Gå til innhold
Hundesonen.no

Royal Canin vs Purina Pro plan

Monika!

Recommended Posts

Skrevet

Forer Lucas med Labb nå, har snart spist opp sekken, men skal bytte for først tenkte jeg på pro plan, men har mest lyst til å fore med Royal. hvilket for anbefaler dere? av de to.

proplan koster 399 for en 15kg sekk, royal var det vel noe med 500, ca 100 kr mer da. det er jo ikke så ille.

Fikk med prøveposer hjem idag da, det lukta faktiskt litt godt, bedre enn Labb iallefall. :D

og et spm til.: Mener dere det er riktig å gi en 3mnd gammel valp, baby grøt, brødskive med leverpostei, litt tørrfor + litt matrester? får man ikke en kresen hund da? eller får man en kresen hund når den bare får tørrfor? :?

Skrevet
Forer Lucas med Labb nå, har snart spist opp sekken, men skal bytte for først tenkte jeg på pro plan, men har mest lyst til å fore med Royal. hvilket for anbefaler dere? av de to.

proplan koster 399 for en 15kg sekk, royal var det vel noe med 500, ca 100 kr mer da. det er jo ikke så ille.

Fikk med prøveposer hjem idag da, det lukta faktiskt litt godt, bedre enn Labb iallefall. :D

og et spm til.: Mener dere det er riktig å gi en 3mnd gammel valp, baby grøt, brødskive med leverpostei, litt tørrfor + litt matrester? får man ikke en kresen hund da? eller får man en kresen hund når den bare får tørrfor? :?

jeg brukte pro plan i ca 2 år, og hadde en hund som røytet hele tiden... Nå bruker jeg Royal og er fornøgd med det foret.

Det andre spørsmålet ditt... tror at om du vil ha en valp som blir sær i matveien så gir du den det du skreiv der... Har aldri gitt valp babygrøt og matrester... Ikke så mye leverpostei heller (for da fiser de sånn!!) Har gitt tørrfor og av og til tørr skalk jeg. :D

Skrevet

det jeg og mente da får de jo menneskemat å da vil de jo ikke ha annet, hunder skal jo spise hundemat de. det er jo derfor det finnes, eller er jeg helt ute? :D

Skrevet

Zico får pro plan og det fungerer fint. :D

Han får forøvrig også brødskive med leverpostei, sauser og diverse i maten. Men det er fordi han ikke legger på seg nok av bare hundemat da. :wink:

• 1 month later...
Skrevet

Jeg syns royal canin foret er best. De fleste hunder som er vant med tørr for liker det.

Min mening er at hunden burde ha tørr for som hovedfor. Med evt suplemang av våtfor. Dette også for tannhygienen. Så de får brukt tennene sine. Det er ikke no problem å gi litt leverpostei og slikt ved siden av, men som vane er det som regel ingen god ide. De blir fort kresene av sånt!

Min får det innimellom, men spiser alikevel tørrforet sitt når han får det. Så det varrierer nok litt fra hund til hund.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...