Gå til innhold
Hundesonen.no

Speilrefleksklubben


Symra&Pippin

Recommended Posts

Jeg har merket meg at det er mange som har skaffet seg nytt kamera i det siste. Jeg tenkte vi kunne vise bilder, gi hverandre tilbakemeldinger og tips om utstyr og programmer i denne tråden. Selv har jeg nettopp begynt, og jeg ser jo selv at jeg har en vei å gå ...

Bildene kommer senere, sliter litt med fotobøtta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar
Første tips må vel være å anbefale flickr fremfor fotobøtta. Sånn helt subjektivt sett altså. :)

Hvorfor det? Flicker er så treig...! Nå har ikke jeg fremvisning fra photobucket eller flicker, jeg bare kopierer adressa (fra bøtta ;)) og legger de inn på siden min (i bloggen)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen av de første bildene jeg tok med nytt kamera. (Jeg kan ikke så mye bilderedigering ennå, her har jeg nesten ikke gjort noe. Fargene på solnedgangsbildet er faktisk helt urørt):

Vakkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bli ny i klubben..! ;) Skal kjøpe kamera i sommer...

Neste uke skal jeg få låne meg et speilreflekskamera, og da kommer jeg til å ha lyst på tilbakemeldinger.. :)

EDIT: Christine, fine bilder, men det siste burde ha fokus på marihøna og ikke på de gresstråene foran. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg kommer til å bli ny i klubben..! :) Skal kjøpe kamera i sommer...

Neste uke skal jeg få låne meg et speilreflekskamera, og da kommer jeg til å ha lyst på tilbakemeldinger.. ;)

EDIT: Christine, fine bilder, men det siste burde ha fokus på marihøna og ikke på de gresstråene foran. ;)

Ah, jeg vet det med gresset. Får prøve å finne en marihøne seinere, også være mer obs på det da ;)

Kristin: Venninna mi sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

vill gjerne ha tilbake mld på dette bilde ?

*klipp*

Syns det var tøft!, men litt for mye vann og ingenting på høyre side av anda? :)

EDIT: Men det er jo en smakssak, ser nå at det egentlig var fint med bare vann der.. Pga. at da blir det en kontrast mellom berget på venstre side og ingenting på høyre side.. ;)

Ah, jeg vet det med gresset. Får prøve å finne en marihøne seinere, også være mer obs på det da ;)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var tøft!, men litt for mye vann og ingenting på høyre side av anda? :)

EDIT: Men det er jo en smakssak, ser nå at det egentlig var fint med bare vann der.. Pga. at da blir det en kontrast mellom berget på venstre side og ingenting på høyre side.. ;)

det er 2 erfugler ;) Tenke det skulle mine litt om at fulgene dro på land liksom ;)

Fint å få tilbake mld på bildene ;) takk ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er 2 erfugler :) Tenke det skulle mine litt om at fulgene dro på land liksom ;)

Fint å få tilbake mld på bildene ;) takk ! ;)

Der ser jeg den andre,hvite fuglen ja. Vistes litt dårlig mot det skjæret.. ;)

Fredagsving009.jpg

Hva syns dere? Forbaska at den lyktestolpen var der altså! Det er også mer skygge på hestens venstre side...

Tok det for en måned eller noe sånt siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser jeg den andre,hvite fuglen ja. Vistes litt dårlig mot det skjæret.. :)

Fredagsving009.jpg

Hva syns dere? Forbaska at den lyktestolpen var der altså! Det er også mer skygge på hestens venstre side...

Tok det for en måned eller noe sånt siden...

Fint bilde. Den lyktestolpen kan du fjerne vet du. Jeg har gjort det en gang i photoshop, men husker ikke lenger hva jeg gjorde ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tråd :)

Jeg har hatt speilrefleks i ett år, og har fått tatt endel bilder.

Her er noen:

IMG_8117.jpg

IMG_6207.jpg

IMG_1728.jpg

IMG_5122.jpg

IMG_2899.jpg

Bare kom med forslag til hva jeg kan gjøre med dem, vinkler osv ;) Trenger tips til videre fotografering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint bilde. Den lyktestolpen kan du fjerne vet du. Jeg har gjort det en gang i photoshop, men husker ikke lenger hva jeg gjorde ...

Gid jeg hadde photoshop ;)

Man bruker noe som heter patchtool i photoshop. Ser ut som ett plaster.

