Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund kokte i bil og døde.....

Recommended Posts

Skrevet

Det er faktisk mange som tror at det hjelper å ha vinduene oppe. Jeg får stadig høre at loke kan sikkert bli med, det er bare å ha vinduene oppe så kan han stikke hodet ut og få frisk luft. :rolleyes: Nå i sommermånedene lar jeg ikke Loke stå i bilen når jeg handler en gang, det blir kokvarmt med en gang bilen stopper og jeg har en hund som takler varme dårlig. Jeg kan fylle bensin med han i bilen, men det stopper i praksis der. Selvfølgelig blir det klønete når du bor en time unna alt, jobber fulltid og har familie og venner jeg ikke kan ta han med inn til, men sånn er det nå en gang å ha hund.

Skrevet

Det er så triste greier.

Snakket faktisk akkuratt om det, det er kok varmt her i Bergen.

Så på TV at det var sann '' hund-i-bil-politi '' der de knuste vinduene

hvis de så dem hadde hund i bil på en varm dag. Og det

var så tris, en av hundene hadde ikke drikke en gang. Den var uttørket

og dø :(

H*******. Det var jo en Cairn Terrier !

Oppdretterene vår kjenner dem veldig godt.

Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Anette

Vet dere hva jeg fant ut. Den hunden som døde skulle parres i august. Kennel Passa På skulle parre med en av sine

Skrevet

Veldig trist, og det skjer hvert eneste år. Mon hvor mange ganger dette kommer til å skje i sommer ...? Og hvor mange som blir ropt opp på f.eks Bjerke i år, pga. at de har satt hunden i bilen uten at den får luft eller vann.

Skrevet

Regelen for hvor lenge hundene kan sitte i varm bil er enkel. Kle på deg bukser og jakke og sitt i bilen selv i solsteken eller skyggen. Hvor lenge orker du å sitte slik? Selv om vinduene er åpne? Vi kan kle av oss, men bikkjene kan ikke.

Skrevet

Akkuratt nå er jeg så forbanna ! Hunden som gjorde det så bra på utstilling, skulle parres og fikk hilse

på den snille meg XD - Traff den på utstillingen som vi var på i Bergen, kaisas første. Den hadde bra resultater.

Guest Christine
Skrevet
Akkuratt nå er jeg så forbanna ! Hunden som gjorde det så bra på utstilling, skulle parres og fikk hilse

på den snille meg XD - Traff den på utstillingen som vi var på i Bergen, kaisas første. Den hadde bra resultater.

Og når begynte resultater å telle når slikt hender?

Skrevet

dette skjer hver sommer. Helt forferdelig.

I fjord var det vel to hunder som døde i en bil utenfor IKEA (?).

Skjønner ikke vitsen med å ta med seg en hund på kjøretur til et shoppingsenter. Hunden kommer jo bare til å sitte i bilen, da er det bedre å la den bli hjemme.

Skrevet

Når skal folk lære egentlig ? dette skjer jo med en gang det blir varmt hvert eneste år :(

Skrevet

:( utrolig trist det der altså. jeg så en gang en hund som var innesteng i en Svart Honda Midt i sol steiken.

Å den lå helt ope ved vinduet å pustet og peste eter luft. Jeg fik pannik å åpnet døra, Bilen startet og ule (alarmen gikk) Og

hunden prøvde å hoppe ut, men den var bunnet fast i bil sete, Så jeg bendte den opp og tok den me i skyggen. Jeg tenkte jo ike helt siden det var jo ik min hund, tenk om den var aggresiv, men heldig vis var den en kjempe snill hund.

så kom eieren springene ut, hun hørte bil alarmen til bilen, Hun så meg me hunden hennes sitende i skyggen,

hun ble jo lit sur, men jeg forklarte henne situasjonen, så hun fik roet seg ned. Hun ble faktisk glad for at noen faktisk

tok ut hunden hennes.

Vis jeg skal på butikken og det er varmt til hunden min, bruker jeg og la hunden min være hjemme, va har vel en hund me å være me på en bil tur til butikken, når den ik får være med inn?

Skrevet
Og når begynte resultater å telle når slikt hender?

