Gå til innhold
Hundesonen.no

Sove i sengen?


Car00line

Recommended Posts

Keela har begynt å hoppe oppi sengen min å sove mens jeg sover. Finner henne alltid i sengen min om morgenene, men hun har i utgangspunktet ikke lov til å være i sengen min.

Jeg har en seng som ligger på bakken og det er en dobbelseng, så jeg klarer ikke akkuratt å våkne for å sjekke :icon_redface:

Men jeg skal kjøpe meg en ny seng senere, som det er "stolper" på eller hva jeg skal kalle det. Og mange madrasser oppå.

Går det ann å ha henne i den gamle sengen min til jeg får meg en ny? Og i så fall venne henne av med det senere?

Noe så herlig å bli vekket av en ulldott som ligger ved siden av deg og logrer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle heller ikke ha Knerten i sengen, men stakkars liten måtte jo få sove der den første natten..? :icon_redface: Vi var ikke konsekvente med å ikke la han gjøre det etter det, så nå ligger vi i skje om natten under dyna :D Men har vent oss til det, og det er egentlig bare kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hunden er liten.

Jeg kjenner det at når sofie(storpuddel) skal sove i senga mi så blir det betydlig mindre plass enn om Zelda som er mellompuddel skal ligge der.

Når du har en hund som lærer at den kan få sove i senga når den er liten så kan du ikke nekte den det når den blir stor.

Dere må bestemme dere for det nå eller aldri :D

Med Zelda så var det klart fra starten at hun skulle få sove i senga og ligge i sofaen(det er jo kos da! :whistle:)

Men hun er liten og røytefri :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint ann å venne henne av med det senere. Aron ''spør'' alltid om lov før han hopper opp i sofaen. Dette er pga at han ikke får være opp sofaen eller sengene om han nettopp er kommet fra tur og er skitten. Ellers får han alltid lov å sove i senger ol. Hos mormor der i mot vet han at han ikke får være opp i sofaer, og der hopper han heller aldri opp. Det eneste jeg har gjort for å vise han at sofaen hos mormor er et forbudt sted har jeg bare båret han ned av stoler/sofaer. Og før han hopper opp ser jeg bare på han. Han tar dette med en gang, og skjønner at han heller må ligge i hans seng. Men når du skal venne henne av med å ligge i den nye sengen din er det viktig at hun har en skikkelig god seng/kurv å ligge i selv slik at hun har ''noe'' liksom :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har den erfaringen med hund som fikk lov til å ligge i sengen og som jeg skulle venne av med å ligge der. Han lærte i grunnen bare å sjekke når mor sov først også kunne han hoppe opp for da merket jeg ingen ting. Så jeg anbefaler enten får hunden være der eller ikke fra nå også når den er voksen og har løpetid eller er kav skitten noe dem også kan bli. Når vi var vekk og skulle sove så måtte jeg legge ting i vegen nederst på senga så han ikke hoppet opp. Han gikk aldri opp i fremmede sofaer. Har en annen hund nå og den er bare morgen koser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... Min erfaring er at dette er opp til hver enkelt hund...

Buffy ba om lov, både i senga og sofaen, og hu godtok fint å ikke få lov osv. Med Bridie derimot... En gang lov, ALLTID lov. UANSETT hva det gjelder...

så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil jo ha henne der! Er jo så kos.

Men hun sover jo der når jeg våkner uansett.. så hva kan jeg gjøre da når hun hopper oppi når jeg sover?

Hun har aldri fått lov til å sove i sengen.

Hva med å sette opp en form for hindring, så det blir vanskelig for henne å gjøre det mens du sover? Da piper hun kanskje i stede, så da våkner du kanskje og får muligheten til å si nei/velkommen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...