Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå har jeg bestilt klikkere fra Canis


Wheaten terrier

Recommended Posts

Skrevet

Hehe, mange emner her plutselig om klikkere, men ble ganske så intressert etter å ha lest boka "Ikke skyt hunden", så nå har jeg altså kjøpt fempakning med klikkere (ble litt slitsomt og lage lyder med munner hver gang :oops: :) ) så får vi se hvordan det går da...

Prøvde forresten litt med kaninen min også, så nesten ut som om hun tok det fortere enn Tjorven :? :roll:

Menmen, skal ikke gi opp ennå... "Konverterer" uansett ikke helt til klikkertrening uansett :):)

Skrevet
Hehe, mange emner her plutselig om klikkere, men ble ganske så intressert etter å ha lest boka "Ikke skyt hunden", så nå har jeg altså kjøpt fempakning med klikkere (ble litt slitsomt og lage lyder med munner hver gang :oops:  :) ) så får vi se hvordan det går da...

Prøvde forresten litt med kaninen min også, så nesten ut som om hun tok det fortere enn Tjorven :?  :roll:  

Menmen, skal ikke gi opp ennå... "Konverterer" uansett ikke helt til klikkertrening uansett :)  :)

Lykke til med treninga. Har også nettopp fått klikkere fra canis, og holder på å lære Ero at klikk=gobit, men vet ikke helt om han skjønner det helt da.

Skrevet

Ta frem klikkeren uten hunden ser det og klikk når den ikke er oppmerksom på deg, så ser du om hunden ser på deg/kommer bort...

Men tror du merker detnår hunden har tatt poenget, iallefall merket jeg det på Aro. Han så etter godbiten når han hørte klikket, nå ser han meg i øynene mens han venter på godbiten :)

Skrevet
Nettopp det lurer jeg og på....-hvordan vet man med sikkerhet at hunden har fattet poenget klikk=godbit ???

Det finner enn fort ut. :)

I begynnelsen så klikker en og gir godbit.

(Uten at hunden må gjøre noe for det)

Og da skjønner jo hunden fort at klikk=Godbit.

Sikkert noe som kan forklare det bedre enn meg.:)

Med Diego så kan jeg bare ta fram klikkeren så blir han helt gira, og løper bort til meg.

Skrevet
Ta frem klikkeren uten hunden ser det og klikk når den ikke er oppmerksom på deg, så ser du om hunden ser på deg/kommer bort...

Men tror du merker detnår hunden har tatt poenget, iallefall merket jeg det på Aro. Han så etter godbiten når han hørte klikket, nå ser han meg i øynene mens han venter på godbiten :)

Ska prøve så snart jeg husker hvor jeg la fra meg klikkeren sist... :roll: :oops: :)

Skrevet

Det finner enn fort ut. :)

I begynnelsen så klikker en og gir godbit.

(Uten at hunden må gjøre noe for det)

Og da skjønner jo hunden fort at klikk=Godbit.

Sikkert noe som kan forklare det bedre enn meg.:)

Med Diego så kan jeg bare ta fram klikkeren så blir han helt gira, og løper bort til meg.

Pito er klar som ett egg når jeg tar frem klikkeren. Hehe på agility treningen så har jeg alltid med klikker. Så ba jeg henne sette seg for å terpe på "sitt,bli" øvelsen slik at hun ikke begynner å tjuvstarte på en konkuranse. Da begynte hun å sitte bamse og legge seg ned for hun trodde jeg venta på en atferd :) Herlige bissevovven min! ;)

Skrevet
Pito er klar som ett egg når jeg tar frem klikkeren.

Hi hi hi for et herligt udtryk... klar som et egg.. det er vist kun i Norge man kan være klar som et sånt, hvorfor skulle lige et egg være så klart, forstår det ikke helt, men det er et sjovt udtryk. :)

... undskyld det var meget OT :oops:

Skrevet

Hi hi hi for et herligt udtryk... klar som et egg.. det er vist kun i Norge man kan være klar som et sånt, hvorfor skulle lige et egg være så klart, forstår det ikke helt, men det er et sjovt udtryk. :)

Nesten like morsomt som deres "tegnebog"... :wink::) -hva i alle dager skal man med penger i en tegnebok? hihihih :)

Skrevet

Hi hi hi for et herligt udtryk... klar som et egg.. det er vist kun i Norge man kan være klar som et sånt, hvorfor skulle lige et egg være så klart, forstår det ikke helt, men det er et sjovt udtryk. :)

... undskyld det var meget OT :oops:

kanskje det bare er nordmenn som har evnen til å forvandle seg til ett egg? :)

Skrevet

Nesten like morsomt som deres "tegnebog"... :wink::) -hva i alle dager skal man med penger i en tegnebok? hihihih :)

Tegnebok?

Lommebok det?

Skrevet

Tegnebok?

Lommebok det?

Ja en tegnebok er nok en lommebok... det er den man har sine penge og ID-kort og sånnt i.

Calina; ja, det høres fjollet ud kan jeg godt høre, men de fleste kalder det nok for en "pung", men det bliver det måske ikke mindre sjovt af. ;)

Skrevet

Nå i dag fikk jeg dem, så nå er jeg skikkelig optimistisk :P

Tror det er et supert hjelpemiddel, men får vente og se da... Tror det skal bli gøy ihvertfall :P

Fine er de jo også, passe små, enkle og greie, hehe :wink::P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...