Gå til innhold
Hundesonen.no

Sommerbilder!

ida

Recommended Posts

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Idag var jeg på en kjempefin skitur i strålende sol. Ganske høyt oppe, så der var det fortsatt snø. Lenger nede i bygda begynner det å bli grønt :P

Bilder frå skituren:

fiksa.jpg

Der oppe var jeg! På ski!

*stolt*

Dalsnibba182.jpg

Tassen og Safira leker på toppen

Dalsnibba181.jpg

Utsikt fra toppen og ned til Geiranger der jeg bor :icon_redface: Bor jeg ikke på et fantastisk flott sted?

Dalsnibba167.jpg

Strålende sol fra skyfri himmel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er våre vårbilder.

Som på torsdag... Bridie bader i Mjøsa.

170408_002.jpg

Men så har man Lørdag da, og litt mer sånn vær vi har her hos oss, ca 1 mil fra Mjøsa...

190408_021.jpg

Også har vi idag da... Bridie bader på stranda utenfor Hadeland glassverk. (desverre, og TYPISK, så lå kameraet igjen hjemme, så bildene er tatt med dårlig mobil kamera)

DSC00014.jpg

DSC00015.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine fra idag. Og siden det er første gang jeg viser frem, bør jeg vel presentere også :icon_redface:

Her ser dere Trixie 13 år gammel beardis :P (Klippet og fornøyd med det!)

7.JPG

5.JPG

4.JPG

(Hun gikk i langline hele turen, kun av for fotografens skyld :P )

Noen ender møtte vi og på turen.

1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke særlig mye vår, men kanskje jeg kan finne noe som er verdt å ta bilde av? Kaldt er det i hvert fall! <_<

Ååååååå, ja nå spretter det jo sommer fram både her og der, selv på snørike Holter :icon_redface:. Jeg gikk amok med kamera i helga... Endelig liksom :P.

Så flotte bilder, Siri! Hvilket objektiv bruker du her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotografert claireobscur :P Noen har akkurat hatt kunsthistorie på skolen! Så da var det bevist at vi på steinerskolen ikke bare lærer om kroppsformer :P:rolleyes:

*Flir*, det var jo jammen godt. Vi "menige" begynte jo å bli litt bekymra her et øyeblikk :P.

Så flotte bilder, Siri! Hvilket objektiv bruker du her?

Jeg brukte en Sigma 105 mm f/2,8 makro :icon_redface:. Ikke så himla dyr heller faktisk, men god som gull :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det avgjort, det objektivet skal jeg ha! :icon_redface: Har vurdert å kjøpe det lenge nå...

Du kommer ikke til å angre :P. Det er et bra objektiv til en overkommelig pris. Har sett mange veldig bra bilder som er tatt med det. Meeeeeen, det kan være vanskelig å få skarpe bilder når man kommer nært - det blir så liten dybdeskarphet at det man skal ta bilde av fort kommer ut av fokus. Men det er jo bare øvelse som skal til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hehe det er et langt land vi bor i... her er det fortsatt vinter så det holder. Snø og fortsatt fint skiføre. Hehe skulle nesten tatt et bilde ut av vindu for kontrastens skyld :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er et langt land vi bor i... her er det fortsatt vinter så det holder. Snø og fortsatt fint skiføre. Hehe skulle nesten tatt et bilde ut av vindu for kontrastens skyld :D

Her er det faktisk ganske vårlig. Hestehov overalt og tulipanene dukker opp i hagene hos folk :D Skogen er tørr og bar de fleste plasser med unntak av noen små snøflekker når man begynner å komme dypt og litt høyere opp mot fjellene.

Kom litt snø for to dager siden da, men den forsvant heldigvis dagen etter. Idag haglet det en stund men så gikk det over til en liten regnskur før det ble fint igjen :rolleyes: Nord-Norge er spesielt... Nå er det snart sol også.

emmuuus.gif

IMG_6894_Small.jpg

IMG_6909_Small.jpg

IMG_6912_Small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Her er det faktisk ganske vårlig. Hestehov overalt og tulipanene dukker opp i hagene hos folk :D Skogen er tørr og bar de fleste plasser med unntak av noen små snøflekker når man begynner å komme dypt og litt høyere opp mot fjellene.

Kom litt snø for to dager siden da, men den forsvant heldigvis dagen etter. Idag haglet det en stund men så gikk det over til en liten regnskur før det ble fint igjen :rolleyes: Nord-Norge er spesielt... Nå er det snart sol også.

