Gå til innhold
Hundesonen.no

Fine matskåler?

Recommended Posts

Skrevet

Noen som vet om noen fine matskåler som kan vaskes i oppvaskemaskinen ? fant ingen i dyrebutikken så endte opp med noen helt vanlige skåler i metall , skulle gjerne hatt noen som var litt penere. :(

Skrevet

Bobby har noen fine som vi selger hos oss.. :( De finnes i rød, trendy grønn, turkis osv. I midten av dem er det vanlige rustfrie stålkopper, som kan tas ut og vaskes i oppvasken. Selve "holderen" er det farge på, den har også en anti-skli gummiring langs kanten. Vanskelig å forklare. Jeg finner ikke noe bilde av dem.

Skrevet

Jeg har dette fra bokklubben. Har kattevarianten også, som jeg brukte til Knøttis. Veldig fornøyd.

post-157-1212356061_thumb.jpg

Skrevet

De fra bokklubben er veldig fine. Moren min har bestilt dem til oss, gleder meg til å få dem :( De er av samme type som de jeg snakker om fra Bobby.

Skrevet

Er det noen ting som IKKE kan i oppvaskmaskin? :) Jeg putter alt i maskinen, jeg, selv tresleiver..

Nok om det. Det har kommet en ny serie i kreamikk, med skrift på; Princess, Boss osv. De er jo ganske pene? Petshopgirls har et lite utvalg, og diggidog har serien jeg tenkte på (se nedover på siden).

Skrevet
Bobby har noen fine som vi selger hos oss.. ;) De finnes i rød, trendy grønn, turkis osv. I midten av dem er det vanlige rustfrie stålkopper, som kan tas ut og vaskes i oppvasken. Selve "holderen" er det farge på, den har også en anti-skli gummiring langs kanten. Vanskelig å forklare. Jeg finner ikke noe bilde av dem.

Jeg har dette fra bokklubben. Har kattevarianten også, som jeg brukte til Knøttis. Veldig fornøyd.

post-157-1212356061_thumb.jpg

De skålene virket kjempe bra og ikke minst fine , er det hos bokklubben.no det går å kjøpe de ? ;) prøvde å finne de på hjemmesiden ,men finner ingen hundeskåler der..

Er det noen ting som IKKE kan i oppvaskmaskin? ;) Jeg putter alt i maskinen, jeg, selv tresleiver..

Nok om det. Det har kommet en ny serie i kreamikk, med skrift på; Princess, Boss osv. De er jo ganske pene? Petshopgirls har et lite utvalg, og diggidog har serien jeg tenkte på (se nedover på siden).

Trodde ikke at "plastikk" skåler kunne gå i oppvaskmaskinen ? har egentlig ikke greie på det :) men ser at det står både på petshopsgirls sine skåler og diggidog at de kreamikk skålene kan gå i oppvaskmaskinen ;) Så da var det faktiskt et stort utvalg av fine skåler som tåler oppvaskmaskinen :P

Skrevet
Noen som vet om noen fine matskåler som kan vaskes i oppvaskemaskinen ? fant ingen i dyrebutikken så endte opp med noen helt vanlige skåler i metall , skulle gjerne hatt noen som var litt penere. :)

Kan du ikke vaske de for hånd da? ;)

Skrevet
Kan du ikke vaske de for hånd da? :)

Joda, det er også en liten mulighet. Men er så mye greiere å slippe å vaske de for hånd ;)

Skrevet
Bobby har noen fine som vi selger hos oss.. :) De finnes i rød, trendy grønn, turkis osv. I midten av dem er det vanlige rustfrie stålkopper, som kan tas ut og vaskes i oppvasken. Selve "holderen" er det farge på, den har også en anti-skli gummiring langs kanten. Vanskelig å forklare. Jeg finner ikke noe bilde av dem.

De er kjempefine ;) Jeg har 3 stk. En medium rosa, en stor rosa og en stor rød...

