Gå til innhold
Hundesonen.no

Handler søkes til tervtispe

M.J

Recommended Posts

Jeg har tenkt til å melde Chili, tervueren, på Nesutstillingen 21. juni. I den anledning trenger jeg en som kan stille henne for meg siden hennes "faste" handler(les: oppdretter) er bortreist. Hun er 2 år og skal altså stilles i åpen klasse. Å stille henne selv er heller uaktuelt siden jeg aldri har stilt hund før(andre gjør det for meg) og er veldig klønete(hehe), i tillegg står hun gjerne penere om jeg står utenfor ringen. Hun er grei og enkel å håndtere, men kan være litt "mammadalt" uten at det er noe stort problem.

Er det noen her som kunne tenke seg å hjelpe oss?(Betaling er en selvfølge)

Edit: Klippet vekk en setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
kunne godt tenkt meg at noen andre stiller Diesel jeg også..

Ser kanskje litt amatør ut der jeg løper, men det er jo lærerikt :)

Synes du skal stille selv jeg, man lærer mer av det... Jeg tenker sånn at hundene mine KANSKJE kunne fått bedre resultater med andre handlere, men jeg vil jo gjerne lære meg å gjøre det ordentlig selv også. Det klarer man ikke uten egentrening rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke oppmøte før 10.30 eller 11.00 (husker ikke hvilket klokkeslett som var hvilken dag), men jeg reiser desverre ikke alene, dvs. jeg er avhengig av å sitte på med ei annen som neppe kommer til å være der såpass tidlig.. Så jeg kan nok ikke love noe altså.. Men er det ikke ganske mange andre raser i ringen før dere? Som sagt litt vanskelig å love noe når jeg ikke kan styre reisingen selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal stille selv jeg, man lærer mer av det... Jeg tenker sånn at hundene mine KANSKJE kunne fått bedre resultater med andre handlere, men jeg vil jo gjerne lære meg å gjøre det ordentlig selv også. Det klarer man ikke uten egentrening rett og slett...

Slik tenker jeg også!

Men så skal ikke hunden min stå slik og slik, så det gjør jo saken straks lettere. Bare å spørre han hvor kattepusen er henn det, så står han som en prest :D

Skulle ønske jeg hadde noen som kunne sagt 'gjør ditt og datt, ikke sånn og sånn'.

M.J:

Bra det ordnet seg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og oppdretteren var ikke snauere enn at hun bestilte et cert, så det skal nok gå helt fint :D *flir*

Hehe, hvis du tar bestillinger på cert, så vil jeg bestille deg til å stille Supra også etterhvert :)

(Kan vel hende eier av andre halvpart tar den jobben da... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kravstor gitt :D

Hvor mange Terv skal hun stille imot ?

Har ingen anelse :P

Hehe, hvis du tar bestillinger på cert, så vil jeg bestille deg til å stille Supra også etterhvert :)

(Kan vel hende eier av andre halvpart tar den jobben da... )

Tipper den andre halvpart-eieren gjør den jobben selv jeg *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...