Gå til innhold
Hundesonen.no

Barnegrind/trappegrind


Vala

Recommended Posts

..og jeg vet at det KRYR av hendige mennesker på sonen. Så ikke skuff meg :)

Altså, jeg har en "døråpning" (men uten dør og uten mulighet for å lage dør fordi jeg bor i et ultra gammelt hus med merkelige løsninger) som jeg ønsker å få hindret pelsen i å bevege seg igjennom.

Da har jeg altså tenkt som så at en barnegrind må jo være en ultimat løsning! MEN, siden jeg bor i et såpass gammelt finurlig hus, så er bredden jeg skal stenge av 69-70 cm. bred. Og Ikeas utvalg er fra minimum 72 cm...

Jeg har søkt litt rundt på nettet (er nemlig fryktelig lat) for å finne en "ferdig" sak jeg bare kan montere. Men finner ingenting og begynner nå å lure på om jeg faktisk må lage dette selv??!

Det jeg ønsker er enten gode linker til billige barnegrinder som IKKE koster en arm og to bein- ELLER smarte, kjappe, rimelige, overkommelige tips til hvordan fikse dette selv?

*holder pusten i spenning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA = billig som du sikkert klarer å sage og fikse litt på selv? ellers kan du sjekke finn.no? Evt dobbeltsidig tape foran der du ikke vil han skal gå noen steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en barneutstyrsbutikk med godt utvalg - der har de mye forskjellig, og det kan nok hende at de har noe som passer. Hvis ikke blir du kanskje nødt til å lage noe selv, og bare sånn av erfaring; grinder av tre er ingen hindring for hundetenner. :) Ta kontakt med en sveiser og hør om han eller hun kan hjelpe deg, eller så kan du vel få utført en sveisejobb nokså billig om du tar kontakt med et fengsel eller en vgs-skole med byggfag. Det samme gjelder forøvrig hvis du velger å få ordnet en grind av tre (det er jo ikke SÅ nøye at den er av metall om grinda skal stenge for et rom som bikkja egentlig ikke har så stort behov for å gå innpå, og han i det store og hele er grei og ikke ødelegger ting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal sikkre døråpningen vår også her nå, slik jeg kan ha døra oppe uten både unger og hunder stikker ut.. ( mine hopper jo lett over da, men de stopper stort sett hvis det er en naturlig stopp som dette)

så jeg skal kjøpe kompostbinge fra Biltema som vist på linken der.. så fester jeg en spiker oppe og nede på dørkarmen, og hekter en slik kompostbinge element på :) enkelt og greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å skjære av de vanlige grindene og få de til å passe.. OM man har vettugt utstyr å sage med riktig nok. Jeg gjorde dette i leiligheta mi.

Ellers kan du jo snekre en grind selv. Det har vi gjort i huset her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...