Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei

Lola Pagola

Recommended Posts

Skrevet

Har jo rukket å skrive noen poster allerede, men så ikke denne "avdelingen". Så da kan jeg jo presentere meg og mine:)

Jeg heter Lola Pagola (man er da trossalt anonym hehe), halvdansk og bor i københavn.

Her kjøpte jeg dalmatinervalpen min Casper, nå 11 uker gammel, (muligens Caspian, får se hva det blir når han kommer i hus), og 1. juni tar jeg med ham til Norge. Pga. mattilsynet kan jeg ikke ha ham nå, han kan ikke forlate kennelen før Norge. Uansett er det ikke lov med dyr i leiligheten, så det er jo forsåvidt greit. Er oppe og besøker ham da, nydelige hunden.

Har planer om å trene agility med ham, og kanskje prøve meg på utstilling. Har ingen erfaring med dette, men kan være artig å prøve, særlig siden jeg har valgt en rase som passer til dette.

Hjemme i Norge venter min herlige Undulatgutt på meg, Ludde. Han er som Casper også en 2008 modell, 8 mnd gammel. Han er veldig tam, og utrolig klengete. Sjelden stengt inne i buret, og bæsjer overalt hvor det passer ham. Ordentlig god gutt, som jeg er fryktelig glad i. Med ham kan man gjøre det meste, tillitsfull til de grader, ingen problemer å bare ta ham i hånda.

Her er noen bilder av guttene mine:

Ludde bader i springen

sondagsbad006.jpg

Ludde bader i vannglass, merkelig nok foretrekker han denne metoden fremfor det lille badekaret han har av sølv. Dette er altså helt frivillig, noen ganger må jeg helle ham ut. Så denne karen kan ikke være i samme rom som vannglass alene.

Luddejanuar040.jpg

Ludde ser på sin absolutte favorittleke, nemlig globusnøkkelringen sin. Fant noen like tilfeldigvis her i danmar, så da kjøpte jeg 5 stk. Han ble helt gal av det, og visste ikke hvor han skulle gjøre av seg av ren glede:)

Luddejanuar214.jpg

Her som liten, på yndlingstedet sitt, tastaturet. Han krøp under hånda mi, så da ble det vanskelig å skrive. Sånn var han hele "valpe" perioden.

Ludde19okt067.jpg

casper10uker179.jpg

casper10uker206.jpg

Har lagt ut så mange bilder av Casper allerede i en annen tråd, så dette får holde hehe

Besøk gjerne bloggen min, www.vgb.no/26650, der ligger det flere bilder. Og andre ting.

Har fløy mot jordkloden faktisk, globusen sin. Har bare erstattet den med en mer realistisk en.

attack.jpg

Skrevet

Herlige dyr, og flotte bilder!

Det siste var stilig. Selvredigert?

Hadde vært morsomt å se dere på noen utstillinger. Er det noe du lurer på er det bare å spørre her, vet du :P Velkommen hit!

Skrevet
Heihei og velkommen. Har sett deg rundt her, håper du liker deg her :wub:

Takk takk:) Mye spennende her, har lest masse på den tiden jeg har vært her:)

Herlige dyr, og flotte bilder!

Det siste var stilig. Selvredigert?

Hadde vært morsomt å se dere på noen utstillinger. Er det noe du lurer på er det bare å spørre her, vet du ;) Velkommen hit!

Takk:) Ja, det er selvredigert. Har en fascinasjon for plakater, og da særlig de fra gamle skrekkfilmer.

Veldig bra å ha et sted man kan spørre om alt mulig rart, og når en eventuell utstilling nærmer seg, blir det nok masse spørsmål. Vet jo ikke engang hvordan man starter jeg.

;)

Skrevet
Hej og velkommen hertil :wub:

Det er godt nok en sød fugl du har, herligt at den er så tam.

Håber at du kommer til at trives herinde.

Hey, enda en danske! Er faktisk på vei til christiania en tur nå;)

Takk for velkomst:)

Skrevet
Velkommen, gøy med flere dalmiser her inne..

Takk:) Verdens fineste hunder, eller hva? hehehe :whistle:

hahaha jeg lo godt av denne fuglen din... søøt :D

Lekker hund og ;)

Vet du, den lille fuglen har så stor personlighet, det er helt fantastisk. Jeg er så glad i ham jeg! ;)

Og hunden og såklart da hehe ;)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Jeg er også ny her og har en dalmis, men min er 10 år den da!

Hun er fra Kennel Skvå, hvilken kennel har du kjøpt fra?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...