Gå til innhold
Hundesonen.no

Utestengt fra "hundeforum"

Bully the Kid

Recommended Posts

Skrevet

Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne,men i mangel på bedre alternativer ble det altså her...

I dag fikk jeg en mail fra et "hundeforum" jeg har vært registrert på i en lang periode,og jeg hadde visstnok blitt utestengt en uke.

I utgangspunktet er det ikke noe krise...men selv ser jeg ikke at jeg har brutt noen retningslinjer.

Det er godt mulig jeg har beveget meg litt på kanten i enkelte diskusjoner...men det skal jo liksom være rom for mer enn en mening da :icon_redface:

Dette anser jeg som såpass useriøst at jeg valgte å slette profilen...

Jeg unnlater å nevne navn på forumet, men etter som jeg har forstått er jeg ikke den eneste som har slettet profilen derfra i det siste...

Er jeg den eneste i denne situasjonen,eller er det andre som har opplevd noe lignende?

Skrevet

Hvorfor sendte du ikke bare en mail tilbake hvor du bad om å få svar/grunn på hvorfor du har blitt utestengt? Litt drastisk å slette profilen sin sånn uten videre syns jeg.

Helt enig i at det skal gå an å diskutere på forumer!

Skrevet

Ja, jeg skjønner godt at du slettet profilen. Men du burde vel stille spørsmål vedr. utestegningen!

De kan ikke få ture frem på den måten etter min mening.

Skrevet

Selvsagt kunne jeg sendt en mail, men siden det var meg som ble "straffet" med en ukes utestengning kunne de gjerne spesifisert det litt bedre enn å bare henvise til retningslinjer <_<

Ingen stor sak...siden forumet det er snakk om likevel ikke tilhører det som regnes som seriøst av de aller fleste hundefolk jeg kjenner...og ikke av meg heller :rolleyes:

Skrevet
Selvsagt kunne jeg sendt en mail, men siden det var meg som ble "straffet" med en ukes utestengning kunne de gjerne spesifisert det litt bedre enn å bare henvise til retningslinjer <_<

Ingen stor sak...siden forumet det er snakk om likevel ikke tilhører det som regnes som seriøst av de aller fleste hundefolk jeg kjenner...og ikke av meg heller :rolleyes:

Nå kjenner jeg at jeg blir skikkelig nyfiken på hva du skrev ....

Skjønner nesten hvor det var da.

Skrevet

Har ikke opplevd å bli utestengt, men har fått et par poster slettet fra et annet forum. Begrunnelsen har vært "off topic", "unødvendig innlegg" etc, men det er det da litt av i de aller fleste diskusjonene, så ikke skjønner jeg hvorfor akkurat DE innleggene ble slettet, når det i tillegg ofte er mye mer useriøse innlegg (som får stå).

Skrevet
Har ikke opplevd å bli utestengt, men har fått et par poster slettet fra et annet forum. Begrunnelsen har vært "off topic", "unødvendig innlegg" etc, men det er det da litt av i de aller fleste diskusjonene, så ikke skjønner jeg hvorfor akkurat DE innleggene ble slettet, når det i tillegg ofte er mye mer useriøse innlegg (som får stå).

det hender seg faktisk det er litt slik her inne også.

Det finnes sikkert litt sånn venninndeting og *trynefaktor*

Skrevet

Moderatorer skal jo være så objektive som mulig da, men de er jo bare mennesker så såklart de gjør feil de også.

Skrevet
det hender seg faktisk det er litt slik her inne også.

Det finnes sikkert litt sånn venninndeting og *trynefaktor*

Som IW sier så er modder mennesker.. Men jeg må bare si følgende: jeg har aldri opplevd "trynefaktor" eller venninnegjeng mentalitet her inne blant moddene. Men, på andre forum.. jepp...

Skrevet

Vel, det er ikke alltid det hjelper å spørre etter årsaken til at man får advarsler, eller blir utestengt. Ofte henviser de til retningslinjer, og når man ber de utdype eller forklare, får man ikke noe svar. Ofte synes jeg det virker som om moderatorene bare modererer det de får tips om, uten å vurdere saken noe mer. Andre ganger kan det virke som om det er høy trynefaktor ute og går. At man ikke "kjenner" moderatoren, eller at moderatoren tar parti med noen de kjenner i en diskusjon, og modererer strengere de som h*n ikke kjenner. Synes det er tåpelig at moderatorer ikke kan forklare bedre hvorfor de moderer slik de gjør, annet enn å henvise til retningslinjer. Det er ikke alt som er like opplagt og forståelig, og noen ganger skjønner man ikke hvorfor man selv blir moderert, mens andre i samme tråd som skriver noe lignende ikke blir det. Da synes jeg det er på sin plass med en grei forklaring, utover det å klippe og lime inn retningslinjer. <_< Det er jo ikke sånn at man har lyst å få advarsler i hytt og pine, så når man da spør, så gjør man det gjerne fordi man vil lære, og fordi man vil skjønne forskjellen på hva man "får lov" å skrive, og hva man "ikke får lov" å skrive. Da blir det bare überteit om moderatorer ikke gidder forklare seg. Det fører jo til at brukeren som har fått en advarsel, ikke lærer noe som helst, og kan gjøre samme feilen en gang til. Det er det jo ingen som har noe interesse av!

På andre forum jeg har vært på, har de stort sett vært veldig greie sånn sett, hvis noe ikke har vært helt klart, eller jeg bare har skrevet en "beklager-pm" tilbake etter å ha fått en advarsels-pm, så har jeg alltid fått hyggelige og greie svar. Det virker som om de har klart å skille mellom sak og person, og hvis brukere har hatt spørsmål om noe, har de svart på en veldig okei måte. Dessverre er det ikke slik overalt..... :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første som slår meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avføringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinær.  Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vært sånn. Ikke sikkert at mer energirikt for løser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for å holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vært så tynn at folk blir støtt av det og skinny shamer skamløst. Det er åpenbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg å "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre   Da jeg var gravid la jeg på meg "normalt" (mye, selv til gravid å være), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for å skulle holde den, så hormoner, hornoner, hormoner.  Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun?   
    • En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...