Gå til innhold
Hundesonen.no

Ikke stol på Agria


Inu

Recommended Posts

Da jeg ba om tilbud fra Agria i 2005 ba jeg om tilbud for 10 hunder (egne + sameide)

3 av hundene var over 7 år og har vært forsikret hele livet. Jeg satte som vilkår at det ikke skulle tillegges noe ekstra fordi disse var over "ønsket" alder for inngåelse av forsikring i Agria. Etter litt om og men fikk jeg dette vilkåret innfridd.

Nå kommer årets regning fra Agria og den ene gamlingen har plutselig fått dobbel premie. Jeg ringer Agria og spør hva som skjer... To timer senere får jeg svaret. Joda de har gjort en feil ved innlegging av forsikringen og siden hunden var over 6 år ved inngåelsen får den et seniortillegg.

Men hva med de to andre gamlingene da, de har bredere dekning med lavere pris og de har også vært med på polisen hele tiden og er like gamle... Joda, det var også en feil

Men jeg byttet jo forsikring fordi jeg fikk avtale om at jeg ikke skulle få "heftelser" på de gamle hundene? Jaaa, men hvem snakket jeg med da?

Akkurat som jeg husker navnet på en forsikringsagent jeg snakket med for 3 år siden??? Og navnet har heller ikke stått i noen forsikringspapirer.

Nå er jeg så lei av Agria at jeg vurderer seriøst å si opp forsikringene der. Seniorpremie betyr høyere pris og lavere dekning. Gamlingene har jo bare veterinærdekning inntill 10000 uansett og ingen av dem har hatt behov for forsikringen siden inngåelsen. De får heller være uforsikret, for ingen selskaper vil vel ta imot dem nå når de er over 10 år alle sammen.

Og det står at jeg har fått klubbradatt og "masserabatt", men ingen steder står det hvor mye rabatt jeg har fått og hva forsikringene ville kostet uten denne påståtte rabatten.

Angrer dypt og nderlig på at jeg byttet fra det gamle selskapet. Der var det aldri problemer med å få dekket sykdommer/skader og aldri feil på kravene. Fra Agria her jeg enda ikke fått ett krav som har vært riktig første gang, og de dekker bare mindre og mindre.

Og selv om dette selskapet var dyrere ville det blitt billigere pga høye egenandeler i Agria, samt dårligere dekning. En dyrekjøpt erfaring. Og nok en gang; Hvis noe høres for godt ut til å være sant, så er det det. Bare så synd at uskyldige hunder må lide for dette.

Selvsagt er det noe som er fornøyd med Agria, og det håper jeg dere fortsetter å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite da.

Jeg skal bare forsikre en hund da, 3 mnd. gammel nå. Men aner ikke hvilket selskap jeg skal bruke, rett og slett fordi jeg ikke vet om noen. Kanskje litt avsporing, (ikke heeelt ot), men kan man forsikre hunder igjennom fks. gjensidige? (skal sjekke det nå). Eller er det rene dyre-selskaper?

Edit: Man kan visst forsikre hund i gjensidige ja. Skal sende inn skjema for tilbud, er jo greit å ha forsikringene samlet på ett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite da.

Jeg skal bare forsikre en hund da, 3 mnd. gammel nå. Men aner ikke hvilket selskap jeg skal bruke, rett og slett fordi jeg ikke vet om noen. Kanskje litt avsporing, (ikke heeelt ot), men kan man forsikre hunder igjennom fks. gjensidige? (skal sjekke det nå). Eller er det rene dyre-selskaper?

Edit: Man kan visst forsikre hund i gjensidige ja. Skal sende inn skjema for tilbud, er jo greit å ha forsikringene samlet på ett sted.

