Gå til innhold
Hundesonen.no

En million mygg...


Carma

Recommended Posts

Kan noen værsåsnill overbevise meg om at myggen har en logisk og viktig plass i naturen??? :lol:

Og... mens vi er inne på mygg...

Tenk deg en skikkelig svart myggsverm ved hissigste solnedgangstider. Hvor mye skulle du hatt for å kle av deg og stå ute i 5 minutter, uten å bevege på deg eller slå ihjel mygg? Bare la deg bli stukket - og stukket og stukket....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen værsåsnill overbevise meg om at myggen har en logisk og viktig plass i naturen??? :lol:

Og... mens vi er inne på mygg...

Tenk deg en skikkelig svart myggsverm ved hissigste solnedgangstider. Hvor mye skulle du hatt for å kle av deg og stå ute i 5 minutter, uten å bevege på deg eller slå ihjel mygg? Bare la deg bli stukket - og stukket og stukket....?

Det finnes mennesker som har en type blod som myggen ikke liker eller etteleraent som myggen viker unna.. Jeg er så heldig å være en av de :) Så jeg blir aldri stukket av mygg :) Men kunne krevd masse penger for å stå naken midt i en mygg sværm hvis det var det du mente :rolleyes: xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mennesker som har en type blod som myggen ikke liker eller etteleraent som myggen viker unna.. Jeg er så heldig å være en av de :) Så jeg blir aldri stukket av mygg :lol: Men kunne krevd masse penger for å stå naken midt i en mygg sværm hvis det var det du mente :rolleyes: xD

Hva søren har du gjort med blodet ditt da?? Bytte????? *kikke håpefullt på*

Noe du spiser? Drikker? Ikke spiser? Ikke drikker? Har på deg ellers??? What what what what?????? *si desperat*

Var ved elva med Buffy i kanskje 10 min i dag. Resultat: minst 5 myggstikk! Og dette var midt i solsteiken, midt på varmeste tidspkt... Da myggen helst skal holde seg inne, eller hvor den nå måtte være midt på dagen.... Gaaah.... :)

Og Malinck: Lilo og Stitch be damned altså! Nekter å tro at myggen trues av noen som helst form for utrydding... iallefall ikke etter fjorårets sommer!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mygg er sikkert mat for masse fugler :lol:

Jeg skulle hatt mye altså ,for å bare la meg bli bitt.

Jeg har et veldig attraktivt blod for myggen.

Hver morra våkner jeg med hundre myggstikk på leggen og låra siden jeg ikke klarer å ha begge beina under dyna på sommerstid. :rolleyes: (vinduet oppe for å ikke koke ihjel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva søren har du gjort med blodet ditt da?? Bytte????? *kikke håpefullt på*

Noe du spiser? Drikker? Ikke spiser? Ikke drikker? Har på deg ellers??? What what what what?????? *si desperat*

:lol: Man er nok født sånn, men jeg vet at mygg blir tiltrukket av fargen blå.. xD hvis det hjelper deg noe.. :)

Men dere *kremt* vanlige folk med vanlig blod.. :rolleyes: kan jo kjøpe denne; Mygg felle!

xD billig som den var.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Man er nok født sånn, men jeg vet at mygg blir tiltrukket av fargen blå.. xD hvis det hjelper deg noe.. :)

Hvaaaa.... :) Der tror jeg faktisk vi har svaret! Jeg er av type kefirblå året rundt! Mao så bleik at jeg har blåskjær... Tror det må være det som tiltrekker myggen da! Fillern...... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mygg er sikkert mat for masse fugler :lol:

Jeg skulle hatt mye altså ,for å bare la meg bli bitt.

Jeg har et veldig attraktivt blod for myggen.

Hver morra våkner jeg med hundre myggstikk på leggen og låra siden jeg ikke klarer å ha begge beina under dyna på sommerstid. :rolleyes: (vinduet oppe for å ikke koke ihjel)

Har du hørt om myggnetting? Eller rett og slett en gammel blondegardin (med sånne tette blonder), som du kan feste med til borrelås som du taper rundt vinduet??

