Gå til innhold
Hundesonen.no

Du som har boxer

TrudeM

Recommended Posts

Hei!

Snuppå mi er fra Evalesco :ahappy:

Jeg brukte vel halvannet år før jeg landet endelig på dem, til tross for at jeg kjente innehaverne personlig. Etter å ha hatt en svært allergisk boxer først og merket hvor dårlig oppfølging kan være fra oppdretter, samt hvor lite hensyn enkelte oppdrettere tar til sykdom som ikke viser igjen på de offisielle testene, ble jeg svært kresen i forhold til både oppdretter og linjer.

Hvis du planlegger å kjøpe boxer vil jeg uansett råde deg til å undersøke grundig før du bestemmer deg ikke bare for oppdretter, men også for kull. Sjekk helse og gemytt både hos foreldredyr, og også deres søsken, besteforeldre, deres søsken igjen, avkom osv... Snakk med eiere av hunder av lignende kombinasjon. Seriøse oppdrettere formidler kontakt med disse med glede!

Vær også veldig oppmerksom på hvor mange hunder fra oppdretter som blir røntget, mentaltestet osv. For meg er frekvensen av slike undersøkelser foretatt av valpekjøpere en indikasjon på hvor nøye oppdretter følger opp, og ikke minst: oppmuntrer til å få flest mulig resultater for å kunne vurdere kvaliteten på oppdrettet sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Mine 2 flotte hvite fra er Boxerdalen

Ikke bare har de pene hunder ( mestvinnende oppdretter 3 år på rad ) men snille og friske også!

De holder til i Ørje i Østfold, jeg har fremdeles kontakt med min oppdretter etter 4 år og jeg har hvite Boxere så det er ikke dårlig, jeg er verken på utstillinger eller stiller hundene ut og er derfor kanskje ikke den beste valpekjøper`n en oppdretter kan ha :ahappy:

Dersom du er kun int. i rasen BOXER og er ikke utstillingsfreak, vil bare ha en trenings/tur/familie/bestekompis så kan det jo hende at du kunne tenkt deg en hvit Boxer ? I såfall, så har vi i snowboxer klubben satt sammen i samarbeid med oppdretterene en side med Snowboxer vennlige oppdrettere

Lykke til :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det alltid.. Så du bør kanskje prøve å komme litt inn i miljøet, bli kjent med noen boxer-eiere du føler du kan stole på og høre hva de har og si.

Men husk at det er mye sjalusi ute og går, og du vil kanskje ofte få subjektive svar. Mye grundig research kan du gjøre selv ved å bruke dogweb, for der kan du jo se både helse- og utstillingsresultater til ulike oppdretteres hunder og avkom.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boxere er så herlige. Ser meg selv om eier av en MINI boxer da jeg synes Boston terrier kan minne litt om en Boxer..

Vuderte boxer som rase, men endte på Boston terrier i første om gang. Men kunne kanskje tenkt meg en senre i livet.

Jeg har en venn som har ei tispe som venter valper nå rett etter 17 mai. Gleder meg til å kose og klemme. Og prøve å stå i mot fristelsen på å ta med meg en hjem. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boxere er så herlige. Ser meg selv om eier av en MINI boxer da jeg synes Boston terrier kan minne litt om en Boxer..

Jeg hadde Boston i 15 år før jeg kjøpte Boxer, og du har så rett så rett.. ikke bare i utseendet, men også generellt er Boston en mini-Boxer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
    • Et enkelt nettsøk ga meg flere nettbutikker som har det? Ellers så er det flere som har lignende produkter, jeg kjøpte noen veldig gode for noen år siden, men husker ikke merke nå. Var ikke K9.
    • Fortviler, fordi det er tomt for nomnoms 😨 Det perfekte snæck. Smakelighet på høyde med favoritt råfor, men i en konsistens som kan skjæres med ostehøvel, til tynne, store skiver som dekker store deler av tunga og ganen og gir maks bæng for the bucks - verdi per kalori - som belønning. Rene råvarer av dyr, ikke noe vegetabilsk tull som fillere, i verdens mest tasty snæck av en konsistens som ikke klæsser til lomma eller hendene. ..og det er TOMT. Lå to pølser igjen i hylla på K9 Hundesenter i dag. Jeg kjøpte den ene. Tomt.  You don't know what you've got till it's gone. Det der er en uerstattelig belønning. Alt annet er enten for tørt og for lav verdi, og feil form, eller for klæssete og ekkelt og uhygienisk å fare rundt hjemmefra med.   K9 Nomnoms er (var? 💔) den P E R F E K T E treningsgodbit.    Gid noen med litt kundegrunnlag kan pushe på K9 for å få de til å produsere mer av det der. Finnes faktisk ikke andre belønninger av samme kvalitet. Enten må vi nå ned på belønningsverdi, eller jeg må begynne klæsse med å ha Vom og kjøleelementer i lommene K9 Nom Noms  produsert av K9 Hundesenter - Midt-Norsk Kompetansesenter for hund.  Please, please! Noen med litt kundegrunnlag og salgsvolum, push dem for å få produsert mer av det der 🥺    
    • Jeg spurte Grok (Elon Musk's AI). Han påpeker at han ikke er veterinær, men han er en god AI med god kildekritikk, og en kan få se "tankeprosessen" bak svaret om en spør.  Her er svaret: https://grok.com/share/c2hhcmQtMg%3D%3D_29bf9e49-ab75-4059-b834-40e089591e1f Selv ville jeg spurt veterinær (eller Grok) hva h*n tenker om å prøve Vom og Hundemat Taste. 100% animalsk, kun en type dyr.
    • Husk å gå over forsiktig, enda saktere enn vanlig fôrbytte.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...