Kan forsikre i Gjensidige, men jeg foretrekker Agria etter en skikkelig "morsom" opplevelse. <_<

Inu: kjip situasjon du er havnet i! Er du helt sikker på at dere ikke finner en løsning? Agria har vel servicesenter eller hva man kaller det, og er de en smule seriøse bør de ha loggført samtalen med deg. De prøver vel bare å være vrange nå tenker jeg, men hvis du kan finne ut ca når du snakket med dem for tre år siden, bør de klare å finne ut mer om samtalen. Uansett bør de vel klare å finne samtalen loggført med ditt kundenummer. Hårreisende om ikke.

Men hvordan har de tidligere regningene vært? Har du fått rabatten da? Kan du henvise til de?

Jeg er helt enig i at de er håpløst dårlige på noen ting, bla dette med rabatter. Man kan jo melde inn ny forsikring på nett, og da får man spørsmål om man har krav på rabatter. Vi skulle legge inn forsikring på Aynï da vi fikk henne, men nett-tjenesten fungerte ikke. Måtte da ringe til Agria, og da gikk de gjennom hele den remsa som stod på nettet, BORTSETT fra rabatten vi skulle få pga NKKmedlemskap. Jeg påpekte at jeg hadde krav på rabatt, og joda, de skulle legge den inn. Så får jeg regning noen dager senere, og er rabatten med? Neeeeida.. selvsagt ikke! Ringte de igjen og sa fra om dette, og da hadde de visst "glemt" å legge inn rabatten. Fikk ny regning, og da ser jeg, som deg, at det jo slett ikke er spesifisert noen rabatt, selv om regningen dog er lavere enn sist og sikkert riktig, så synes jeg det er merkelig at det ikke står: rabatt (hvilken type) -400kr eller noe sånt.

Jeg tror de forsøker å lure deg, ganske enkelt. Jeg gidder ikke være naiv, så her må det passes på at man får det man har krav på. Men siden du har hatt denne forsikringen i tre år allerede, så har du jo også betalt flere regninger alt? Og de er vel på mindre enn det du har fått i regning nå? Hvordan kan de i såfall forklare det? Og igjen, jeg mener de bør ha loggført samtalen med deg.. Du har kanskje tatt vare på regningene du har betalt, også fra for tre år siden? I så fall ser du jo ca dato for når du ble opprettet som kunde hos de, og kan dermed gi de en mer spesifikk dato å gå på, i stedet for kun noen ca påstander.

Uff, masse vrøvl og tullete formuleringer her, men håper du skjønner hva jeg mener. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vel også den forsikringen som de har via NKK når valpene forhåndsregistreres bør endres. Den gjelder jo fra valpen er 5 uker til 12 uker så lenge den er hos oppdretter.

Min valp brakk foten 11 uker gml, hadde jeg avlivet hunden av dyrevernsmessige årsaker så hadde jeg fått igjen 6000.- ( som de dekker) men siden jeg valgte å operere hunden og få den bra, så må jeg nok betale hele herligheten selv ja... Da den forsikringen kun gjelder ved død uten medfødd skade..

Så beklager Agria, mine penger får dere ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra Agria til Gjensidige.

Agria sin hundebehandling er ikke bra. i såfall de episodene jeg har opplevd.

De legger på, setter over til 100 forkjellige kundebehandlere og folk som ikke skjønner hva du sier osv osv..

I tillegg gikk de opp i pris hvert år med over 100 kr.. Startet på 1300 når jeg sa opp lå den på 1700 kr.

Jeg vet at de går opp litt i pris hvert å når hunden er over den viss alder. Men hunden min var da langt under.. hun er jo ikke 4 en gang.. ..

også ble jeg litt sur når de ikke dekket opurasjonen til hunden min når hun lidde så mye som hun gjorde. hvis jeg hadde hatt hos gjensidige så hadde de dekket det... TYPISK..

Men det er min erfaring. Sikkert mange som er fornøyde. Men det er ikke jeg for å si det slik. sa opp på dagen og krevde tilbake pengene mine. for hadde nettopp betalt regningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært fornøyd med Gjensidige, og vurderer å gå tilbake dit etter noen år hos Agria. Jeg selger valpene med et års livsforsikring, men på hver j......valp får kommer der regning på et års max forsikiring. Enda kortene er tydelig og greit utfylt, det er åpenbart at Agria prøver å lure meg. Dette skjedde aldri hos Gjensidige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Godt å vite da.

