Gå til innhold
Hundesonen.no

Border Collie'n Bonnie

LeneG

Recommended Posts

Er det ikke greit å få registrert henne, i tilfelle du faktisk skulle få lyst til å starte på en prøve en gang? Bare tenker at du kan komme til å angre på det siden.

Hvis begge foreldrene er registert, hvorfor er ikke Bonnie det da?

Det er ikke mas, det er en enkel forspørsel, om du har betalt full pris på henne (6000-8000kr) og har en kjøpekontrakt hvor det står at hun skal registreres så er det en smal sak og spørre oppdretteren om når de har tenkt å få ordnet med registreringen. Nå er det ikke du som valpekjøper som kan registrere hunden, det må oppdretter gjøre (med hele kullet).

Hvis du har kjøpt henne som uregistrert bc så er jo det akkurat det samme som en blandingshund.

Jeg er helt enig med dere men det er bare noe tull med hun jeg kjøpte Bonnie av.

Hun gjør ikke noe mere med saken av uante grunner.

Har ikke lyst til å gå inn på det her. Dessuten kjøpte jeg en uregistrert valp så jeg kan ikke kreve noe.

Jeg betalte 4000 for henne.

Skal se hva jeg får gjort etterhvert. Ettersom jeg har forstått så kan hun fremdeles registreres selv om ingen andre i kullet er registrert. Er det riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Nå har frøkna blitt 6 mnd så det er vel på tide med noen bilder.

Hadde en liten fotoseanse i hagen i dag :whistle:

Kanskje en moderator vil være så snill og forandre datoen for nye bilder i overskriften?

092-1.jpg

088-1.jpg

086-1.jpg

085-1.jpg

084-1.jpg

Hun har blitt stor da. Dette er når hun var 10 uker

PO20080618_0003-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endret undertittelen :whistle:

Hjelpes meg så stor hun har blitt! Fin jente altså :P Hvordan går det med treningen deres?

Edit: vi vil gjerne treffe henne igjen snart forresten!

Pyttelite internt treff da? Jeg har ikke møtt normus siden hun var 10-12 uker (en meget våt tur) og kahlo har ikke møtt henne i det heletatt, og vi vil leke med bonnie også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nammen har du sett - noe så nydelig! Hun begynner jo å se voksen ut. :P

Ja. Det begynner å hjelpe nå :whistle:

Har endret undertittelen :P

Hjelpes meg så stor hun har blitt! Fin jente altså :P Hvordan går det med treningen deres?

Edit: vi vil gjerne treffe henne igjen snart forresten!

Tusen takk Anette :P

Det går bra med treningen. Skal begynne på gjeterkurs snart.

Skyggegjetingen er ikke fullt så intens lenger. Klarer fint å få kontakt med henne og hindre henne i det bare ved å bruke stemmen. Kan ikke ha henne løs uten oppsyn så lenge det er de spesielle skyggene da.

Bytteaggresjonen er så å si borte.

Hun kan fremdeles reagerere litt men ikke så aggressivt.

Ellers så begynner hun å bli en drøm å trene. Lærer utrolig fort bare jeg klarer å formidle det jeg vil hun skal gjøre så hun forstår det. Lærer litt etterhvert jeg også.

Bare å si ifra om dere vil ta en tur på Heia eller i skogen.

Henter dere på stasjonen jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyttelite internt treff da? Jeg har ikke møtt normus siden hun var 10-12 uker (en meget våt tur) og kahlo har ikke møtt henne i det heletatt, og vi vil leke med bonnie også. :P

Ja, den turen var våt! *ler* For min del var det ikke så farlig, men pitteliten-Normalille var ikke heeelt fornøyd med den turen tror jeg. Men ja, vi vil gjerne treffe både deg og Kahlo! Det er altfor lenge siden vi har truffet deg, og vi må jo bli beæret med å treffe Frøken Bart!

Ja. Det begynner å hjelpe nå :whistle:

Tusen takk Anette :P

Det går bra med treningen. Skal begynne på gjeterkurs snart.

Skyggegjetingen er ikke fullt så intens lenger. Klarer fint å få kontakt med henne og hindre henne i det bare ved å bruke stemmen. Kan ikke ha henne løs uten oppsyn så lenge det er de spesielle skyggene da.

Bytteaggresjonen er så å si borte.

Hun kan fremdeles reagerere litt men ikke så aggressivt.

Ellers så begynner hun å bli en drøm å trene. Lærer utrolig fort bare jeg klarer å formidle det jeg vil hun skal gjøre så hun forstår det. Lærer litt etterhvert jeg også.

Bare å si ifra om dere vil ta en tur på Heia eller i skogen.

Henter dere på stasjonen jeg :P

Å, så bra at treningen fungerer, ingenting er bedre enn det :P Da satser vi på en date med Bonnie, Kahlo og Norma snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke innlegget ditt før nå :whistle:. Gjerne :P

Så flott at treningen går bra! :P

Sikker på at det ikke er en schäfercollie du har? Hun har jo så store ører :P

Ja for det har jeg ikke hørt før :P . Den senile nabodama sier hver gang jeg møter henne: Ja, NÅ begynner hun å ligne på en schäfer :rolleyes:

Å, så bra at treningen fungerer, ingenting er bedre enn det :P Da satser vi på en date med Bonnie, Kahlo og Norma snart?

Jepp. Dere får si ifra hva som er enklest for dere. Jeg har jo bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Dere får si ifra hva som er enklest for dere. Jeg har jo bil.

Raksha! Hva er enklest for oss? :)

Det blir fint å treffe Bonnie nå som hun har blitt såpass stor, da slipper jeg å være redd for at villdyr-Norma skal drepe henne *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raksha! Hva er enklest for oss? :)

Det blir fint å treffe Bonnie nå som hun har blitt såpass stor, da slipper jeg å være redd for at villdyr-Norma skal drepe henne *flir*

Enkelst for oss er å møtes på torsdag. :) Jeg flyr til stavanger på torsdag kveld - så skulle gjerne slitt ut krokodillen før det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelst for oss er å møtes på torsdag. :) Jeg flyr til stavanger på torsdag kveld - så skulle gjerne slitt ut krokodillen før det. :)

Hmm, torsdag.. Da jobber jeg fra 7-15, så da vet jeg ikke om tiden blir for knapp med tanke på din Stavanger-tur? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at treningen går så bra. hvor skal dere på gjeterhund kurs forresten?

Har pratet med Geir Marring. Tror det bare blir noen få utpå gården hans.

Ja skikkelig villdyr hun søteste Norma :) Bonnie er vel ikke så sjenert lenger men hun er litt pyse fremdeles.

Ntååh så herlig! Men hun ser virkelig ut som hun har schæfer i seg, har hatt en border collie/schæfer blanding i familien og den var helt lik. *mimre om Wilma* Men så er det så forskjellig hvordan en border collie ser ut også :) Nydelig jente var det i hvertfall. :)

Hmmm...... Nå er det nesten så jeg ringer oppdretter snart :)

Uhm, hvis vi tar det i området her - så går det vel - må dra herfra i seks- syvtiden.

Jeg kan ikke komme før etter 17.00. Gubben jobber. Kan tidlig på dagen for da er unga i barnehagen/på skolen eller etter gubben er hjemme fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...