Enig.

Uff, så trist.. :( Ser jo heller ikke ut som om folk lærer fra gang til gang..

Skrevet
Den hadde fått flere cert, blitt BIR 2 ganger og BIM 1 gang.

Ja, og så? Mener du at det er tristere at denne flotte hunden med gode utstillingsresultater døde fremfor for eksempel en vanlig familiehund?

Skrevet

Det er jo likevel en hund som ble pint ihjel av solsteiken, samme hvilken resultater den hadde...

Skrevet

Tragisk... helt tragisk :(:P Vi har med oss Blondie overalt hvor vi er om dagen vi hvis hun er med å kjører bil... Og skal vi i butikken, så står den ene utenfor med henne mens den andre handler.. Ellers har det hendt at vi finner en kjølig kjeller i et parkeringshus hvis vi skal være borte litt, men stort sett lar vi henne ligge hjemme om vi planlegger shopping

Guest lijenta
Skrevet

San i solen har jeg blitt veldig glad i de kjøpesenterene som har parkeringshus jeg da. Og hvis jeg skal inn på et kjøpesenter uten så blir det bare å handle det jeg må der fordi det ikke er andre steder også reiser jeg til en plass jeg kan parkere i skyggen eller lar hunden være hjemme og handler i nærbutikken. Men på mange turer hvor hunden har ligget i bilen har jeg endt opp med å parkere langt fra kjøpesenteret for å få parkert i skyggen.

Det er synd at hunder blir kokt i bilene om sommeren, det er synd at en trenger å rope opp folk fordi dem har bilen i solen og hunden i, på utstillinger.

Skrevet

Okey. Hvis den ikke hadde vært godt premiert da hadde det ikke vært så farlig liksom, eller?

Hallo, hunden kokte ihjel i en bil.

Skrevet

Dette er kjempetrist, og jeg gir blanke om det var en utstillingschampion eller bare "ubrukelig familiehund". Når skal folk lære? Skulle tro folk ikke leste aviser, dette kommer opp i media hvert bidige år. :(

Skrevet

Tror kanskje Kaisa mener at eieren/oppdretteren av hunden faktisk burde visst bedre med tanke på erfaring innen hunder og aktiv deltagelse innen hundesporten.

Skrevet
Ja, og så? Mener du at det er tristere at denne flotte hunden med gode utstillingsresultater døde fremfor for eksempel en vanlig familiehund?

Nei, det er trist uansett. Men den hadde fått bra resultater.

Okey. Hvis den ikke hadde vært godt premiert da hadde det ikke vært så farlig liksom, eller?

Hallo, hunden kokte ihjel i en bil.

Nei, det er ikke det jeg mener. Det er alltid trist når en hund dør og iallefall av den grunn som i denne saken.

Jeg bare så det innpå hjemmesiden deres.

Tror kanskje Kaisa mener at eieren/oppdretteren av hunden faktisk burde visst bedre med tanke på erfaring innen hunder og aktiv deltagelse innen hundesporten.

Tror det er det jeg mener for å si det sann. Selfølgelig er det trist uansett.

Vi skulle hatt " sommer politi " her i Norge. Har sett det på TV bare at da er de i et annet land, og da var det sann at de gikk og skjekket alle bildene og så om det var hunder der inni. Hvis de så en hund knuste de ruten å tok hunden utav. Eieren kunne resikere å bli fra tatt hunden sin.

Det var flere hundeeiere som gjorde dette som var feil. Huff, huff :(

Firedobbelpost, bruk redigerings- og siteringsfunksjonen. Mod Anette

Skrevet
Vi skulle hatt " sommer politi " her i Norge. Har sett det på TV bare at da er de i et annet land, og da var det sann at de gikk og skjekket alle bildene og så om det var hunder der inni. Hvis de så en hund knuste de ruten å tok hunden utav. Eieren kunne resikere å bli fra tatt hunden sin.

Det var flere hundeeiere som gjorde dette som var feil. Huff, huff :)

Vi som vet bedre kan jo holde øynene åpne selv også da. Kanskje litt frekt å glo inn i andres biler, men...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...