Gå til innhold
Hundesonen.no

Speilrefleksklubben

Symra&Pippin

Recommended Posts

Takk, IW ;)

Har lagt ut det bildet på hjemmesiden min nå. Istede for det lyse, kjedelige.hehe.

Det er dårlig med redigeringsprogram på dataene mine, da jeg bruker så mange forskjellige, og kan ikke legge inn noe. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 242
  • Created
  • Siste svar
Anette: Ser du har samme "problem" som meg, det hvite blir utbrent. Hvorfor kjøpte jeg ikke hund med annen farge :P

*klippe resten*

Ja, det er spesielt det hvite jeg sliter med... Norma er skikkelig hvit også, Orry har på en måte en hvitnyanse som det er "lettere" å ta bilde av. Mulig det er fordi han er mer brunspettet i det hvite... Norma er vanskelig i fargen, rett og slett fordi det er så stort skille mellom det mørkebrune og det "skarpe" hvite. Noen som har tips om hvordan det kan fotograferes eller redigeres bedre? Jeg er ikke sååå god på noen av delene ennå gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: Ser du har samme "problem" som meg, det hvite blir utbrent. Hvorfor kjøpte jeg ikke hund med annen farge :P

Ja, det er spesielt det hvite jeg sliter med... Norma er skikkelig hvit også, Orry har på en måte en hvitnyanse som det er "lettere" å ta bilde av. Mulig det er fordi han er mer brunspettet i det hvite... Norma er vanskelig i fargen, rett og slett fordi det er så stort skille mellom det mørkebrune og det "skarpe" hvite. Noen som har tips om hvordan det kan fotograferes eller redigeres bedre? Jeg er ikke sååå god på noen av delene ennå gitt :)

Har motsatt problem jeg, min sorte hund blir en svart klump. Men spotmåling, lysmåling, i kameraet er genialt. Funker utmerket på hunder med hvitt på, du risikerer at resten kan bli litt undereksponert (jeg får motsatt problem). Bare pass på at du fokuserer på et hvitt parti av hunden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raksha: Hvordan gjør man det på Canon? :)

Takk for forslag! Her blei rødfargen lik perfekt! Kva har du justert på?..Om det ikkje blir for komplisert å forklare .. :P

Oi, hmm :P Jeg bruker noe som heter Curves en del.. ligger inne på adjustments. Så var jeg innom Exposure (jeg har CS3-versjon av Photoshop). Hue&Saturation bittelitt (må være forsiktig med, ser for veldig "fake" ut). Sikkert andre ting også :P Hyggelig at du likte det!

Maria: Np :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg om det blir FOR voldsomt... :) men, bare for å spørre? Tenker ud at teksten på mine bilder er ok eller for mye?

(se www.psycholynx.com for eksempler)

Veldig enkel å fjerne, selv for de som er nybegynner i photoshop.

Ser ikke helt vitsen jeg. Skal bildet virkelig beskyttes, må det stor skrift over hele bildet til. Og det er det jo ingen som vil :P

Jeg bruker det ikke, og har ikke tenkt å begynne med det heller. Mye unødvendig arbeid. Vil noen stjele et bilde, så gjør de det om bildet har tekst på eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*mumlenoeomatdeterteitatduernikon-nerdnårjegtrengercanonhjelp* :)

:) Se i manualen, står nok under lysmåling, eller så kan jeg prøve å finne utav det på kameraet når vi møtes nestegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speilrefleksklubben ja, flott! Den vil jeg være med i. Jeg driver å lærer meg litt å bruke mitt Nikon D50, men føler at jeg ikke er så mye lengre enn på nybegynnerstadiet enda. Noen bilder er jeg selvsagt mer fornøyd med enn andre. Legger ut et lite og tilfeldig utvalg her. Tar gjerne imot kommentarer og tips!

EDIT:

Legger dem ut under bildekritikken i stedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Se i manualen, står nok under lysmåling, eller så kan jeg prøve å finne utav det på kameraet når vi møtes nestegang.

Får grave fram manualen igjen ja, men ser for meg at du får et kamera i hendene neste gang vi møtes *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIL WESMINISTER:

Du lurte på Pentaxlinsa mi?

Her er måla:

Det er Pentax 80-200 SMC Pentax-FA

1:4,7-5,6

Jeg var kjempefornøyd med det, men det passer desverre ikke til mitt nåværende kamera...

Det koster 1700 nytt,og jeg selger for 900, kjøper betaler porto...

Beklager at jeg legger alt ut her, men jeg får ikke til å sende deg PM

Lurer du på noe mer, send meg en mail på :

edbjohn@yahoo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Ååå.. For endel uker siden ødela jeg 55- 200mm linsa mi. Var ute da det begynte å pøsregne så jeg løp inn og skled på den våte trappa så linsa ble ødelagt :P Typisk! Fant ikke den samme linsa på japanphoto (sto at den ikke lenger fantes ellernoe)

Var på japabphoto for å spørre etter linsa, han mannen bak kassa sa han skulle bestille den for oss og ringe når de hadde fått den, men akkurat DET har de ikke gjort, enda det er mange uker siden! :D

Har lyst til å bestille 70- 300mm linsa fra Nikon (4000kr). Pappa ville egentlig ikke det, men tror jeg greier å overtale han siden jeg skal spare opp pengene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å bestille 70- 300mm linsa fra Nikon (4000kr). Pappa ville egentlig ikke det, men tror jeg greier å overtale han siden jeg skal spare opp pengene selv.

Husk, det handler om en investering i din egen livskvalitet, ikke sant :D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Hæ? :D

Altså; Canon er tregere en Nikon! Når jeg snurrer på det hjulet på kamera til manuele instillinger (P, AV, TV osv. ). Så bruker canon-kamera så utrolig lang tid på å ta bilder. Jeg må trykke knappen ned to ganger, for i hele tatt ta bilder. Er deres Canon-Kameraer utrolig trege????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså; Canon er tregere en Nikon! Når jeg snurrer på det hjulet på kamera til manuele instillinger (P, AV, TV osv. ). Så bruker canon-kamera så utrolig lang tid på å ta bilder. Jeg må trykke knappen ned to ganger, for i hele tatt ta bilder. Er deres Canon-Kameraer utrolig trege????

Nei, jeg har ikke denne erfaringen med mitt Canon-kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får grave fram manualen igjen ja, men ser for meg at du får et kamera i hendene neste gang vi møtes *fnis*

Jeg har heller ikke sånne erfaringer med canon kameraet mitt .. :lol:

Vi har kanskje vært heldige vi da ?

*mumlenoeomatnestegangskaljeghanikon* :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...