Gå til innhold
Hundesonen.no

dårlig hundehold


Rabalder

Recommended Posts

Nå klarer jeg bare ikke se på denne stakkars hunden mer, men hvor skal jeg henvende meg for å melde fra? Noen som vet?

Eierne ser ikke ut til å forstå hvor vondt hunden har det og det nytter ikke å prøve å snakke med dem.

Hva er det som er galt? Du kan jo prøve dyrevernet, kanskje politiet og. Om politiet ikkje gjer noko så kan dei sikkert gi deg råd om kva du kan/bør gjere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :D

Denne personen gjør ingenting, det er det som er problemet :D Hunden springer rundt for seg selv 24 timer i døgnet, bjeffer på unger og virker ustabil(dement?)Kan finne den sovende midt i veien midt på natta langt hjemmefra o.l MEN det største problemet er at hunden ikke kan gå normalt om du kan kalle det å gå i det hele tatt, den sjangler og faller og hopper sidelengs med bakbeina og for å klare å stå i ro noen sekund så står hunden nermest i spagat med bakbeina. Ser skikkelig grusomt ut. Eieren bare flirer av hunden når den sjangler og faller. Hunden er gammel, de har hatt den så lenge jeg kan huske. Vet at de har blitt meldt to? ganger tidligere angående andre hunder, men denne gamle har de på en eller annen måte alltid fått beholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det rabalder, bor en narkoman med en blanding av schæfer/rottweiler som halter 3 hus ned siden av meg. Tror hun har hd...politiet er der ganske ofte men de ser ikke på hunden de. Jeg er litt redd for og annmelde han pga jeg har nettopp flytta hit og ingen andre naboer har tørt og melde han.Har snakket med de. Er vondt og se på hunden går og halter. Er litt redd for og få de folka på nakken...hva synes dere jeg kan gjøre...si fra til vetten. Han kommer til og skjønne at det er meg er jeg redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det er viking som tar inn hunder på ville veier. hvis du finner den ute alene igjen så ringer du til dem og de henter den, ringer til eieren som må hente den og betale en bot for å få den tilbake ellers blir den omplassert eller avlivet(hvis hunden er så syk som du sier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det er viking som tar inn hunder på ville veier. hvis du finner den ute alene igjen så ringer du til dem og de henter den, ringer til eieren som må hente den og betale en bot for å få den tilbake ellers blir den omplassert eller avlivet(hvis hunden er så syk som du sier)

Viking som driver id-brikke systemet i allefall... Så de kan sikkert også hjelpe... :wink:

Men hvis du tar hunden inn, å tar den med til veterinæren eller politiet og sier at du ikke aner hvem den tilhører, og har sett den lenge må de vel ta seg av den.?? Da skjer det iallefall noe...

Noen som har sett dyrepolitiet serien som går på animal planet.?

Skulle vært noe slikt i norge også, det er jo ingen fast sted man skal henvende seg for slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skulle absolutt ha vært noe sånnt. Betalt jobb for folk som skal kunne ta vankjøtelse og ha makt til å ta ifra folk dyr. I samarbeid med politiet, og gi bøter og straffer.. men Norge prioriterer ikke sånnt.

allså. alle er i mot dyremisshandling. Det er ingen som liker det. Men samtidig er det ingen som vil betale mer skatt for at vi skal få dyrepoliti heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle i d minste ha vært EN bestemt plass man skal hendvende seg...

Når vi hundefolk ikke vet så vet ingen andre heller vil jeg tro...

Den delen av skatten hadde vel ikke vært noe verre en enkelte andre skatter vi betaler..

Bibliotek for de som ikke bruker det...

Vei for de som ikke har bil.. osv..

Men norge er et vanskelig land å gjennomføre det i, når vi er så jævli langstrakt, men storbyer hadde vert forbedring, bare en politibetjent som hadde hatt nødvendig opplæring i slike saker... Så man kunne ringt politiet i alle tilfeller...

* Fantasere Modus... *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør annmelle det. Hvis det ikke sjer noe kan det henne at hunden går rundt å lider lenge. Det hadde vært bedre om den hadde fått et nytt hjem. Ikke bry deg om hva de som eier den vil tenke, det kan jo være anonymt. Det beste er at hunden får det gått.

Hilsen heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...