Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie (hvit dvergschnauzer)


Blondiemamma

Recommended Posts

Ja nå har altså Blondie fått sitt eget album her inne også, så her kan dere få følge Blondie sin oppvekst og liv i farger :D Blondie heter egentlig Schnauzerbelles Blonde Lady og ble født 11.12.2007 hos Linda Svingen i Sarpsborg... Og da hun ble 8 uker kom hun hit til Askim til oss :D Vi har Blondie på for, og oppdretteren skal ha 2 kull på henne og så er jenta heelt vår..

Første dagen hjemme... Barna hadde valgt ut en liten hundestrikkadrakt til henne som hun måtte prøve på

020420082154Kvrtt37mx7ejY5lafe.JPG

Sliten liten jente har sovnet i buret sitt

020420082139499yHt5daVAWQ13MJT.JPG

Blondie 10 uker.. Nybadet og nystelt

020420082120Bc6kyBxFlJkiHl5URq.JPG

ut på tur :D

020420082108rIOjQVRTxLKoCPXLLa.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 212
  • Created
  • Siste svar

Liten lurvete godjente på tur

020420082156WQAlYXQ5PcLbbcZum2.JPG

Fått ny hundeseng i dag jeg:

020420082135u6wsW9m3FYnf6MbYVb.JPG

Blondie er blitt 13 uker og er klar for å nappes.. oppdretter Linda er i full sving med å få pelsen av. .Og Blondie liker IKKE å måtte stå i ro:

020420082102ygaA68veC1kZdL8wOK.JPG

Siste finklipp på bena:

020420082145eZZIuqvH6dtxumgWYH.JPG

Kan noen hjelpe meg eller??

020420082152OXQio18bplPC7wOTpS.JPG

Blir jeg fin eller??

020420082108h7vj7ttXMxaEe6Oxfo.JPG

Se så pen jeg ble :D

020420082113UQIDgwa8tsYjFnueui.JPG

020420082153sTFp7FDAEgIDwHwmCP.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie har fått besøk av Oda som synes senga til Blondie var såååå fin:

020420082103g5keJLzj6MZMKLDIpu.JPG

Blondie og Roy (kjæresten min) kooooser seg i senga:

020420082155B26JOTtx2P6najlDUd.JPG

Her har jeg blitt 4 mnd

140420082254DOK7ELRmaZ9CdI1yvM.JPG

Blondie har blitt 4,5 mnd. .På tur i vårsola

210420082017xYCmqrZdydNNXxYU5o.JPG

Halen går konstant... Kronisk lykkelig denne jenta vår :D

210420082006tCtJz4B2fReUt5T6bR.JPG

Blondie må ha retriever blod i seg. .Hun bærer pinner, røtter og kongler KONSTANT :rolleyes:

210420082018dnb9nExihOSyL8eskQ.JPG

2104200821539ALt4iAbL4Z64nNDK7.JPG

Gjeiper jeg sier du?? :D

210420082100QdpIFQreNpX1P6lwmT.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så skjønn denne hvite pelsdotten :lol:

Myye finere enn de sorte rasesøskene, når man får hvite valper er det da kun hvite de får eller kan de få noen hvite og noen sorte ?

Takk takk :) Det er kun hvite det blir ja.... Jeg kan bare bruke hvit hanne på henne hvis jeg skal ha valper. Bruker jeg en annen farge blir ikke valpene godkjent som renrasede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skyte inn at kryssparring mellom fargevariantene er tillatt i andre land. Valpene blir da registrert som renrasede innen den fargen de blir født med. Man kan derfor få andre farger i kull også her selv om begge foreldrene er hvite dersom det ligger en kryssbarring lengre bak. Disse valpene regnes som renrasede også innen den fargekombinasjonen de er født med.

Hvite dverger er egentlig pigmentløse sorte dverger og oppsto i sorte kull. Disse var uønskede individer. Nå regnes de derimot som egen fargevariant i FCI, men er ikke godkjent av AKC. Det er ikke noe problem å få tak i hvite dverger i Norge pr i dag, da etterspørselen etter de hvite er litt lavere enn etter de andre fargene og det finnes oppdrettere over hele landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig flotte bilder av nydelige Blondie!

Hvite dverger er egentlig pigmentløse sorte dverger og oppsto i sorte kull.

For at ingen skal misforstå og tro at hvit dvergschnauzere er albino må jeg rett litt på deg her LinKr, fordi ”pigmentløse” ofte er en beskrivelse på albino. Den hvite dvergschnauzeren har gen som blokkerer fargen sort i pelsen(gen: CD og CC), og er altså ikke albino.

Så fargen på pelsen er sort uten farge som gir hvit farge.

Når det gjelder pigment hos de hvite så er kravet i følge rasestandarden lik de andre fargevariantene (sorte lepper, sort snute, osv.). Og gen CD og CC har bare betydning for pelsfarge, ikke typen, ikke temperament. Så det betyr at den rasetypiske dvergschnauzeren består.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at din er den første jeg har sett som er hvit, er det mange av de i Norge eller må du ut av landet for å finne en brukanes kar ?

Skal prøve så godt jeg kan å svare deg på dette spørsmålet.

Det finnes ikke så veldig mang av de hvite i Norge ennå, men det er en rase som er blitt veldig populær. Da vi kjøpte vår første i 2000 var det kun 5 registrerte i Norge, og i 2007 ble det registret 37 nye. Så det er ikke så mange av de i Norge ennå, regner med at det er litt i overkant av 200 totalt.

Hvis du ser på oppdretterlisten i vår raseklubb så består den av 6 oppdrettere, så det lar seg gjøre å få tak i de her i Norge. Vi driver oppdrett av både sort og hvit, og vi pleier å få flere henvendelser på de hvite. Så du kan kanskje forvente litt venting med så få oppdrettere, men det lar seg gjøre å finne en brukanes kar ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig valp! :P Hilste på oppdretteren din på Hundelivsmessa ifjor, og da husker jeg hun nevnte at hun venta kull. Ble så sjarmert av den hvite dvergschnauzeren hun hadde på trimmebordet foran Schnauzernes stand. Hadde ikke sett hvite før, inntil da. Virket som en kjempetrivelig oppdretter, og hun hadde så mye pent å si om rasen og svarte på alle mine rare spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Schnauzerbelle’s Blonde Lady(Blondie) med fin kritikk og flott resultat på lørdag!

Og til deg også hvis det var du som gikk med henne, ser hun fikk ”vel vist” på kritikken - BRA :P

Takk takk :P Var jeg som gikk med henne ja ;) Hun var en engel å gå med. særlig i grupperingen... Sto som en påle gjorde lille tassen. .Og hun er jo bare 4,5 mnd.. Flinke lille jenta :P

Lill: Så gøy.. Prøvde å se etter en ung jente med borzoi jeg også, men så ingen ;)

Her er noen bilder av Blondie med BIR sløyfen. .Har ingen bilder fra da vi var i ringen siden oppdretteren tok de med sitt kamera. .men hun skulle sende meg de..

270420080924fYGWeWobFVSglpHlKe.JPG270420080904sDaFFAk4IepwjvYV1x.JPG

270420080923lkQxT1zIu2eh4h8D9D.JPG

Og her er kritikken hun fikk:

Dommer: Steinar Balken

4-6 mndr.

Feminint hode og uttrykk.Velplasserte øyne og ører.Noe fattig bryst.God hals,rygg og overlinje.Velplassert hode.Gode vinkler bak.Vel vist og trivelig temperament!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...