Gå til innhold
Hundesonen.no

Border Collie'n Bonnie


LeneG

Recommended Posts

Jeg kan ikke komme før etter 17.00. Gubben jobber. Kan tidlig på dagen for da er unga i barnehagen/på skolen eller etter gubben er hjemme fra jobb.

Oh - da blir det snaut med tid - men vi kan leke når jeg kommer hjem igjen vi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 199
  • Created
  • Siste svar
Sikker på at det ikke er en schäfercollie du har? Hun har jo så store ører :)

Hmmm...... Nå er det nesten så jeg ringer oppdretter snart :)

Hun er jo kjempekul med de ørene, men helt seriøst: jeg ville - var jeg deg - sjekket med oppdretteren om hun virkelig er reinrasa bordercollie, for hun har usedvanlig tydelige schäfertrekk i hodet, synes jeg... blikket og uttrykket er veldig schäfer og veldig lite bordercollie liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo kjempekul med de ørene, men helt seriøst: jeg ville - var jeg deg - sjekket med oppdretteren om hun virkelig er reinrasa bordercollie, for hun har usedvanlig tydelige schäfertrekk i hodet, synes jeg... blikket og uttrykket er veldig schäfer og veldig lite bordercollie liksom...

Ja, jeg er egentlig enig. Det er MYE schäferpreg over hodet og uttrykket, og jeg har aldri tidligere sett en BC med så utpreget schäferutseende.

Men uansett; fin er hun :)

Edit: sånn angående treff, neste uke jobber jeg fra 7-15 hele uka, så kanskje vi kan få til noe uka etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh - da blir det snaut med tid - men vi kan leke når jeg kommer hjem igjen vi. ;)

Det kan vi :D

Hun er jo kjempekul med de ørene, men helt seriøst: jeg ville - var jeg deg - sjekket med oppdretteren om hun virkelig er reinrasa bordercollie, for hun har usedvanlig tydelige schäfertrekk i hodet, synes jeg... blikket og uttrykket er veldig schäfer og veldig lite bordercollie liksom...

Du tuller nå :shocked: . Jeg kjenner til Border Coellien de har brukt som pappa så jeg tviler på at det har sniki seg en schäfer innimellom parringsplanene der.

Kan man finne ut det med blodprøve forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller nå :shocked: . Jeg kjenner til Border Coellien de har brukt som pappa så jeg tviler på at det har sniki seg en schäfer innimellom parringsplanene der. Kan man finne ut det med blodprøve forresten?

Nå har jo jeg bare sett et bilde, og ser jo bare likhetstrekkene med en schäfer, så det trenger jo ikke å være noe i det i det heletatt selvsagt :D. Det kan jo ligge noe bak på en av foreldrene kanskje som ikke er helt bordercollie - og som har dukka opp nå ?

Om du har en mistenkt far, så kan man selvsagt ta en DNA-test for å bekrefte, evt avkrefte, at han er far, men man kan selvsagt ikke finne ut HVEM ANDRE som kan være far dersom testa hund ikke er faren. Det forekommer jo av og til at et kull har to fedre også, så om tispa har vært uten tilsyn og vært på vift under løpetida uten at eier har fått det med seg, så KAN det jo være flere fedre på kullet ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo jeg bare sett et bilde, og ser jo bare likhetstrekkene med en schäfer, så det trenger jo ikke å være noe i det i det heletatt selvsagt :D. Det kan jo ligge noe bak på en av foreldrene kanskje som ikke er helt bordercollie - og som har dukka opp nå ?

Om du har en mistenkt far, så kan man selvsagt ta en DNA-test for å bekrefte, evt avkrefte, at han er far, men man kan selvsagt ikke finne ut HVEM ANDRE som kan være far dersom testa hund ikke er faren. Det forekommer jo av og til at et kull har to fedre også, så om tispa har vært uten tilsyn og vært på vift under løpetida uten at eier har fått det med seg, så KAN det jo være flere fedre på kullet ;).

Ja det har jeg lest om før her på forumet.

