" ut til et fast tidspunkt... Sånn som jeg gjer det med alt fra mat,lufting og trening og tur, så følger jeg ikke klokka. Har også en dag i uken som er "fridag", og det er aldri samme ukedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trur en hund med faste vaner, ca. faste turer per dag og slikt er lykkeligere en en hud som feks. kanskje en dag får en kjempelang tur, og nesten ingen tur neste dag. hunder er vane dyr. dog veldig tilpassningsdyktie vanedyr. om rutinen skiftes kommer de fort inn i den nye.

jeg liker og ha faste vaner på hunden min, trur han er mer tilfreds da når han vet når og hva som skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det mener jeg ikke. Det er lett for at du får en hund som maser og blir urolig om den ikke får maten sin til samme tid, og som bare "må" ut til et fast tidspunkt... Sånn som jeg gjer det med alt fra mat,lufting og trening og tur, så følger jeg ikke klokka. Har også en dag i uken som er "fridag", og det er aldri samme ukedag.

Helt enig =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaner blir bare teit. Hunden min er vant til at frokost kan komme alt fra klokka sju til klokka elleve. Og kveldsmat kan komme både halv åtte og halv elleve. Og tur kan vare i fire timer eller en halvtime, og den kan komme til nesten alle døgnets tider, og den kan inneholde andre hunder, trening, vann, skog eller asfalt eller ingen av delene. Og det er innmari kjekt, for uansett hvordan du vrir og vender på det så er det ingen dager som er like. Så vaner med hunden er uvaner syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...