Gå til innhold
Hundesonen.no

Ikke for meg ,takk...


Djervekvinnen

Recommended Posts

LP er ikke ødeleggende for en shelties fyskikk nei, men når en sheltie er i utstillingsringen skal den ha lette lange bevegelser, og de skal dekke mest mulig mark med minst mulig ytelse.

En LP hund er jo trent til å ha kontakt med føreren hele tiden, og kikke på ham, ligge rett ved siden...

Dvs at hunden ikke får så lange og frie bevegelser :D

Men det er absolutt mulig å drive med begge deler, så lengeman trener på begge deler, og har en komando for fri og en for å gå fot :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så LP er ødeleggende (på en måte) for sheltie da? Har jeg vanskelig for å tro

Nei :D det er ikke ødeleggende, men jeg vil nok påstå at hvis man skal gå for ekstriørchampionat så er det ikke alltid heldig å gå for langt opp i lydighetsklassene (konkurranse). Men jeg ser at en sheltie som har gått lenge i lydighetskonkurranse ikke har den samme flyten i bevegelsene sine som en som ikke driver mest med lydighetskonkurranse. Jeg mener ikke hunder som ligger på klasse I og tildels klasse II nivå, men høyere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sledekjøring virker så utrolig lite interesant syns jeg..Siden jeg HATER å stå på ski og gå å tråkke i MASSE snø. Greit av og til på vinteren men å drive med det på heltid hadde jeg IKKE giddet. SÅ liker jeg ikke huskyer så godt. Men Alaskan malamute derimot *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne faktisk godt tenkt meg og hatt mitt eget hundespann jeg! :D tenk hvor deilig og dra ut på vinteren og være ute i flere uker, med hundene, og akkurat nok proviant til oss alle. det må jo være kjempegøy! :P

ja enig, synes det høres herlig ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agility er noe en ALDRI kommer til å se meg konkurrere i, ei heller jakt.

førstnevnte syns jeg er rasende kjedelig - dog morro å se på alle eierene som løper heseblesende rundt banen og hyler og skriker,og sistnevnte fordi jeg ikke gidder tilbringe ørten timer i skauen og være musestille og ligge i ro og vente...usj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hva slags jakt er det man ligger i ro og venter da? Det hadde jo vært dønn kjedelig. I praktisk jakt med stående og apporterende fuglehund så er man hele tiden på farten, og det er kjempegøy! Alltid spennende.

,og sistnevnte fordi jeg ikke gidder tilbringe ørten timer i skauen og være musestille og ligge i ro og vente...usj..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hva slags jakt er det man ligger i ro og venter da? Det hadde jo vært dønn kjedelig. I praktisk jakt med stående og apporterende fuglehund så er man hele tiden på farten, og det er kjempegøy! Alltid spennende.

Harejakt, elgjakt, hjortejakt,osv osv...

-jakt er kjedelig - MIN mening! Jeg liker naturen, men itte F**' om jeg ska traske rundt der med ørten kilo gevær og stasj,ass...

Nei - da blir det heller tjo og hei og full fart,og masse leking! Det passer meg bedre på fjellet!

:P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Calina! Var med på elgjakt et par ganger. Satt bom stille i 5 timer.. og måtte hviske hele tiden (ikke fikk jeg spise chilli nøtter heller :D)

Nei, jeg må ha aktiviteter som tillater høy stemmebruk :P

Jeg kunne heller ikke ha drevet med verken agility, LP, spor eller noe annet på konkuranse nivå... har ikke nerver til det, og heller ikke tolmodighet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da er hvertfall fuglejakt noe dere burde prøve, det er full fres hele tiden! Unnatt når hunden tar stand, da må alle holde kjeft og la hund og fører jobbe. Elgjakt er kjeeeedelig..

Blæææh.....-jeg hadde ikke truffet den lille fuglen om det så sto om mitt eget liv...-da er en elg lettere å treffe i det minste... :wink::D

Nei - jakt overlater jeg til andre! Men jeg er gjerne med og deler middagen da... :roll: :P

mmmm..nammis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Disser dere chillinøttene mine!! :D

Jeg fikk ikke spise dem fordi jeg knitret med posen, og det lukta vist så sterkt av dem! :P

Ja, charlotte, jeg blir gjerne med på fulgejakt jeg!! Jeg har en regel om at jeg skal prøve alt før jeg dømmer ting, og så lenge jeg får ha med chillinøtter, så er jeg med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Korthårscollie? Røyter like mye som labrador dog.
    • Min hund Pia fikk dette midlet mot innbilt svangerskap. Og etter å ha tatt dette etter anvisning fra vetrineren i 4 dager datt hun om 2 ganger i løpet av en dag i noe som så ut som epileptisk anfall.. Ser ikke at det kan være noe annet enn medesinen som var årsaken til dette. Og fikk beskjed om å kutte ut medesinen da det var visst uvisst om hvordan denne virker.
    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...