Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippeten Zoey

Zoey

Recommended Posts

Heia heia! Da har jeg endelig klart å rappe pc'n fra mutter littegrann! Jeg synes nemlig det er grååådig dårlig gjort at hun ikke har fått surra seg til å lage en tråd til meg, og bare meg! Så da gjor jeg det sjøl jeg, er jo som regel sånn om man vil ha noe gjort! :)

Men å men, litt om meg: Jeg er en smellsexy liten whippetsnippet, gatas skjønnhet, og alle gutta's drøm :P

Dette bildet er den første dagen jeg var hos mutter'n.. Du kan jo bare ta det som en selvfølge at jeg har makta i huset etter dette :wub:

snuskenlill.jpg

Men jeg får vel kanskje være litt serriøs også: Jeg er altså nå blitt 1 år og 2mnd, og er dermed heeelt voksen (skjønner ikkenoe når mutter sier jeg er litt "seint ute" Bare tull vettu)

Mine store hobbyer er å slække på sofan (helst med dyna til mutter i nærheten) ,Lufte mutter'n, og holde henne i form..("du får ikke tak i meg" leken er veldig effektiv) Og alle andre ting som er artig!

Agility foreksempel, Det er artig det! Problemet er bare at mutter er så tung i ræva, og klarer jo ikke å holde følge på rettstrekkene, hun har jo Ikke skjønt at det skal gå FORT :P

Nei, nå sier jeg mye stygt om mutter, Men faktumet er at hu er bare verdens beste mutter! Litt streng av og til, menmen..

Hun har bare EN ulempe: Hun har ikke skjønt at det finnes VELDIG DÅRLIG VÆR! Hu skal alltid slepe meg ut i regn og vind, og dra meg med på jobb uansett vær..(hun jobber i en stall, og det er GRUUUSOMT kaldt på vinteren)

Hun bare kaller meg "pinglevesen" når jeg fåfengt skjelver alt jeg kan for å få slippe å gå ut! Men uansett hvor hard jeg stritter i mot, så putter hu bare på meg frakken, og drar meg med.. Jeg prøver også å sette opp "sutretrynet" mitt, Men INGENTING hjelper! :ahappy: (tips mottas med stor taknemmlighet)

Men altså, bortsett fra denne nykken er mutter bra dame hu asså ;)

Men nå får det være nok snakk, nå får jeg fikse noe bilder, sånn at hele hundeverden kan se hvor vakker jeg er! (høy på pæra?!? Neeeh!) :)

DSC00462.jpg Altså: ME

DSC00492.jpg ME

DSC00453.jpg and ME :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker=) Og som du sikkert har skjønt er hun også helt klar over det selv :blush:

Skal nok legge ut litt mindre pene bilder av henne etter hvert også, så kommer "særheten" fram;)

morragretten.jpg

Her er jo "prinsessa" tidlig om morran i den "gruuusome" stallen! (kunne trengt litt mer skjønnhetssøvn kanskje :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp! Det er e stor peronlighet i en liten hund=)

Det er skjelden vanskelig å forstå hva hun synes om sakene!

Har forresten en venninde som har (hatet) mynder, og nektet plent på at de er noe fine i det hele tatt! Inkludrt zoey!

Men så fant Zoey ut at dette usle frmmede mennesket som satt i sofaen HENNS (uhørt!) faktisk kunne brukes til noe fornuftig! Nemlig: Persolig kløpinne, pute, varmeflaske ballkaster mm!

Og for å si det sånn...:Min kjære vnnindes syn på mynder har endet seg noe drastisk, og hun gjentar daglig: "om du skal ha vaper på henne noen gang så MÅ du holde av en til meg asså" Så, nok en person snurret rundt Zoeys "lillefinger :rolleyes:

Hiver inn noen flere bilder jeg (Er jo så artig nå som jeg har fått til photobucet)

http://i286.photobucket.com/albums/ll110/F...edpbindjakt.jpg - bittelitt busted bare..!

http://i286.photobucket.com/albums/ll110/F...riperDonett.jpg - trnger jeg si noe..

http://i286.photobucket.com/albums/ll110/F...nca/drakamp.jpg Denne kjær leken avgikk raskt med døden..

DSC00410.jpg Bare GI meg den pølsa ÅKEI?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Heisann! Zoey her igjen!

Tenkte det var på tide med litt nye bilder!

Jeg driver å prøver å lære mutter åssen man skal stille opp en whippet (som meg) på utstilling.. Men gud bedre, det er ikke lett å få det suppehue til å skjønne noe som helst :ahappy:

Men altså, jeg trenger noen tips og råd på hvordan jeg skal stå for å få henne til å forstå det!

Derfor hiver jeg ut noen bilder vi fikk tatt forrige gang jeg trente henne. Så da er det bare å hive ut med komentarer på "stillingene" :hyper:

Her er bildene:

DSC_2307.jpg

DSC_2308.jpg

DSC_2309.jpg

DSC_2310.jpg

Så da er det bare å slenge ut komentarer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann så fin hun er.

Hun har mye slektskap til mine hunder også. Airescot Red Robin som er far og Lindrows mor.. stemmer ikke det;)

Ha en så super dag

Og håper å høre fra deg igjenn;)

Kristin

Jodda! Det stemmer=)

Er veldig fornøyd med henne gemyttmessig, utrolig snill og morsom å ha med å gjøre :)

Så bare jeg lærer meg å stille henne så blir det fart i sakene:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg (Zoey) vært å bada i den store Oslofjord!

Mutter letta jo med kameraet da vettu, så da får jeg hive ut bilder av meg-BADEWHIPPETEN!!

Ps: De litt ulkre ansikstutrykkene er følger av saltvann i nesa :rolleyes:

DSC_2467.jpg

DSC_2469.jpg

DSC_2447.jpg

DSC_2444.jpg

DSC_2453.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Meg igjen her!

Tenkte bare jeg skulle legge ut et bilde for å bevise at jeg ikke bare er sofapynt :P

Jeg kan nemlig gå LYDIGHET også! (når jeg vil vel å merke..)

IMG_2866.jpg

Dette kalles Fri Ved Fot.. Ofte også forkortet FVF!

Det er en øvelse som går ut på at jeg må nistirre mutter inn i sjela mens jeg går eller løper ved siden av henne, også visp, så ramler det plutselig noe vellsmakende inn i munnen min :ahappy:

Og så er det viktig at man nistirrer heeeeele tia, helst så intenst at man kjenner det prikker i bakhodet, det gjelds vist ikke om man bare går pent ved siden av, og ser rett frem for da har man ikke såkalt "kontakt med fører"

Lydighet går også ut på flere øvelser, blandt annet noe som heter "dekk" Og da må man ligge på bakken.. Noe som er fuuuulstendig uaktuelt for min del.. Det er jo serriøst rim ute nå.. og det å ligge på rim..er IKKE digg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink whippsefrøken! så pen FVF går ikke mine to gitt :P

Er det forresten dekken fra hun flinke damen i sverige Zoey har på seg?

Hehe.. ja, hun glimter til gitt :ahappy:

Åja, det er flinke damen i sverige som har sydd.. Det dekkenet der alene har sørget for at Zoey har overlevd vinteren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...