Gå til innhold
Hundesonen.no

Flassing

maja80

Recommended Posts

Buddy har begynt å flasse mye, i tillegg til at pelsen ikke er like blank og fin som den pleier. Han bruker samme for som han bestandig har gjort ( Royal Canin Sensible). Bruker også en shampo beregnet for tørr hud og flass, men det hjelper ikke. Han flasset en del da han var yngre, men etter at jeg byttet for sluttet han med det.

Han har vært mye syk ( 2 kneoperasjoner det siste året) i tillegg til mange uhell som har ført til at han ikke kan aktiviseres nok. Men nå er det 4 mnd siden siste operasjon og vi er i full gang med opptrening, så endelig kan jeg mosjonere han slik at han blir sliten og fornøyd. Vet jo at hunder som ikke aktiviseres nok kan bli stresset, og da kan pelsen bli dårlig.

Har også begrenset inntak av smertestillende pga at han ble såå dårlig i magen, som igjen førte til dårlig pels. Men den siste mnd har flassingen blitt verre, og matlysten er ikke på topp (vanligvis er han et ordentlig matvrak).

Virker som om han er litt lei foret. Har vært hos dyrelegen der det ble konstatert nesemidd, og er nettopp ferdig med kuren.

Kanskje det er medisinen som har ført til den dårlige pelsen? Før siste operasjon (i januar) var pelsen helt nydelig, blank og fin uten flass. Er det noen som har opplevd det samme, eller har tips for å bli kvitt flasset? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan flassingen og pelsproblemet ha noe med smerte å gjøre?

At hunden har dårlig matlyst kan også ha en direkt sammenheng med smertene. Jeg har selv kroniske smerter, om jeg ikke tar "nok" smertestillende er matlysten så og si borte. Veldig vanlig å få en kvalmefølelse pga smertene. Regner med at hunder har det på samme måte.

Odingutten min har HD-D og er relativt sterkt plaget, går fast på Rimadyl. Før vi begynnt å med. han fast, hadde han dårlig matløyst og hadde blass pels ( noe jeg tror kommer av psykisk stress)

Hva slags mageproblemer har han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært plaget med diare og oppkast i perioder, men det er som oftest når han har brukt mye rimadyl over lengre tid. Eller hvis han har spist feks for mye griseører. :P Han ble operert for avrevet korsbånd i midten av januar så det kan hende han har smerter etter det. Men det er vanskelig å vite siden han må ha veldig vondt for å reagere. Dyrelegen har sagt at jeg bare skal bruke rimadyl hvis jeg ser han har vondt, halter etc. Kanskje vi må prøve en annen type medisin.. Kan jo prøve å gi han rimadyl en liten stund for å se om det hjelper på pelsen og matlyst! :P

Kan flassingen og pelsproblemet ha noe med smerte å gjøre?

At hunden har dårlig matlyst kan også ha en direkt sammenheng med smertene. Jeg har selv kroniske smerter, om jeg ikke tar "nok" smertestillende er matlysten så og si borte. Veldig vanlig å få en kvalmefølelse pga smertene. Regner med at hunder har det på samme måte.

Odingutten min har HD-D og er relativt sterkt plaget, går fast på Rimadyl. Før vi begynnt å med. han fast, hadde han dårlig matløyst og hadde blass pels ( noe jeg tror kommer av psykisk stress)

Hva slags mageproblemer har han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...