Skrevet
De er kjempefine :) Jeg har 3 stk. En medium rosa, en stor rosa og en stor rød...

Hvor kjøpte du de ? ;) Og maria glemte å spør hvilken butikk du jobber i ?;)

Skrevet

Jeg jobber på Metro Zoo på Metrosenteret i Lørenskog :) Bare å komme innom! hehe

Ikke så lett om du holder til på Klepp. Si ifra om du er interessert, så kan jeg lett få tak i de du måtte ønske og ta de med nedover når jeg skal til Sandnes i sommer ;)

Skrevet
De skålene virket kjempe bra og ikke minst fine , er det hos bokklubben.no det går å kjøpe de ? :) prøvde å finne de på hjemmesiden ,men finner ingen hundeskåler der..

Det virker ikke hos meg nå, men ligger under gaver og utstyr. trykk på hovedsiden under der, og så kjøkken - så dekketøy.

Skrevet
Joda, det er også en liten mulighet. Men er så mye greiere å slippe å vaske de for hånd ;)

Det tar nøyaktig tre sekund ;)

(jeg vasket Diesel sine i dag).

Skrevet

Tror de fleste hundeskåler går i oppvaskmaskinen...

Selv vasker jeg skålene hver dag, bruker ikke oppvaskmaskinen hver dag, så da er det like greit å vaske for hånd.

Tar ikke lange tiden det :rolleyes:

Skrevet

Har man et program med lav tempereatur (fx 35 grader), så tåler alt å gå på det programmet. Hvis ikke tåler det jo heller ikke å bli vasket opp for hånd, for da skal man jo også bruke ca den temperaturen.. Jeg vasker skålene for hånd, men ville ikke vært redd for å putte de i oppvaskmaskinen.

Skrevet
Jeg jobber på Metro Zoo på Metrosenteret i Lørenskog :P Bare å komme innom! hehe

Ikke så lett om du holder til på Klepp. Si ifra om du er interessert, så kan jeg lett få tak i de du måtte ønske og ta de med nedover når jeg skal til Sandnes i sommer :P

Lørenskog blir litt langt ja. Takk for tilbudet, men har fått kjøpt nye skåler nå :P

Det virker ikke hos meg nå, men ligger under gaver og utstyr. trykk på hovedsiden under der, og så kjøkken - så dekketøy.

Takk for hjepen , fant de nå :P

Det tar nøyaktig tre sekund :P

(jeg vasket Diesel sine i dag).

Vet at det ikke tar lange stunden , har ikke noe problem med å vaske de forhånd egentlig. Men er greit med noen som kan gå i oppvaskmaskinen også :P

Har man et program med lav tempereatur (fx 35 grader), så tåler alt å gå på det programmet. Hvis ikke tåler det jo heller ikke å bli vasket opp for hånd, for da skal man jo også bruke ca den temperaturen.. Jeg vasker skålene for hånd, men ville ikke vært redd for å putte de i oppvaskmaskinen.

Da lærte jeg noe nytt idag også :D

Skrevet

Buddy er en kjede som består av mange selvstendige butikker.. :P Hehe. Vår butikk er "medlem" i buddy-kjeden, men er allikevel en egen bedrift som er uavhengig av andre buddy-butikker.

Skrevet

Vaske matskålen ? :P Det tar bikkjene seg av :P Jeg vasker alle de titalls skålene for hånd innimellom jeg. Hvis de er i metall er det jo ingen ting som er raskere å vaske opp!

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg bruker matskåler bra bobby til mine jeg. Meget fornøyd med dem. Bruker også de samme til kattene mine bare i mindre størrelse.

Har en lyseblå og en lys rosa av dette slaget.

90_colors.jpg90-3.jpg

Skrevet
Der var Bobbyskålene jeg prøvde å fortelle om.. :) Fant ikke noe bilde. Jeg synes de er veldig fine!

hvor får du kjøpt de skålene?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...