Jaaaa... Hei, jeg heter Bente og jeg er kefirblå! *stå opp i forsamlingen og bekjenne*

"hei, jeg heter Bente, og er en smurf". Nå må jeg bytte navnet ditt på tlf lista mi tror jeg...

BTW! Jeg har minst 20 stikk etter den flotte badeturen ved elva på onsdagen!

Hvis jeg ikke kan skylle på myggen, så har bikkja dratt med seg ei loppe eller ti i senga. <_< (er nok mygg ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hei, jeg heter Bente, og er en smurf". Nå må jeg bytte navnet ditt på tlf lista mi tror jeg...

Hallåååå eller! *himle med øya* Smurfer er da ikke kefirblå! De har jo en lekker kobolthud som er direkte misunnelsesverdig! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mygg er djevelens verk! Og jeg er en av de heldige som er superpoulær hos blodsugerene, jeg mener bestemt det har noe med at jeg reagerer på stikkene <_< Knott, mygg, klegg og andre ekle vesener gir meg kuler og kløe av en annen verden, og de stikker selvsagt mest rundt kne og ankelområdene slik at jeg skal få mest mulig problemer med å bevege meg etter festmåltidet deres. Ekle dyrene ...

Jeg sverger til Autan, det er det eneste myggmidlet som har fungert for meg, og faktisk holdt krekene unna. Nøkken (er det ikke en som heter det da), radar, myggspiral, m.m har ikke hatt effekt med mindre jeg har druknet krypene i dem. Men Autan funker knall! :lol:

Glad det ikke er så mye mygg og klegg her vi bor nå. Men jeg er oppvokst ute på myra nord for polarsirkelen så jeg er vant til å ha gjennomsnittlig 20-30 stikk på kroppen igjennom hele sommeren (antallet synker eller stiger litt alt etter vær og aktivitet, men blir jeg først stukket så er det alltid et titalls stikk) <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... Autan altså! Hvor får man tak i sånt?? Jeg har as we speak nøyaktig 11 stikk på høyre ankel... Og da sef diverse spredt rundt på resten av kroppen også... JEG BLIR GAAAAAL! Ære være sommer og sånt, men mygg.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Hmmmm... Autan altså! Hvor får man tak i sånt?? Jeg har as we speak nøyaktig 11 stikk på høyre ankel... Og da sef diverse spredt rundt på resten av kroppen også... JEG BLIR GAAAAAL! Ære være sommer og sånt, men mygg.... :P

Autan myggspray virker også mot knott, klegg og flott fåes kjøpt på apotek sammen med Eurax som du smører på stikkene du har fått så de ikke skal klø mer. Etter noen år i skauen og myggmagnet (= meg) er dette fast inventar sammen med solkrem i min ryggsekk. (Hadde man bare smørt seg med den hersens solkremen også :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, apoteket da altså.... :lol:

Men hva skulle dere ha for å stå ute stille i en myggsverm i 5 minutter da? Uten å veive og "forsvare" dere...? Og selvfølgelig uten noen som helst form for mygg-hold-unna-spray! :P

Gjort det for 1000 kroner?

For 10 000?

100 000?

En million?

Jeg hadde IKKE gjort det for tusen kroner iallefall... Sannsynligvis ikke for ti tusen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, iallefall ikke for 10.000... Da hadde jeg måtte brukt de 10.000 til kløstillende uansett...

Men mer? Veit ikke.. å fy ****.. Jeg klarer jo ikke la være å klø da, så vi snakker stygge arr som ikke blir borte noengang liksom....

Men, på en annen måte.. Jeg har jo 1000vis av dem fra før da så... hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 10.000 kr hadde jeg lett stått i en myggsverm i bare undertøyet uten å vifte og forsvare meg eller innklint i all verdent av myggmidler. Av alle ekle stikkende og/eller blodsugende insekter som finnes, er mygg bare en bagatell.. *flir*

Allergitabletter hjelper også mot kløe. Har hørt rykter om at det skal hjelpe mot myggstikk og - altså at de forhindrer de - men det tviler jeg egentlig litt på. Men klø gjør man ikke i større grad :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...