Gå til innhold
Hundesonen.no

Border Collie'n Bonnie

LeneG

Recommended Posts

Hmh... Må gjøre det positivt for henne på et vis. Skal legge hodet i bløt og se om jeg kommer på noe lurt. :lol:

Så fint :wub:

Søteste dyret!

Men, hva kalles fargen som er på henne? Er det bare tricolor? eller er det en merle? Hu er jo både svart, hvit, brun og flekkete i alle fargene ;) Miks av red og blue merle :wub:

Men hu er nydelig rett og slett! ;)

Aner ikke hva slags farge hun egentlig har jeg ;) men jeg liker masse sånne flekker og farger som ikke er helt usymmetriske.

Det er vel derfor jeg liker Aussiene godt også. De har så masse fine farger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 199
  • Created
  • Siste svar
2009-03-01176copy.jpg

Sånn :) Mange nesten like, men pytt :)

Tusen takk Caroline :)

Det bildet her beskriver veldig godt hvordan hun ser ut når hun venter på noe kult. Tur, kongen osv.

Hun trekker liksom leppene opp på siden. Noen ganger bare den ene leppa og det ser skikkelig teit ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiin jente! ;) Flotte bilder. :)

Takk :P Fint å ha Caroline som fotograf. Helt toppers faktisk :ahappy:

Veldig pen dame og flotte farger! :P

Jeg personlig synes at det er artig at bc kan se så forskjellige ut. Hun er virkelig ikke særlig lik Buffy iallefall! :)

Takk :P Ja det er utrolig store forskjeller innen rasen.

Hihi, så morsomsøt hun er! Skikkelig sjarmerende liksom :P

Lille søta mi :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :)

Oppdaterte dato for nye bilder i samma slengen ;)

Tusen takk ;)

Så fiiiin hun er ;)

Takk ;)

Begynner å få "voksenuttrykk" jo.. *S*

Ja ikke sant. Er ikke så mye valp lenger. Bortsett fra oppførselen da ;)

Trener dere fast ennå? Mulig for oss å ta en tur opp kanskje? Trenger sårt litt input.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant. Er ikke så mye valp lenger. Bortsett fra oppførselen da :)

Trener dere fast ennå? Mulig for oss å ta en tur opp kanskje? Trenger sårt litt input.

Jada, vi trener, mer enn noensinne, hehe. Bare å komme, sender deg en melding..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Bonnie er 1 år i dag så jeg må vel sette inn en liten bildekavalkade av den gærne jenta mi :icon_redface:

valp004-1.jpg

DSC_3869.jpg

DSC_3870-1.jpg

DSC_3841-1.jpg

Valp4uker008-1.jpg

DSC_4598-1.jpg

valp004-1.jpg

Her er noen bilder fra i dag av Bonnie som tigger.

23032009019-1.jpg

23032009016-1.jpg

23032009015-1.jpg

Kan en moderator forandre datoen i innlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23032009015-1.jpg

Der har vi BC-leppa, ja. :icon_redface: Trente lille BC her om dagen, og hun fikk den samme leppa opptil flere ganger.

Men jeg kan ikke tro Bonnie har blitt så stor allerede! Hun var jo akkurat bare lille valpen! Gratulerer så mye med dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så FLOTT hun har blitt Lene :D Gratulerer med 1 års dagen Bonnie :)

Gratulerer med dagen til Bonnie.. *S*

Tusen takk :icon_redface:

Der har vi BC-leppa, ja. :D Trente lille BC her om dagen, og hun fikk den samme leppa opptil flere ganger.

Men jeg kan ikke tro Bonnie har blitt så stor allerede! Hun var jo akkurat bare lille valpen! Gratulerer så mye med dagen!

Takk ;) Ja, så det på ett bilde du la ut også at det var den samme leppa :) Rare dyra.

Tiden går fort!

Grattis med dagen til "lille" søte :)

Takk ;)

Hun er utrolig flott, Lene :P Og får gratulerer henne så mye med dagen, og håpe at det ikke er for lenge til jeg får sett henne igjen (er jo en stund siden nå).

Takk ;) Ja altfor lenge. Sender en melding i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for Bonnie og hurra for eieren:D Nå kan du bare begynne å glede deg til hun tipper to og blir voksen dame:P Her i huset har man brått blitt seriøs (og det er hunden jeg trodde aldri kom til å bli voksen!). Hun er virkelig kjempelekker altså, flott uttrykk synes jeg. Ser dog ikke noe Schäfer i henne.

(Når det gjelder bjeffeproblemet ditt vet jeg ikke om du fremdeles har det, men for meg høres det veldig usikkerhets-relatert ut. Spesielt det at hun kan knurre og bjeffe selv om hun logrer litt. Kjenner veldig igjen det i mine bordere, selv om det hos de ikke har vært rettet mot mennesker. Typisk sånn "shit, du/det var skummel(t), jeg er bare liten og ikke farlig, så ikke vær sint på meg, men helst ikke kom nærmere heller takk .. Tror jeg da. Kanskje. Hvis du lover å være grei ... IIiiik, eller ikke" :icon_redface: Supert at dere har så stor fremgang når det gjelder bilproblemene. Noen ganger er det lov til å fortelle hvor skapet skal stå, og hva som ikke er greit, og det høres jo ut som det virker bra! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Priceless"

Jeg digger det bilde. Helt herlig :P

Grattis med dagen :P

Jeg synes også det bildet ble en fulltreffer :P Takk :P

Gratulerer så mye med gårsdagen!

Fine bilder, det "smilebildet" er fantastisk :P

Tusen takk :P

Hurra for Bonnie og hurra for eieren:D Nå kan du bare begynne å glede deg til hun tipper to og blir voksen dame:P Her i huset har man brått blitt seriøs (og det er hunden jeg trodde aldri kom til å bli voksen!). Hun er virkelig kjempelekker altså, flott uttrykk synes jeg. Ser dog ikke noe Schäfer i henne.

(Når det gjelder bjeffeproblemet ditt vet jeg ikke om du fremdeles har det, men for meg høres det veldig usikkerhets-relatert ut. Spesielt det at hun kan knurre og bjeffe selv om hun logrer litt. Kjenner veldig igjen det i mine bordere, selv om det hos de ikke har vært rettet mot mennesker. Typisk sånn "shit, du/det var skummel(t), jeg er bare liten og ikke farlig, så ikke vær sint på meg, men helst ikke kom nærmere heller takk .. Tror jeg da. Kanskje. Hvis du lover å være grei ... IIiiik, eller ikke" ;) Supert at dere har så stor fremgang når det gjelder bilproblemene. Noen ganger er det lov til å fortelle hvor skapet skal stå, og hva som ikke er greit, og det høres jo ut som det virker bra! )

Takk Aya :icon_confused: Jo, har fremdeles bjeffeproblemet og synes det er veldig vanskelig å finne situasjoner nok til å få det vekk.

Hun er faktisk akkurat som du beskriver men alle jeg møter tror hun er aggressiv og ikke redd. Det gjør situasjonen mye vanskeligere.

Nå har jeg faktisk ikke fortalt så mye hvor skapet skal stå angående bilene. Bare positiv avledning.

Jeg har prøvd å være streng men jeg er ikke så veldig flink til det altså. Virker som bikkja blir sånn "ok, hvis du er dust så skal ihvertfall jeg være dust" men sannheten er nok at hun blir mer stresset.

Nå har jeg kjøpt Halti så jeg kan gå fokusere mere på avledning av biler og mindre på gå-pent-trening.

Er så slitsomt å jobbe konstant for oppmerksomheten hennes så jeg innvilget meg litt hjelp i Haltien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...