Jeg skal bare forsikre en hund da, 3 mnd. gammel nå. Men aner ikke hvilket selskap jeg skal bruke, rett og slett fordi jeg ikke vet om noen. Kanskje litt avsporing, (ikke heeelt ot), men kan man forsikre hunder igjennom fks. gjensidige? (skal sjekke det nå). Eller er det rene dyre-selskaper?

Edit: Man kan visst forsikre hund i gjensidige ja. Skal sende inn skjema for tilbud, er jo greit å ha forsikringene samlet på ett sted.

Men ikke bytt selskap før hunden er ett år! Der har mange brendt seg. Om den får påvist HD/AD eller komplikasjoner i forbindelse med deg og hunden er "for gammel" når den forsikres så får du ikke igjen noe ting.

Jeg begynner selv å revurdere Agria ettersom jeg syns jeg betaler sinnsykt mye der nå! Vel å merke så har jeg full avl/livs/veterinær/bruks osv osv forsikring, men jeg syns jeg fikk veldig lite igjen for det når jeg måtte ta keisersnitt på tispen min... Snittet kom på 12000 og jeg fikk igjen 7000,- (etter egenandel og noe prosent trekk som er bevegelig)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie er forsikret hos Agria, men jeg har blitt litt skeptisk til dette.. Vetrerinæren vi bruker her sier at han selv ikke er fornøyd med selskapet, og at det er veldig vanskelig å få penger dekket derfra ved opperasjoner og dødsfall.. Han anbefalte Gjensidige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Agria og er foreløpig veldig fornøyd. Dyret her ble jo operert på øynene for noen uker siden, sendte inn alle kvitteringer og veterinærattest i forbindelse med det. Vips, der kom pengene tilbake på konto, med brev i posten om at det var gjort. Enkelt og greit.. Nå var jo dette en annen "sak" enn trådstarters, og jeg vil tro at alle selskap har noen slike "svin på skogen". Forsikringsselskap generelt er jo ikke kjent for å være "enkle" :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også agria. Min vet anbefalte det. pdretter også... kjenner flere som er fornøyde, ingen som er missfornøyde med agria. alle selskaper ahr sikkert sine ups and downs. de følger jo bare reglene sine når det kommer til forsikring osv. Jeg tror ikke akkurat de sitter og bedømmer hvem som skal få forsikring eller ikke, det går jo etter spesielle rammer.... :icon_redface: så je gkommer ikke til å bytte hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke bytt selskap før hunden er ett år! Der har mange brendt seg. Om den får påvist HD/AD eller komplikasjoner i forbindelse med deg og hunden er "for gammel" når den forsikres så får du ikke igjen noe ting.

De fleste selskap har regelen med at hunden må være forsikret før den er fire måneder, og at foreldrene er røntget fri for at hunden skal være forsikret mot HD/AA. Det er helt klart verdt å bite seg merke i. :icon_redface:

Da jeg tittet på forsikring for Moshi (renraset, men ikke FCI) kunne de fortelle meg at den regelen kun gjaldt for hunder registrert i NKK. Blandingshunder kunne ikke forsikres mot HD/AA de... Grunnen var da at siden de har et samarbeid med NKK, så skulle det jo lønne seg litt å registrere hundene sine der og, liksom. "Jammen, det er vel derfor dere tilbyr rabatt for NKK-medlemmer?" spurte jeg. Da ble kundebehandleren sint og usaklig gitt.

I tillegg skulle de ha over 3500 kroner for å forsikre min "blandingshund" for det den gjorde seg verdig å forsikres for. "Bye bye" sa Mari, og valgte et annet forsikringsselskap.

Snittet kom på 12000 og jeg fikk igjen 7000,- (etter egenandel og noe prosent trekk som er bevegelig)..

