Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er din trenings metode?

Brunette88

Recommended Posts

• Svar 112
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Slenger på mitt svar litt på etterskudd:jeg klikker rent,dvs jeg oppfyller de 4 kravene til ekte klikkertrening.Slik har jeg trent i ca 3år.Men ikke noe konkurranserettet før nå,da jeg levde lenge i den villfarelsen at lydighetstrening var kjedelig og har hatt to syke hunder før Loke..

Men nå er du slutt på trening og leik for "morro" skyld! :cry:

Skrevet
Slenger på mitt svar litt på etterskudd:jeg klikker rent,dvs jeg oppfyller de 4 kravene til ekte klikkertrening.Slik har jeg trent i ca 3år.Men ikke noe konkurranserettet før nå,da jeg levde lenge i den villfarelsen at lydighetstrening var kjedelig og har hatt to syke hunder før Loke..

Men nå er du slutt på trening og leik for "moro" skyld! :cry:

Trener du nå for å gå lydighetskonkurranse på f.eks. NKK utstillingen? :(

Klasse I, II, etc....?

Skrevet
Formelle krav: .... "Ha et tillitsvekkende vesen" ...

Denne syns jeg var litt morsom da :roll: 8)

Lurer på hvordan de bedømmer den. :cry:

hehe...

Skrevet
Tenkte vel mer på elite*kremt*he he :cry:

Må jo satse vettu...

Mvh Annette

:( Glimrende, men bare ikke glem de første "trappetrinnene" ellers blir det langt å falle :(

Skrevet
Formelle krav: .... "Ha et tillitsvekkende vesen" ...

Denne syns jeg var litt morsom da :roll: 8)

Lurer på hvordan de bedømmer den. :cry:

:( Det spurte jeg faktisk om da jeg tok min Trinn I utdannelse og svaret jeg fikk var:

"Elevene på kurset må jo føle at de kan stole på instruktøren" . Det er det dummeste svaret jeg har fått fra noen tror jeg :(

Det de egentlig mener er at man som instruktør skal kunne oppføre seg, og gi elevene positive signaler ;) Rett og slett oppføre seg slik at folk får tillit til oss ;) , eller på godt norsk: Lett å få kontakt med ;)

Skrevet

:( Glimrende, men bare ikke glem de første "trappetrinnene" ellers blir det langt å falle :(

Helt ærlig,så er jeg på det nåværende tidspunkt fornøyd hvis vi når kl1 ;)

Både jeg og bikkja er helt ferske på lydighetsfronten,men vi har det utrolig morro sammen ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...