Resultat på to sekunders fikling.

Takk ;)

Ah, der ser du, det er mye som ikke er så vanskelig bare man vet om det! :P

:P

Bra tråd ;)

Jeg har hatt speilrefleks i ett år, og har fått tatt endel bilder.

Her er noen:

*klipp*

Bare kom med forslag til hva jeg kan gjøre med dem, vinkler osv ;) Trenger tips til videre fotografering!

Trenger tips? De bildene var jo sikkelig idylliske.. Har ikke så mye å si på de jeg altså.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Flicker er så treig...! Nå har ikke jeg fremvisning fra photobucket eller flicker, jeg bare kopierer adressa (fra bøtta :)) og legger de inn på siden min (i bloggen)...

Subjektivt, somsagt.

Bruker heller ikke fremvisning på flickr, gjør samme som deg, bare fra flickr. Men folk klager til stadighet over hvor tregt det går å laste opp bilder til bøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i klubben vettu. Kanskje folk har lyst til å si hva slags kamera de har?

Selv har jeg Canon EOS 400D, som jeg fikk av mum & dad til burdagen for et års tid siden. Synes at det er en av de beste gavene jeg har fått ;) Mye glede har jeg i vært fall hatt av kameraet. Kommer sikkert noen bilder ut her etter hvert også.

Ellers så har jeg fått en flekk i kamerabildet. <_< Krise! Den er der uansett hvilket objektiv jeg bruker, så det er ikke støv på objektivet. Er det noe jeg kan gjøre for å få den vekk? Legger nesten ikke merke til den, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i klubben vettu. Kanskje folk har lyst til å si hva slags kamera de har?

Selv har jeg Canon EOS 400D, som jeg fikk av mum & dad til burdagen for et års tid siden. Synes at det er en av de beste gavene jeg har fått ;) Mye glede har jeg i vært fall hatt av kameraet. Kommer sikkert noen bilder ut her etter hvert også.

Ellers så har jeg fått en flekk i kamerabildet. <_< Krise! Den er der uansett hvilket objektiv jeg bruker, så det er ikke støv på objektivet. Er det noe jeg kan gjøre for å få den vekk? Legger nesten ikke merke til den, men likevel...

Jeg må vel nesten melde meg inn i klubben, jeg også ;).

Mange flotte bilder her da, men må ha litt mer tid på meg til å komme med noen konstruktive kommentarer ! Det beste rådet er uansett: skaff dere et godt bildebehandlingsprogram - dere kan få enda mer ut av ellers bra bilder dersom dere også kan etterbehandle dem litt i tillegg. Photoshop Elements er et kurant og bra program som ikke koster skjorta ;).

Flekker på bildene kommer gjerne av støv - enten på speilet eller mattskiva i kameraet, eller fra støv på sensoren. Ta av objektivet og se inn i kamerahuset og se om det er mye støv på speilet. Dette kan enkelt vaskes av med en vattpinne med rispapir rundt (tror det er rispapir ???) som du får kjøpt på fotoforretningen. En dråpe rensevæske på rispapiret og det blir rent og pent igjen. Det kan også hende det holder å blåse med en liten blåsebelg for å få det bort. Å rense bildesensoren er en litt større operasjon som man kan gjøre selv med det rette utstyret (jeg har ennå ikke hatt behov for å rense sensoren på mitt gamle speilreflekskamera, det har holdt å børste av støv på speilet). Ellers kan man også levere inn kameraet til rens.

Om flekkene ikke er for fremtredende (på liten blenderåpning f eks), så kan man jo bare klone dem bort i et bildebehandlingsprogram, men det er jo litt irriterende selvsagt ;).

Her er mitt sommerbilde fra i forgårs ;).

2008-06-01-Blomstereng07.jpg

Det eneste jeg har gjort i etterkant her er litt beskjæring og justert levels noe (økt kontraster).

Ellers har jeg et Nikon D300 som jeg leker meg med... ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Canon EOS 400D. Fikk det til jul av samboer, og det er den beste gaven jeg noengang har fått ;)

Jeg kan såvidt noenting, men ser at bildene mine blir bedre og bedre, så noe må jeg da gjøre rett!

Her er noen av de beste jeg har tatt.

siri088_2.jpg

frken027copy.jpg

blankoute2.jpg

Jeg tar bare bilder av dyra mine, så er bare det jeg har å vise til :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...