Gå til innhold
Hundesonen.no

Biancas andre kull er planlagt


Recommended Posts

Nå har løpetiden kommet. Merket det idag og den kom litt tidligere enn forventet.

Vi har planlagt et kull på Bianca (Bichon Frisè) i over et halvt år nå, og løpetiden skulle komme i slutten av juli.

Vi har tid og er flere sammen på dette "prosjektet", så vi har bestemt oss for å prøve å få valpene nå.

Det blir øyelysning og kneleddtest til uka og parring neste helg. Det er så spennende og vi ser virkelig frem til et valpeevventyr etter forrige kull, for det var en fantastisk opplevelse.

Kommer til å oppdatere på denne tråden og kanskje stille noen spørsmål til oppdrettere og andre erfarne. Er en stund siden vi hadde valper sist og det er greit med andres synspunkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært i Oslo og fått øyelyst Bianca. Det er egentlig noe andre oppdrettere og valpekjøpere krever skal gjøres.

Det gikk supert! "Nå er det bare å parre" sa øyelyseren. Har snakket med hannhundens eier. (Vi har ønsket oss denne hannhunden og bestemte oss egentlig for en stund siden). Parringen skjer mandag 12. mai. Jeg er så spent og bare håper at det klaffer. Sist kull fikk vi tre valper, men denne gangen håper jeg på 4-5. Men takknemlig uansett, bare det kommer valper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg er så spent! :wub:

Nå er parringen over. De parret kun igår kveld og "hang sammen" i ca 20 minutter. Bianca bød seg frem; Halen fór til siden (har aldri sett henne så ivrig..)

Eieren sa at det var perfekt tid og at det helt sikkert kom til å bli noen bamseunger (hannhunden heter Bamse :P )

Jeg ble så glad når vi fikk mange positive kommentarer om at det kommer til å bli valper! Bianca har hatt masse energi idag, så har ikke sett noen tegn til mulig drektighet, men jeg er av den utålmodige og nyskjerrige typen og vet at jeg nok ikke vil se forandringer og symptomer før om noen uker, dessverre :P

Etterhvert kommer jeg til å legge ut bilder av Biancas mage, men jeg trenger litt hjelp til å legge dem ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Huff..

Nysgjerrigheten har tatt overtaket - vi drar til dyreklinikken og tar ultralyd på Bianca imorgen kl 18.00.

Lurer på hvor mange bamseunger som gjemmer seg inni der. Biancas mage har vokst noe kolosalt de siste dagene (hun er 5 uker på vei). Noen dager er jeg sikker på at hun må¨ha rundt 7-10 valper, men har også hatt en mistanke om at det er én ensom venn der inne.

Sist var vi sikre på at det var 6-7 valper , men det var tre.

Orker ikke gruble mere - så nå får vi se da, hvor mange valper vi skal slite med :P - gleder meg :)

Nytt innlegg med antallet imorgen kveld ca 20.00-21.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oj, nå har det gått en stund, glemte og skrive hvor mange valper det er her, jeg.

Vetrinæren sa det var helt umulig å si hvor mange valper det var, han sa han kom til å telle samme valp om igjen,

men han sa med sikkerhet at det blir 3 valper. Samme antall som sist.

Var så herlig å se hjerteslagene på ultralydskjermen, føltes ut som det var mine unger jeg så hjertet til :)

Idag kjente jeg liv imagen for første gang - ivrig sparking (49 dager på vei).

Imorgen drar jeg til Spania og når jeg kommer hjem er valpene født, så nå er det like før.

Bianca har garantert større mage enn sist - hun er like stor som hun var da hun fødte sist og nå er det to uker til hun føder.

Så da er det enten flere valper eller kjempevalper.

Hun prøver å hoppe opp i soffen (hun har egen plass på teppet sitt der ;) ) men hun detter ned igjen, derfor kryper hun heller UNDER soffaen, problemet er at hun kommer seg ikke tilbake igjen nå, så da må hele familien løfte opp soffaen for at prinsessa skal få tasse ut. Hun blir nok ikke smartere, tror jeg...

Har hatt litt valpeforberedelser idag, vi har jo heldigvis holdt av hele sommerferien til valpene, så da har vi jo masse til til dem.

Forresten, hvis noen er interessert eller vet om noen som ønsker seg en liten hjertevenn - bare SKRIK ut. Ingen valper er solgt forløpig :hyper:

God sommer allesammen - Marianne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gratulerer :) Blir nok enda søtere når de blir større :) Hva skal de hete på stamtavlen?

Vi har jo kennelnavnet "Sweet Whiteness" og det er B-kullet (Beach-kullet):

Kallenavn: Minstemann Kennelnavn: Sweet Whiteness' Swimming at the Beach

" Totten " Sweet Whiteness' LAughing at the Beach

" Melodi " Sweet Whiteness' Singing at the Beach

" Anastacia " Sweet Whiteness' Sleeping at the Beach

" Bamse " Sweet Whiteness' PLaying at the Beach

" Tingeling " Sweet Whiteness' Dancing at the Beach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...