Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighetsresultat

Marthe

Recommended Posts

Skrevet

*ler* Gratulerer med et bra resultat! 171 poeng i debuten er ikke dårlig det altså, selv om du føler at hunden din ikke var helt på nett :P

Skrevet

Tusen takk alle sammen :P

Grattis så mye :P Når blir neste LP konkurranse dere skal gå? Håper å få sett dere en gang :P

Vi skal gå klasse II i september i Ølen i hvert fall. Mulig vi reiser til Stavanger også. Så det var et par konkurranser der i september :P

*ler* Gratulerer med et bra resultat! 171 poeng i debuten er ikke dårlig det altså, selv om du føler at hunden din ikke var helt på nett :P

Takk :P At hunden fungerte så bra med mine nerver var jo helt utrolig. Men stakkars jenten er ikke helt i form for tiden, så hun kan jo absolutt bedre. Men jeg som fører har vel egentlig absolutt den største jobben foran meg :rolleyes::P

Skrevet
Takk :P At hunden fungerte så bra med mine nerver var jo helt utrolig. Men stakkars jenten er ikke helt i form for tiden, så hun kan jo absolutt bedre. Men jeg som fører har vel egentlig absolutt den største jobben foran meg :rolleyes::P

Ja, vi må vel bare lære å oppføre oss selv om vi går konkurranse, vi hundeførerene :P Men en ting jeg tenkte på når jeg leste bloggen din, var løpetid. Vet ikke når eller om hun har hatt det jeg, men Em ble veldig "ikke på nett" når hun fikk sin første (jeg går og venter på andre nå). Ikke under selve løpetiden egentlig, men rett før. Kan det stemme, tror du?

(Ikke det at løpetid skal være en unnskyldning, men det er nå en gang ei ung tispe, så man vet vel ikke helt hvordan de reagerer på sånt?)

Skrevet
Ja, vi må vel bare lære å oppføre oss selv om vi går konkurranse, vi hundeførerene :P Men en ting jeg tenkte på når jeg leste bloggen din, var løpetid. Vet ikke når eller om hun har hatt det jeg, men Em ble veldig "ikke på nett" når hun fikk sin første (jeg går og venter på andre nå). Ikke under selve løpetiden egentlig, men rett før. Kan det stemme, tror du?

(Ikke det at løpetid skal være en unnskyldning, men det er nå en gang ei ung tispe, så man vet vel ikke helt hvordan de reagerer på sånt?)

Hun fikk sin første løpetid når hun var 7 mnd. Eller rettere sakt hun fikk livmorbetennelse, så løpetid og til slutt innbilt svangerskap. Nå er hun akkurat ferdig med den andre løpetiden sin for to uker siden. Så det er ikke tvil om at det er endel hormoner i svirr.

Men det kan være at jeg må begrense aktiviteten på henne. Hun får jo en tur på 2 timer midt på dagen. Da springer hun med de fire andre hundene våre. Så det blir jo en hel del kilometer av det. I tillegg trenes hun jo hver dag ca 1 time.

Så jeg håper og tror at det er mye hormoner for tiden, og at det gjør henne sliten. Ellers så må hun få en grundigere sjekk hos veterinæren.

Jeg trodde liksom ikke at jeg skulle klare å slite ut en malinois :P Men det tar nok på å være unghund også. Hun er tross alt med meg på jobb hele dagen. I tillegg så er hun familiens barbiedukke og kosebamse. Det tar jo på. Og hun får jo veldig mye oppmerksomhet hele tiden, så når vi skal trene/jobbe så har hun kanskje ikke så veldig mye behov for det?

Høres ut som om at jeg har en veldig lat malinois, men det er egentlig ikke tilfelle. Jeg vil bare ha litt mer (nei, jeg trodde aldri jeg skulle si det :P ) :P

Men alle tips tas i mot med takk :P

Skrevet

Kanskje du må velge, at det ikke blir så lange turer de dagene du trener, og ikke trene en hel time hver dag? Ihvertfall for en periode, som du sier, det tar på å være unghund :P

Du kan jo teste en ukes tid, bare gå tur en time istedetfor to?

Skrevet
Kanskje du må velge, at det ikke blir så lange turer de dagene du trener, og ikke trene en hel time hver dag? Ihvertfall for en periode, som du sier, det tar på å være unghund :D

Du kan jo teste en ukes tid, bare gå tur en time istedetfor to?

Jepp, jeg må nok gjøre litt forandringer :P Så få vi håpe at det endrer seg. Og takk for tipsene!

Til dere andre, tusen takk for gratulasjonene :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...