Du satt igjen med en egenandel på 5000 kroner, og du har full forsikring? Det synes jeg rett og slett er altfor dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på dyreklinikk, så vi sender jo med journaler om kunden har mulighet til å få igjen noe på forsikringen. Kundene vi har er stor sett alltid misfornøyde med agria og får svært lite eller ingenting igjen. De med gjensidige får igjen det aller meste, og det er sjelden det er noen problemer.

Selv har jeg gjensidige og er fornøyd, selv om jeg er altfor dårlig til å bruke den. Dog vurderte jeg å bytte til agria bare for å få den mappa de har, haha. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fint at denne tråden kom opp nå. Jeg har lurt på hvor jeg skal forsikre den kommende valpen min. Har Gjensidige på Isak og de har vært veldig greie. Aldri vært noe problem med utbetalinger der. Men ulempen er at når hunden fyller 10 år, så gjelder ikke Gjensidiges forsikring lenger. Det er ergerlig når man har en rase med forventet levealder på 14-16 år. Derfor har jeg vurdert Agria, hvor hunden har forsikring livet ut, om enn med dårligere betingelser de siste årene. Men når jeg leser denne tråden, så blir jeg litt skeptisk :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samarbeidet litt med Agria de siste ukene og har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Dog har dyret snart brukt kvoten sin, så hun bør holde seg frisk og skadefri en stund synes jeg.

Men ang. det med dekning av valpekull, så får man vel mer dekket når tispa er avlsforsikret, om jeg har forstått rett? Det er vel uten avlsforsikringen at man kun får dekket for dødsfall uten medfødt defekt? Er ikke 100% sikker, men ei jeg kjenner var gjennom samme smørja som meg (hun er oppdretter av valpen selv, men hadde ikke forsikret utover denne kullforsikringen, det skjedde før 12 uker), og fikk det ikke dekket fordi tispa ikke har avlsforsikring. Her skjedde det etter 12 uker, men jeg hadde heldigvis tegnet forsikring kun noen dager før det skjedde (også eget oppdrett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært fornøyd med gjensidige på tre hunder, og hadde agria nå på sistemann. Har ikke fått igjen for det siste jeg sendte inn enda, men jeg syns egenandelen ble skrekkelig høy på CT'en. Måtte ut med tre tusen i egenandel og en del av beløpet fikk jeg som regning, så jeg var faktisk ikke klar over at den kom.

Tror avlsforsikringen til Agria er grei å ha med seg på valpekullet, jeg slapp hvertfall å få Abby obdusert siden mora hadde avlsforsikring. De har en regel om at hunder under 2 år som blir avlivet "skal" obduseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(hun er oppdretter av valpen selv, men hadde ikke forsikret utover denne kullforsikringen, det skjedde før 12 uker), og fikk det ikke dekket fordi tispa ikke har avlsforsikring.

Ikke sarkastisk, bare et ærlig spørsmål. Hva er da poenget med en kullforsikring, om man må ha en annen forsikring i tillegg for å få brukt den? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sarkastisk, bare et ærlig spørsmål. Hva er da poenget med en kullforsikring, om man må ha en annen forsikring i tillegg for å få brukt den? :icon_redface:

Det er det jeg lurer på også, ser ingen som helst fordeler med at NKK "tilbyr" denne tjenesten ved forhåndsregistrering. ( det ligger jo i prisen og man har dessverre ingen valg, men jeg trodde forsikring skulle være til hjelp.)

Hadde vært enklere og billigere for meg å bare avlivet valpen, fått igjen 6000 kr og ferdig. Tror ikke det hadde kostet dyrlegen en kalori å skrevet attest på at det var gjort av dyrevernsmessige årsaker.

Men nå måtte jeg da ut med 6000.- til operasjon( var heldig å fant en dyrlege som gjorde det såå billig), 6 uker rekonvalsent (les frustrasjon for valp og meg.. en whippet valp på 11 uker skjønner ikke hvorfor den ikke kan spole rundt hihi)

I tillegg så kan jeg jo ikke selge/omplassere han før han er frisk, ikke kan jeg selge han eller, hvem vil betale for en "skadet" valp selv om han er erklært frisk?

