Gå til innhold
Hundesonen.no

Grr


Taz

Recommended Posts

Hater når folk gjør sånt.

Jeg var på veden i går, også når jeg satt på toppen for å ta en liten pause, så kommer en mann med en svær doberman.

(Over standarden)

Også skal Diego hilse, og før Diego får komt bort så knurrer og glefser dobermannen(?) mot Diego. (Til tross for Diego's dempende signaler)

Mannen blir sur og slenger bikkja i bakken.

CIMG5694.jpg

Han setter seg nesten oppå hunden og knurrer til den.

Sånn holder han på i 10 minutt.

CIMG5695.jpg

Dette er en doberman som jeg syns er ekstremt fin, en svær muskelbunt.

Her går de videre.

CIMG5697.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis min hund hadde knurret og glefset etter en hund som ikke har vært truende på noe vis hadde jeg også tatt i hunden (tatt i nakket og sagt fy, nei ol) . ikke i 10 minutter da! Men bare der og da med en gang og ferdig med det. Har også lagt hunden i bakken på det viset, men ikke i samme sammenheng. Syns kanskje det var litt overdervet det mannen gjorde, hvis du sier han satt sånn i 10 minutter. :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, hunden hadde vel en grunn til å knurre/glefse. Og dersom den gjorde det fordi den var usikker eller noe, vil det bli verre neste gang, fordi den forbinder andre hunder med at den prøver å si ifra, og dermed blir den tatt for å vise signaler. altså.. Eieren kommer til å ta vekk signalene på bikkja dersom han straffer den for å vise dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-o :-o sånne mennesker sjokkerer meg! :-o på den måten får de bare en mer og mer usikker og ustabil hund.... :evil: arrggghhh... husker jeg så en gjorde det med schæferen sin... da fikk eieren en skikkelig moralpreken av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, hunden hadde vel en grunn til å knurre/glefse. Og dersom den gjorde det fordi den var usikker eller noe, vil det bli verre neste gang, fordi den forbinder andre hunder med at den prøver å si ifra, og dermed blir den tatt for å vise signaler. altså.. Eieren kommer til å ta vekk signalene på bikkja dersom han straffer den for å vise dem.

Ja, han fjerner jo bare språket til hunden.

Den var også i bånd, så den misforsto sikkert litt signaler, og følte seg truet for at den ikke kunne gå vekk. (Men dette burde eier vært klar over)

MEN den har vært aggressiv før, når den var løs. (Ikke mot Diego, men mot andre hunder, inkludert hunden til søsteren min som var valp på den tiden)

En ting til. Diego var ikke borte hos hunden, den knurra og glefsa før det.

Jeg ble helt paff, klarte ikke å si noe. Han bare slengte bikkja i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, grr! Han skulle selv slenges i bakken på samme måde! Hvordan går det an at gøre noget sådant! Jeg så for noen dage siden en mand med tre (!!) rigdebacks... han passerede mig og Mille og da ville den ene rigdeback ikke lige gå hurtigt nok, den vendte sig om og kiggede interessert etter Mille... fulgte med men bare ikke helt hurtigt nok, da skrei han den i huet og endte med at mase den mod jorden og skrie af den. Arg! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så forbanna på sånne folk..  :evil:  

Men er ikke like lett å si noe til dem heller.

Nej det er alt for ofte man bliver helt paf, sjokert er vel mere rigtigt ord! Men ofte rækker et meget surt blik og! Eller å sige til hundene mine (meget højt) "godt I ikke bliver behandlet sånn da"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...