Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelsfarge


Maria

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Jeg syns det blir omtrent umulig å si hvilken farge som er finest. Det blir vanskelig å se fargen separat fra hunden/rasen/pelstypen. Det som kan være fint på én hund/rase/pelstype kan se helt annerledes ut på en annen.

Men, ironisk nok, så foretrekker jeg fargede hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn uten å tenke på rase i det hele tatt, må jeg innrmme at jeg liker best mørk farge på hunden.

Sort/tan Sort tricolor, og sjokolade/tan (mørk sjokolade)

Jeg er også veldig glad i merlefarger, men blå merle er vel det jeg liker best i den kategorien..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker sort eller sort med hvite tegninger.

På delt annen plass kommer fragen som helt lyse goden har og den fargen som Mopsen Bosse har her inne (ikke helt sikker på hva den kalles :) )

Jeg er nok litt kjerringa mot strømmen, jeg syntes ofte at merle fargen blir litt "rotete"... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig glad i mange merle farger, da må den være veldig symetrisk... Det er få farger jeg egentlig liker...

På Saluki så elsker jeg sjokolade, og er forelsket i Bess til Tøfflus her inne, jeg er også veldig glad i denne grizzle fargen (Fineste Dexter det).

På Borzoi så elsker jeg helt hvite Borzoier, som Ina (sukk...) Men de må ha godt pigment. Og jeg er glad i svart og hvit, men det må være uten tanflekker, som Betty (Som egentlig er brindle faktisk.) Og jeg er veldig glad i denne fargen, som lille Lunah har.

Ellers så er det som sagt få farger jeg liker... Spesielt på Whippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få farger jeg egentlig liker...

På Saluki så elsker jeg sjokolade, og er forelsket i Bess til Tøfflus her inne, *klippet*

Næææ, tusen takk Lill :) Det var veldig hyggelig, særlig siden jeg er/har vært den lykkelige eier av de eneste sjokolade-salukiene i Norge :) Edit: siden mor til min første løp til hundehimmelen...

BTW...det er en sjanse for at det kommer en til..

Men siden flere har skrevet rød og sjokolade, her er bilde av begge fargene...samtidig...

http://www.myndeklubben.no/uploads/photos/343.jpg

Ellers er mørk rød/brunbrindle (ref en av mine yndlingsgreyhounds) en av mine favoritter (bortsett fra sjokolade som jeg "samler" på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden flere har skrevet rød og sjokolade, her er bilde av begge fargene...samtidig...

http://www.myndeklubben.no/uploads/photos/343.jpg

Åh! :) Jeg skulle til å føye til rød på listen min over nydelige farger, etter liver/tan faktisk. Dette var jo to nydelige salukier som representerer det godt!

Ellers kan jeg jo nevne irsk setter-rød, den er jo bare helt vidunderlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! :) Jeg skulle til å føye til rød på listen min over nydelige farger, etter liver/tan faktisk. Dette var jo to nydelige salukier som representerer det godt!

Tusen takk :)

Ellers kan jeg jo nevne irsk setter-rød, den er jo bare helt vidunderlig!

Festlig egentlig, for det er mange som sier denne røde her ligner en irsk setter......både i farge og hode ?!?.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hunder med mange forskjellige farger ikke er noe særlig, minner meg om gatemixer med alt mulig blandet inn.

JEg liker best ensfarget hunder og da gjerne lyse, slik som disse to flotte hundene

Og selvsagt denne vakringen

Men jeg er svak for tofarget når det er svart med brunt f.eks : denne

og som denne skjønne Blodhunden

Må også ta med denne peneste av alle pene hunder som fins på denne jord : King of dogs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes den fargen på bilde var fin. En jeg kjenner skal kanskje få en hund av rasen Flat

coated retriver, og i kullet der de kanskje skal få fra var det tre gul-brune hunder for og si det sann.

Den var nesten lik farge som den på bildet bare lysere. Er det vanelig på den rasen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og er forelsket i Bess til Tøfflus her inne, *klippetiklipp*

For et nydelig vesen! :) Nesten så jeg må vurdere Saluki nå jo :)

Jeg er litt sånn rar jeg da, en farge kan være nydelig på en hund men ikke sånn innmari nydelig på en annen.. Men jeg er litt svak for merle'r og bi'er :D Og en mørk rød Schäfer.. *sukk* Finnes vel ikke noe som er så vakkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på rase og individ... Egentlig liker jeg røde hunder bedre enn sorte, men på belgere foretrekker jeg svartingen fremfor terven liksom. Ikke at så veldig mange terver er røde...

Jeg er ellers utrolig svak for all slags merle, spesielt den Harlequinfargen som jeg har sett på pyrrer :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere andre sier, kommer det ann på rase osv. Og jeg tenker på Dachs og Saluki som jeg har blitt forelska i :wub: I starten når jeg bare hadde sett blider av de vakre skapningene, må jeg innrømme at jeg ikke syntes Grizzle tegningene var så fine. Men så møtte jeg Whisky "barnebarne" til Tøfflus, og fikk en annen mening!

http://www.myndeklubben.no/uploads/photos/963.jpg

I tillegg til Black/Silver, Black/Tan og rød.

Men nå har jeg egentlig blitt sånn: samma hvordan farge, bare det er en Saluki :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...