Gå til innhold
Hundesonen.no

Må bare fortelle......


Blondiemamma

Recommended Posts

At Blondie er helt burfri nå! Har ikke ligget i bur på par (eller var det tre) uker nå..... Flink jente! og det har gått overraskende bra. Jeg som var SÅ burtilhenger. men hun har hatt særdeles få uheller, og ingenting er ødelagt heller når jeg kommer hjem ;);) Begynner å bli STOR jente ja! ;) Hun ligger i bur i bilen da, men det blir jo mere for sikring av henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Jeg vil også fortelle, når det først var en slik tråd ;) Sita er også helt burfri, og har vært det siden månedsskiftet mars/april, etter at jeg leste burdiskusjonen i debattkjelleren.. Hehe! Nå er hun kun i bur i bilen. Og hun er kjempeflink hun også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også fortelle, når det først var en slik tråd ;) Sita er også helt burfri, og har vært det siden månedsskiftet mars/april, etter at jeg leste burdiskusjonen i debattkjelleren.. Hehe! Nå er hun kun i bur i bilen. Og hun er kjempeflink hun også ;)

Så bra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra! De aller, aller fleste hundene klarer seg utmerket uten bur. Selv opplevde jeg å komme hjem til en hund som hadde fått panikk mens jeg var borte. En utgangsdør var ødelagt, framlabbene til hunden var kjøttkaker og to av hjørnetennene hadde mistet tuppen. Jeg vet ikke hva jeg hadde møtt hvis hunden hadde vært i bur, men jeg er sikker på at skadene hadde vært betydelig verre - på hunden i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis :whistle:

Vi har gitt vekk buret vårt, og deilig er vel egentlig det. Vi trenger det ikke. Snuppa her har huset for seg selv når vi ikke er hjemme, men foretrekker tilsynelatende å "chille" i sin egen seng. Hun er så snill at det er no problem! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra! De aller, aller fleste hundene klarer seg utmerket uten bur. Selv opplevde jeg å komme hjem til en hund som hadde fått panikk mens jeg var borte. En utgangsdør var ødelagt, framlabbene til hunden var kjøttkaker og to av hjørnetennene hadde mistet tuppen. Jeg vet ikke hva jeg hadde møtt hvis hunden hadde vært i bur, men jeg er sikker på at skadene hadde vært betydelig verre - på hunden i hvert fall.

Samme som meg? Troya hadde knekt over et par av bursprinklene med tennene og så knekt resten. knekt ei tann og tuppen av ei hjørnetann. Sår i hele ansiktet, heldigvis var øynene intakt! Aldri mer bur på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke bur nå i valpeperioden hadde nok både hus og mine nerver vært ødelagt. Jeg ser godt for meg at buret trappes ned etterhvert som tøtta blir eldre, men hun sier mye bedre i fra i bur enn løs, og søvn trenger en. :whistle: "enklest" for både meg og hund, hun har tatt seg til vane å bite i kontaktene.

Når har dere "fått avvent" bur til vanlig da? Hvor gammel er blondie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke bur nå i valpeperioden hadde nok både hus og mine nerver vært ødelagt. Jeg ser godt for meg at buret trappes ned etterhvert som tøtta blir eldre, men hun sier mye bedre i fra i bur enn løs, og søvn trenger en. :whistle: "enklest" for både meg og hund, hun har tatt seg til vane å bite i kontaktene.

Når har dere "fått avvent" bur til vanlig da? Hvor gammel er blondie?

Blondie er snart 6 mnd, så hun var litt over 5 mnd da vi sluttet med buret... her også var hun mye flinkere til å si fra hvis hun måtte ut når hun lå i bur. men vi bestemte oss bare for å kutte ut å prøve en natt eller to bare for å se. Og jaggu har det ikke gått bra.. Hun piper ikke eller skraper på oss når hun skal ut, men hun begynner å vandre hvileløst rundt (hun ligger i hundesenga si rett ved siden av senga) så da våkner jeg av at hun tasler, og da er det bare å hive på seg t-skjorte, shorts og slippers... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke bur nå i valpeperioden hadde nok både hus og mine nerver vært ødelagt. Jeg ser godt for meg at buret trappes ned etterhvert som tøtta blir eldre, men hun sier mye bedre i fra i bur enn løs, og søvn trenger en. :whistle: "enklest" for både meg og hund, hun har tatt seg til vane å bite i kontaktene.

