Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffehalsbånd ?


Recommended Posts

Jeg har en papillon som bjeffer ganske mye på folk ute og løper etter dem.. Jeg tenkte jeg skulle begynne med et sånt bjeffehalsbånd som spruter ut vann eller lignende.

Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt et sånn halsbånd? Finnes det i papillon str? :P Jeg skal ha et som spruter vann, ikke strøm.

Er det noen som har erfaringer med slike halsbånd, er det kjekt å få råd og tips :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil gi hunden din et ubehag når den allerede er usikker på folk og bjeffer på dem?

Jeg hadde vært VELDIG forsiktig med å gjøre denslags. Nå er det bare en pitteliten hund, så det gjør kanskje ikke så mye for FOLKENE om hunden din blir enda mer redd dem - han får vel ikke bitt rare greiene likevel. Men for hunden din blir vel scenarioet slik: Skumle folk, jeg bjeffer, da får jeg ubehagelig vannsprut på meg i tillegg.

Vil du virkelig det?

Jeg var borti en liten hund som også bjeffet mot folk. Eier gadd ikke gjøre noe særlig, men det var påtagelig å se bedring da jeg tilbød meg å prøve - gjennom å jobbe positivt og forebyggende i stedet, på bare en ettermiddag i parken. Eier gadd fortsatt ikke, men fortsatte å kjefte når bjeffingen først kom - noe som i hvert fall bare førte til forverring og stillstand.

Ved å bruke en metode som dette demper du symptomet, men gjør null og niks med årsaken. Er ikke hunden redd, så burde det i hvert fall være enkelt å trene det vekk. Jeg har selv dessverre måttet gjøre meg en viss erfaring med sitronhalsbånd i en viss situasjon der vi var opprådd, men det var på en svært stødig hund og definitivt ikke i en situasjon som handlet om mennesker... derfor vil jeg også fraråde deg dette.

Tren aktivt - istedet for å sett på noe som gjør at hunden ikke TØR å bjeffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

med fare for å kuppe tråden ønsker jeg og høre hva dere ville gjort når valpen bjeffer når noen går i døra...Han reagerer ikke på ringeklokka men når noen kommer inn uten å ringe på så bjeffer Bajas og styrter ned trappa mot utgangsdøren.

Hva blir mest rett av meg å gjøre?

Bør jeg varsle hunden med ett strengt "nei" eller skal jeg overse ham? eller avlede?

Det skjer jo så raskt dette at jeg rekker ikke avlede egentlig.

Jeg har nok oppdaget vakthunden i min lille valp gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med fare for å kuppe tråden ønsker jeg og høre hva dere ville gjort når valpen bjeffer når noen går i døra...Han reagerer ikke på ringeklokka men når noen kommer inn uten å ringe på så bjeffer Bajas og styrter ned trappa mot utgangsdøren.

Hva blir mest rett av meg å gjøre?

Bør jeg varsle hunden med ett strengt "nei" eller skal jeg overse ham? eller avlede?

Det skjer jo så raskt dette at jeg rekker ikke avlede egentlig.

Jeg har nok oppdaget vakthunden i min lille valp gitt.

Har du ikke sett på Milan? "You have to claim the door" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm...han reagerer ikke på dørklokka.

men når noen kommer inn uten varsel

Nå er jo Bajas er mix med endel vakt i seg. Jeg hadde ikke gått inn med kjeft for noe sånt, men du kan lære han en alternativ adferd der og, med at han skal legge seg når det går i døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nekter jeg å tro.

Joda..har lest en hel bok fra fjellanger jeg hvor passeringstrening var omtalt. Hjelper det ikke å sprute stein, skal man lugge i pelsen på innsiden av lårene for å få kontakt.(da hadde jeg hatt en stk belger i hånden) Men denne boken er urgammel og jeg tviler på at han er enig i de metodene han anbefalte på den tiden nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda..har lest en hel bok fra fjellanger jeg hvor passeringstrening var omtalt. Hjelper det ikke å sprute stein, skal man lugge i pelsen på innsiden av lårene for å få kontakt.(da hadde jeg hatt en stk belger i hånden) Men denne boken er urgammel og jeg tviler på at han er enig i de metodene han anbefalte på den tiden nå...

Aha! Jeg så nemlig for meg at h*n hadde vært på kurs og fått det anbefalt, men en urgammel bok kan jo også gjøre nytten!

Har forresten relativt store problemer med å se for meg hvordan man skal klare å lugge en korthåret chihuahua på innsiden av lårene for å få kontakt.. :) sånn uten å gjøre for mye annet; som å dra i båndet, rive og røske, ta tak i hunden og løfte den her og der for å komme til.. Eller en nakenhund for den saks skyld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...