Hehe.. Kanskje jeg har en schäfercollie. Spiller forsåvidt ingen rolle men nå er det utrolig mange som har sagt at hun ligner

på en schäfer altså :D. Hun er dog skikkelig Border i gemytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Stor fiiin jente blitt ;) Og så fint at det går bra med treningen. ;)

Må jo si meg enig med flere her at hun har veldig Schäferpreg over seg - det er liksom noe med uttrykket i øynene hennes også, men som du sier, så spiller det ingen rolle så lenge dere koser dere med den hunden dere har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene gangen jeg har møtt Bonnie var det ingenting som minnet meg om schäfer i den hunden. Er nok reinspikka border collie. Det er visse hunder og linjer som gir en del tegninger og farger som kan minne om "schäferblandingsfarger". Bonnie er nok bare utstyrt med store paraboler for å få med seg hva som skjer i omverden.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor fiiin jente blitt :) Og så fint at det går bra med treningen. ;)

Må jo si meg enig med flere her at hun har veldig Schäferpreg over seg - det er liksom noe med uttrykket i øynene hennes også, men som du sier, så spiller det ingen rolle så lenge dere koser dere med den hunden dere har :P

Tusen takk :P Nei, spiller ingen trille.

Den ene gangen jeg har møtt Bonnie var det ingenting som minnet meg om schäfer i den hunden. Er nok reinspikka border collie. Det er visse hunder og linjer som gir en del tegninger og farger som kan minne om "schäferblandingsfarger". Bonnie er nok bare utstyrt med store paraboler for å få med seg hva som skjer i omverden.. :P

Ja STORE paraboler hehe. Nå begynner jeg forresten å få litt kontakt når det kommer biler.

Bare ved å være streng :shocked: . Takk for hjelpen!

Hun er rå nydelig! Spesiellt når hun sitter "bamse" på det bilde så søtt :P

Ser ut som du har fått deg en utrolig herlig hund hvertfall :P

Synes faktisk hun har samme utrykket og ørene som sch.tispen jeg trener. Lykke til videre med trening! Dere er flinke :P

Tusen takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo kjempekul med de ørene, men helt seriøst: jeg ville - var jeg deg - sjekket med oppdretteren om hun virkelig er reinrasa bordercollie, for hun har usedvanlig tydelige schäfertrekk i hodet, synes jeg... blikket og uttrykket er veldig schäfer og veldig lite bordercollie liksom...

Tilogmed Lars her kommenterte nå at han ikke i det hele tatt trodde det der var rein BC.. Han så schæfer overalt!

Vært intr å visst sikkert da? Men uansett er hu jo ufattelig nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke mye schæfer jeg gitt.. Ser en Border collie jeg, og de er faktisk ikke avlet for å se ut på en så veldig spesiell måte, det er derfor man får border collier som ser ut som det meste..

Se på bildet over her som er quotet, der ser man helt tydelig at hun er en renspikka BC. Hun har den smale, tette snuten uten noe løs hud i det hele tatt, hun har et lite og smalt hode og ja, hun har ståører, men det er det MANGE border collier som har..

Fargen til Bonnie er også helt Border collie, selv om den ikke er sort med hvite tegninger... Border collien kan komme i de fleste farger og fargesammensetninger..

Er viktig å huske på at border collien enda blir "renavlet" for arbeid mange plasser, og utseende på hundene spiller ingen rolle så lenge de gjeter bra. Jeg sier ikke at alle oppdrettere tenker sånn, men noen gjør det, og før i tiden gjorde de fleste det - og derfor (som sagt..) er det utrolig store forskjeller utseendemessig innad rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke ser noe schæfer i henne selv jeg altså.

Blikket, gemyttet og utseendet hennes utstråler BC for meg :)

At mange mener hun ser ut som en schæfer gjør ingenting. Man må da få lov til å synes det. Ikke sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har Bonnie blitt voksen :wub: . Hun har vasket seg voldsomt de siste dagene og i morges så jeg små brunrøde dråper rundt omkring på gulvet her.

Jeg hadde regnet med at hun skulle få første løpetid i jula for den skal vi tilbringe sammen med en annen hannhund.

Hadde vært typisk min flaks :rolleyes: Heldigvis kom den før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...