Når har dere "fått avvent" bur til vanlig da? Hvor gammel er blondie?

OK. Nå skal jeg være litt bitch igjen jeg. Hvorfor POKKER skal en hund være nødt til å SI FRA om den skal ut ? Det er en hundeeiers fordømte plikt å lufte hunden ofte nok til at den ikke trenger å si fra. Punktum. Selvsagt er det enklest for DEG, men neppe for hunden *ja, jeg kjenner jeg blir møkk sur av å lese om sånn lettvindt omgang med levende dyr*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Nå skal jeg være litt bitch igjen jeg. Hvorfor POKKER skal en hund være nødt til å SI FRA om den skal ut ? Det er en hundeeiers fordømte plikt å lufte hunden ofte nok til at den ikke trenger å si fra. Punktum. Selvsagt er det enklest for DEG, men neppe for hunden *ja, jeg kjenner jeg blir møkk sur av å lese om sånn lettvindt omgang med levende dyr*.

Hva mener du egentlig med det Siri? mener du at man skal lufte hunden så ofte at den ikke behøver å gjøre tegn til at den vil ut? Hva med natta da? Setter du vekkeklokka på så du kan lufte valpene dine mdt på natta, eller gjør du som meg, sover til du merker at valpen våkner og tasler litt rundt? Blondie sover hele natta, men når minstemann våkner om morgenen ( i 07.00. 07.30 tiden) så våkner Blondie også (noen ganger våkner hun før) og da forter jeg meg ut med henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri:

Ja for som alltid får du hele historia om hvordan jeg har hundehold på nett? :ahappy:

Ta det med ro, vi prøvde ei uke hvor jeg hadde mobilen på ringing hver 3 time, men hunden tissa mellom hver gang jeg sov litt. Greit at det ikke skal være lett for noen, men søvn må man faktisk ha. Hvordan du evt. lever livet ditt uten søvn er jeg heller ikke interessert i.

Blondie er snart 6 mnd, så hun var litt over 5 mnd da vi sluttet med buret... her også var hun mye flinkere til å si fra hvis hun måtte ut når hun lå i bur. men vi bestemte oss bare for å kutte ut å prøve en natt eller to bare for å se. Og jaggu har det ikke gått bra.. Hun piper ikke eller skraper på oss når hun skal ut, men hun begynner å vandre hvileløst rundt (hun ligger i hundesenga si rett ved siden av senga) så da våkner jeg av at hun tasler, og da er det bare å hive på seg t-skjorte, shorts og slippers... :hyper:

Det høres kjent ut, den tuslinga ja! Problemet mitt er at jeg er tunghørt så jeg hører ikke lave lyder når jeg sover. Greit å slippe å bli påvirka av snorking, uheldig at man ikke hører noe annet som kunne vært viktig. Heldig du, forresten, med tskjorte og shorts?! Her er det ullsokker og fleecejakke, kryper ned mot nullen om natta enda... I det minste er det sol/lyst! :whistle::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri:

Ja for som alltid får du hele historia om hvordan jeg har hundehold på nett? :hyper:

Ta det med ro, vi prøvde ei uke hvor jeg hadde mobilen på ringing hver 3 time, men hunden tissa mellom hver gang jeg sov litt. Greit at det ikke skal være lett for noen, men søvn må man faktisk ha. Hvordan du evt. lever livet ditt uten søvn er jeg heller ikke interessert i.

Det høres kjent ut, den tuslinga ja! Problemet mitt er at jeg er tunghørt så jeg hører ikke lave lyder når jeg sover. Greit å slippe å bli påvirka av snorking, uheldig at man ikke hører noe annet som kunne vært viktig. Heldig du, forresten, med tskjorte og shorts?! Her er det ullsokker og fleecejakke, kryper ned mot nullen om natta enda... I det minste er det sol/lyst! :whistle:;)

Er faktisk litt tunghørt jeg også da men :ahappy: Jeg har to barn, så da har jeg lært meg til å sove litt varere. Hender jo de gråter om natta.. Så er vel bare morsinstiktet som gjør at jeg våkner fort om jeg hører lyder :lol: Shorts og t-skjorte ja.. hehe.. ja her på østlandet har sommeren virkelig kommet.. Er så varmt så fy.... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...