Med andre ord, det hadde vært enklere å avlive, trodde ikke det var hensikten med forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke bytt selskap før hunden er ett år! Der har mange brendt seg. Om den får påvist HD/AD eller komplikasjoner i forbindelse med deg og hunden er "for gammel" når den forsikres så får du ikke igjen noe ting.

(...)

Det visste jeg ikke, det var godt du skrev!

De fleste selskap har regelen med at hunden må være forsikret før den er fire måneder, og at foreldrene er røntget fri for at hunden skal være forsikret mot HD/AA. Det er helt klart verdt å bite seg merke i. :icon_redface:

(...)

Det visste jeg heller ikke nei, og det var iallefall godt å finne ut av! Er innmari treig på å få gjort slike ting, men det vil da si at jeg har en mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på dyreklinikk, så vi sender jo med journaler om kunden har mulighet til å få igjen noe på forsikringen. Kundene vi har er stor sett alltid misfornøyde med agria og får svært lite eller ingenting igjen. De med gjensidige får igjen det aller meste, og det er sjelden det er noen problemer.

Selv har jeg gjensidige og er fornøyd, selv om jeg er altfor dårlig til å bruke den. Dog vurderte jeg å bytte til agria bare for å få den mappa de har, haha. :icon_redface:

Fullstendig OT, men mappen??! Hvorfor har ikke jeg fått noen mappe? Har liksom to hunder og to katter forsikret i selskapet.. Vil ha MAPPE!! *ler*

Enn så lenge er jeg fornøyd. Men lurer meg på om den faktisk er dyrere enn andre steder. Dette finner jeg kun ut ved å undersøke selv (siden alle dekker forskjellig osv osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Fullstendig OT, men mappen??! Hvorfor har ikke jeg fått noen mappe? Har liksom to hunder og to katter forsikret i selskapet.. Vil ha MAPPE! *ler*

Jeg ville også ha mappe så jeg sendte en mail til agria hvor jeg sa hva jeg hadde forsikret og at jeg VILLE ha mappe- tusen takk, så kom den i posten ett par dager senere.. Totalt OT..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nå tilbud fra gjensidige, 2300 kr. Synes det var litt dyrt jeg da, men det er vel min egen skyld, siden jeg bare krysset av på alt :angel:

I tillegg skrev jeg der det sto hva hunden skulle brukes til at det var familiehund, agility og muligens utstilling. Kanskje jeg ikke skulle skrevet de to siste tingene, siden det antageligvis bare kommer til å være på hobby-nivå? For de hadde skrevet at han var en brukshund. Men han er jo primært bare en hund-hund.

Vet ikke hva jeg skal velge jeg, livsforsikring, invaliditet osv osv. Aner ikke. 2300 er iallefall for mye, i tillegg til min egen innbo og reiseforsikring på 1300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nå tilbud fra gjensidige, 2300 kr. Synes det var litt dyrt jeg da, men det er vel min egen skyld, siden jeg bare krysset av på alt :angel:

I tillegg skrev jeg der det sto hva hunden skulle brukes til at det var familiehund, agility og muligens utstilling. Kanskje jeg ikke skulle skrevet de to siste tingene, siden det antageligvis bare kommer til å være på hobby-nivå? For de hadde skrevet at han var en brukshund. Men han er jo primært bare en hund-hund.

Vet ikke hva jeg skal velge jeg, livsforsikring, invaliditet osv osv. Aner ikke. 2300 er iallefall for mye, i tillegg til min egen innbo og reiseforsikring på 1300.

Jeg fikk samme tilbud da jeg spurte,og jeg kryssa ikke av på alt heller. Dessuten har jeg mynde,som sjeldent har helseproblemer i det hele tatt,så jeg synes de er dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...