Gå til innhold
Hundesonen.no

Stå under trening?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Sette den opp? Altså på en måte dytte den opp?

Har tenkt å prøve meg litt på klikker jeg da, så jeg vet ikke om jeg heller skulle prøvd på en annen måte... (ikke noe frekt ment Vicky, men jeg tror ikke jeg vil lære det inn sånn...)

Hvordan ville dere kilkkerfolk gjordt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette den opp? Altså på en måte dytte den opp?

Har tenkt å prøve meg litt på klikker jeg da, så jeg vet ikke om jeg heller skulle prøvd på en annen måte... (ikke noe frekt ment Vicky, men jeg tror ikke jeg vil lære det inn sånn...)

Hvordan ville dere kilkkerfolk gjordt det?

det går bra :D

en klikker ville vel ventet til hunden setter seg opp også klikket. det er ekte klikkertrening da :P Å sette opp hunden er fyfy når det gjelder den trenings metoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Nordenstam er vel det helt motsatte klikkertrening...hehe, respekterer Nordenstam og folk som driver med det så lenge hunden har det bra, og det er det sikkert mange som har, men jeg vil ikke bruke den metoden :D

Tror ikke jeg kommer til å konvertere helt til klikker heller da :roll: :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det fungerer fint med klikker også, ikke bare nordenstam...

Greid og trent en fisk med Nordenstam f.eks.? :D Eller en elefant?

ble visst litt usaklig det siste der....

nei, men det er stor forskjell på fisker, og flokkdyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh, jeg kom på en ting: Vil du bruke stå eller sitt som utgansstilling? Jeg syns det er praktisk at Mona setter seg når jeg står rundt omkring, for jeg vil bruke sitt som utgangsstilling :)

Men nå veit ikke jeg hva du er ute etter og sånn da, veldig upraktisk hvis det er utstilling som er målet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elefanter blir jo trent vedig negativt da! de binder dem fast i alle beina når de er små for å kneke psyken dems og få den til å gi opp. sånn holder de på i flere dager til elefanten gir opp å kempe i mot og legger seg ned.. da begynner de å bygge den opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig... men det var ikke det jeg snakket om,.. hehe blei litt sjokka over åssen dem "trente" elefantene der nede i afrika/india. så en dokumentar om det engng.

men selvfølgelig kan man trene elefanter med klikker... alle dyr kan bli trent med klikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, og på sirkus viser sirkusmannen elefanten pisken slik at den ikke skal finne på nokke "tull" :roll: :)

Men i hvilken situasjon sitter Tjorven seg? Når dere ikke gjør noe i det hele tatt? Hva er da gale med at han sitter seg? eller midt i en øvelse? Jeg ville ikke ha ventet til hunden reiste seg igjen, men avbrutt og senket kravene, og så økt de sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
    • Er bjeffing det eneste du syns er negativt for sheltie? For det går det ann å jobbe med. Har veldig inntrykk av at bjeffing blir forsøkt ignoret. Jeg har en ganske reaktiv sheltiegutt på straks to år, som nå bjeffer når han blir redd eller når andre hunder bjeffer i passering.  Men jeg har fått mye kjeft fra andre for at jeg " belønner" bjeffing.
    • Korthårscollie? Røyter like mye som labrador dog.
    • Min hund Pia fikk dette midlet mot innbilt svangerskap. Og etter å ha tatt dette etter anvisning fra vetrineren i 4 dager datt hun om 2 ganger i løpet av en dag i noe som så ut som epileptisk anfall.. Ser ikke at det kan være noe annet enn medesinen som var årsaken til dette. Og fikk beskjed om å kutte ut medesinen da det var visst uvisst om hvordan denne virker.
×
×
  • Opprett ny...