Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er hunden din redd for?


TrudeM

Recommended Posts

Troya er redd for å være alene. fullstendig adskillelsesfobi! Ellers er ho redd for høye smell, men ho begynner å bli bedre nå. Så har vi det å dusjes/vaskes. Det hater ho mer enn ho er redd tror jeg. Å ja! Ballonger! De er skumle de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Tulla her liker ikkje vatn, eller ho er veldig fasinert av vatn så lenge ho ikkje blir våt. Er også redd min far(når han står) og statua utenfor Haukeland av to gamle nakne menn som bøyer seg fram og tigger eller no sånt.

Lastebiler og gravemaskiner er også no-no:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea er ikke redd for ting sånn i det daglige liv men hun er skeptisk til raketter. Generelt er hun vel skeptisk til en del ting, men jeg vil ikke kalle det redsel. Plutselig er noe vanlig skummelt, og plutselig er noe skummelt helt greit. Hun er ikke så lett å forstå seg på. Noen ganger er støvsugeren kul å leke med, andre ganger er den skikkelig skummel liksom.

Ellers liker hun ikke utstillingsdommere (det kunne vi trent mer på om mor var interessert...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charmy er livredd raketter & bråe lyder som smell osv. Da skvetter henne skikkelig til og spinner bortover gulvet. Missliker ting som kommer raskt på,noe fordi jeg tror henne bare skvetter av det hele. Men etter en stund så står henne å titter ut å prøver å utforske der lyden kom fra. Så det går fort over. Nyttårsaften er et rent mareritt,livredd og ligger sammenkrøket under en stol eller et bord. Neste år skal henne få beroliggende,fordi jeg vil jo ikke se henne så redd en gang til.. er ubehagelig for en eier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocky er nok ikke redd for noe i den forstand at han viser tegn til frykt.

Har aldri sett han gjemme seg eller skjelve eller pipe.

Men han er veldig skeptisk til støvsugeren når den blir brukt. Ellers er den selvfølgelig helt grei.

Også liker han ikke ballonger. Store eller små spiller ingen rolle. De er ekle og uberegnelige! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen er redd støvsugeren og noen ganger unger. Vanskelig å si akkurat hva med unger han reagerer på, er ikke alle han bryr seg om, men noen individer er skumle... inkludert han eldste hjemme :whistle: Redd unger er vel å ta i, skeptisk er mer riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Det er ikke stort.. Hun har bare blitt skikelig redd tre ganger.. Ene gangen var hun bitteliten valp og gikk tur sammen med noen venner av meg og hundene deres.. og så måtte vi på to greyhounds som hoppet i båndene og bjeffet veldig. da stakk hun til skogs med halen mellom bena. men hun stoppet heldigvis litt lenger borti skogen, så ble ingen lete aksjon og krise.. Andre gangen var det en rottweiler hannhund som hev seg i båndet og brølte til henne, selv om hun gikk pent og rolig i bånd ved siden av meg, og tredje gangen var da hun gikk løs ved siden av meg gjennom en undergang, og det kom en gutt på skateboard i full fart. .ble ganske mye lyd inni undergangen, og Blondie pilte tilbake med halen mellom bena og skrek.. Heldigvis stoppet hun rimlig fort da jeg løp etter henne og ropte på henne.. Stakkars lita... Ellers så uler hun når hun hører sirener, men hun virker ikke redd i det hele tatt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shira er redd raketter, torden og edderkopper!! Trodde jeg var ille når det kommer til de ekle små krypene, men trenger ikke se dem for å skjønne at det er en i nærheten.. Der er bare å se på Shira, hun løper i buret å gjemmer seg og piper.. Rare rare hunden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bono er ikke spesiellt redd noe, men liker ikke stor rakketter som smeller like i nærheten. Ikke skuddredd eller redd andre høye lyder. Skal alltid være med i bil, men er livredd for å bli forlatt, sitter å hyler/pipier hele veien og når vi forlater bilen. Bruker å roe seg ned etterhvert om bilturen er lang og om vi er borte mer en fem min og han ikke kan se oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boris er skikkelig redd for en statue i byen. Den er ganske høy og stor, men jeg synes fortsatt det er litt merkelig. Han har ikke hatt noen negativ erfaring med den heller. Jeg tror han syns den er så skummel fordi han ikke helt skjønner om den lever eller ikke.. Vi satt faktisk inne i bilen 10 meter unna første gang han fikk øye på den.

Ellers så misliker han sterkt veterinærbesøk, kloklipping og hu store og skumle naboboxern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig ann på..

Av og til er hun redd gåstaver. I mørket er hun redd folk som er høy og har svarte klær.

Vanligvis er hun redd ting som lage høye uventede lyder eller bråe bevegelser.

Gardiner i vinden er kjempeskummelt.

Støvsugeren og gressklipperen er skummelt. Da er det best å gjemme seg i buret.

Vann fra vannslange eller dusj er også lite gøy. (men hun bader!)

Det som er litt merkelig er at hun ikke bryr seg noe særlig om biler, raketter og skudd, men jeg kklager ikke! Tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teddy : Teddy er redd for raketter ( mangen uker etter nyttårsaften ) og utlendinger.. ( kanskje ikke redd, men liker og går ikke frivillig bort til dem )

Betty : Betty er i spøkelses alderen, så det meste er skummelt :rolleyes: Spessielt plastposer som flyyyr forbi :whistle:

Det er skummelt det tenk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly: Støvsugeren er skummel- men ikke værre en at hun går og legger seg i ett annet rom når jeg setter i gang...

Supra: Ingenting i grunnen

Easy: Hun er vel heller ikke redd for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona skvetter når vi hører raketter/smell som ligner skudd eller raketter ute, og blir litt småstressa. Roer seg heldigvis ganske fort. Ellers er det ikke noe hun er sånn egentlig REDD for, det er deilig :whistle:

Siri er ikke redd for noe. Har til og med støvsugd tunga hennes så jeg hørte den blafra inni røret uten at hun ble skremt. Men det kommer nok ett eller annet, forløpig er hun bare ung og naiv :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Store hunder som er bråkete/eller som liker å "knøvle"/være hard i lek

- Hvis vi bærer rundt på støvsugeren er det "skummelt", men vi kan støvsuge på henne uten at det har noe å si. Det hele er greit når den først er påslått :)

- Fremmede folk (varierer hvor mye/lite redd)

- Hun er livredd loftsluka! Freaker helt bare hun tror vi skal åpne den. Har ingen anelse hvorfor, plutselig var det bare slik.

- Dommere

- Dyrlegen. Pauserommet hos dyrlegen er topp, men oppå selve "benken" så rister hun som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

Orry er vel egentlig ikke redd for noen ting, han er tryggheten selv. Han kan riktignok være bittelitt skeptisk i enkelte situasjoner, men det er aldri frykt/redsel.

Norma er noe mer usikker, og kan reagere med redsel på mennesker eller hunder som kommer brått på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...