Ja... sånn ser det ut utenfor vinduet mitt midt i byn (haha gadd ikke anstrenge meg for å ta noe bedre bilde)

IMG_2470.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt ikke kamera som funker, og det er teit, for nå er det fint enkelte steder i hagen min. De små løkplantene blomstrer nå, gul og lilla primula også. Plenene og hekkene har fått litt grønnfarge. Jeg bor femti meter fra fjorden, her kommer våren tidlig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei  min hund er 3 år. I vår fanilie er det meg, som er mammaen til hunden og to barn. Ei på 14 og en på 18. Jeg har veldig respekt i forhold til hund og små barn. Vår hund forstår ikke konseptet med barn og jeg ønsker tips til hvordan man kan lære hunden ro når det er barn i nærheten.  I dag blir hun vil, bjeffer og når noen løfter opp barnet blir hun sjalu.. enn så lenge ikke i form av aggresivitet, men i form av bjeffing og ønske om å bort å leke, snuse og er veldig voldsom.  Det er vanskelig å øve når det gjelder barn, men tar i mot alle tips jeg kan få.    
    • Kloklipp ok igjen. Å lide for skjønnheten er ikke hans greie, men Vom er han villig til å lide for. Vi har hatt kjempefremgang på både kloklipp, dusjing og pelsstell. Å få børste, rake, dusje og klippe med maskin, med begge hender og godisen på hylla, kjempefremgang! Når det kommer til stress på treningssenteret er vi langt fra mål, som er en rolig og stille og perfectly well behaved gentleman Edeward, men det er fremgang, både i kurssetting og innom butikken.  Når det kommer til å gå pent i bånd uten bestikkelser hadde vi MASSIV fremgang, før vi plutselig hadde en hævletes setback i dag.  Han gjorde riktignok bare ett eneste bysk etter syklist, av sikkert mer enn 30 forbipasserende jevnt og trutt, så den delen er nesten i mål. Han var SÅ behersket og fin på alle de andre syklistene som passerte.  MEN, han insisterer på å konsekvent gå med hele skulderen foran beinet mitt når han ikke forventer å få betalt. Det er ufattelig irriterende. Luksusproblem, kanskje? Instruktør mener han skal holde frembeina bak skotuppene mine, men å enforce det kravet er BARE stress, så vi har hatt en helt ****** tur i dag. Om jeg fjerner det kravet under casual walking, så har vi det helt fint. Usikker på den avgjørelsen. Det ER greit å ha ham langt nok bak til at han ser meg og følger meg i hva jeg gjør uten å måtte varsle ham først, dersom jeg vil stoppe eller svinge. Samtidig er det dumt å ha dårlig stemning mellom oss over en sånn bagatell.  Jeg oppfatter ham ikke som for selvstendig eller dominant, så jeg tror ikke det å bare la ham gå de 30 cm for langt frem er et lederskapsproblem. Han er bare misfornøyd med hvor treigt jeg går, og føler vel at det går fortere om han er et hode foran.  Å fjerne kravet er å fjerne en stressfaktor for oss begge. Får høre med privatinstruktøren vår hva hun mener før vi gir opp eller finner en annen tilnærming. Ellers var det en massiv skuff å komme til klubbens første utendørstrening i LP for året. Det var INGEN der da vi kom. To stk kom ca 45 min etter start, da vi gikk igjen. Oh well. Planen var å ha det litt dølt der, med døll mat og en døll leke lekt dølt med av en døll muttern, for å ikke få samme problem med forventningsstress som vi har på senteret. Full måloppnåelse på den. Ede forbinder ikke spaserturen dit med noe spennende nå, mer som 2x30 min med krangling om hvor han skal gå ifht meg -_- Vi prøver igjen på torsdag, uten kravet om å holde seg bak skotuppene mine i casual walk. Kanskje legge på mer andre øvelser underveis for å forbinde turen i seg selv mer med mestring.  Utgangsstilling uten godis i hånden? Jeg fikk en på turen i dag. Ikke verst. Den var en opptur  
    • Hvor lenge varer et Back on Track dekken? Når blir det slitt? Hvor mye vask tåler det? Mitt er vel 10 år gammelt, så vurdere å kjøpe nytt.  Men noen som har noen info om dette? Har sjekket BOT sin side, men finner ikke noe om akkurat dette.   
    • Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...