Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow


Car00line

Recommended Posts

Jeg bare lurer på når neste valpeshow er på vestlandet?

Jeg aner ikke hvor jeg kan sjekke, har prøvt på NKK men skjønte ikke det jeg:P

Og hva skjer på et valpeshow?

Har veldig lyst på et med Keela ;)

Ojj, ble jo to emner nå.. :whistle: sorry :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så moro å se andre med finsk lapphund!

Hvis du er medlem av en hundeklubb og får Hundesport så står det annonser for valpeshow helt bakerst i bladet.

Det er det samme som skjer på et valpeshow som på en utstilling, men det er en mindre formell ramme rundt det hele. Dommeren ser ikke så strengt på oppførselen til valpene, det er ikke så farlig om valpen ikke oppfører seg "perfekt" i ringen!

Først kommer dommeren rundt og hilser på hver fører og ser på tennene til valpen. Dette kan det være lurt å øve litt på på forhånd. Så tar dommeren på hunden for å kjenne hvordan den er bygd. Så ber han/hun deg om å gå en runde rundt i ringen slik at han/hun får se hvordan hunden beveger seg.

Dersom det er flere hunder av samme rase kan det bli en del venting, men som sagt er det ikke så farlig hvordan valpen oppfører seg da.

Det er lurt å fortelle dommeren at de er din første gang i ringen, da er han/hun behjelpelig med å fortelle deg hvordan du skal gjøre ting.

Lykke til i utstillingsringen da, håper dette var litt til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå på nkk.no på venstre side ser du link til Aktiviteter så videre til Aktiviteter med hund videre til Utstilling scroll så videre ned til Terminliste til utstillinger Klikk på denne, velg type; utstilling Rase; finsk lapphund så søk. Da kommer det opp hvor det er utstillinger rundt omkring i landet. Let etter dem som er nær deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå på nkk.no på venstre side ser du link til Aktiviteter så videre til Aktiviteter med hund videre til Utstilling scroll så videre ned til Terminliste til utstillinger Klikk på denne, velg type; utstilling Rase; finsk lapphund så søk. Da kommer det opp hvor det er utstillinger rundt omkring i landet. Let etter dem som er nær deg.

Hjelper lite å titte på terminlisten for utstilling når det er valpeshow hun er interessert i :icon_confused:

Dog kan du følge samme "oppskriften" som hun har nevnt, men velge "Uoff/show" i stedet for "Utstilling" i terminlisten. Dessverre ligger det få arrangementer der foreløpig, men det er jo lov å krysse fingrene for at det dukker opp mer etter hvert.

Ellers er nok Hundesport beste løsningen, og det har de i en del kiosker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper lite å titte på terminlisten for utstilling når det er valpeshow hun er interessert i :P

Dog kan du følge samme "oppskriften" som hun har nevnt, men velge "Uoff/show" i stedet for "Utstilling" i terminlisten. Dessverre ligger det få arrangementer der foreløpig, men det er jo lov å krysse fingrene for at det dukker opp mer etter hvert.

Ellers er nok Hundesport beste løsningen, og det har de i en del kiosker også.

Ja, har sett der, men var så lite. Tenkte jo det måtte være mer siden det er vår/sommer, og at det er da de fleste kjøper seg valp :P (etter hva jeg tror da)

Men jeg har meldt meg inn i hundeklubb nå, så da får jeg vel Hundesport etter hvert :icon_confused:

Den 19 oktober har Nkk avdeling Rogaland valpeshow på Orre (ca 30 min fra Stavanger). :lol: Litt lenge til kanskje men...

Oki, men da er jeg der :rolleyes: Må jo få med meg det som er^^ Er bare greit å vite, thx :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...