Gå til innhold
Hundesonen.no

Skryte-tråd


charlotte

Recommended Posts

Lisa søkte 65meter ute etter dummy i dag!! Tydelig at treningen gir resultater, og at hun begynner å stole på dirigeringa mi. For når dummyen ligger så langt ute, så ser hun den ikke, hun kan bare så vidt skimte at noe faller der borte. Også må hun ligge litt, sitte litt og etter ca 20 sekunder får hun kommando "søk apport" og da skal hun huske at det falt noe der borte, og helst hvor. Den første gangen løp hun ut 20 meter, stoppet opp og så på meg, også fikk hun ferten av dummyen og spurta helt ut og henta den, kom helt inn til meg og avleverte og kom så i utgangsposisjonen (på plass). Helt rått. Hun fikk 5 søk i dag, alle på 65 meter ute, hvor hun de tre siste søka lot være å stoppe opp og se på meg, og gikk helt ut med en gang. Er helt imponert jeg altså. Skal få tatt en bildeserie av det der! For en fart, og like energisk hver gang. Er stooorfornøyd!

Flere som vil skryte av gullebassen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke akkuratt skryte av Aro når deg gjelder apport :mrgreen: En mer håpløs hund når det gjelder det har jeg aldri sett, han er så leken at når han hentet ting SKAL han lekee med det :) Men bare så det er sagt så har vi trent veldig lite på dette, så med litt trening kan det bli bedre men det er ikke det jeg legger vekt på...

Derfor slenger jeg meg på med en stor =D> til dere :mrgreen: Gleder meg til å se bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da =D> =D>

Å så må jeg benytte anledningen til å skryte av Buster. Igår gikk han vippa for første gang! Han har bestandi vært litt redd den, men ser ut til at han har kommet over "skrekken". Vi støtter han opp enda men er ikke lenge igjen til han går den selv nå.

Har ikke planer om å konkurrere i agility, men er kjempegøy med framskritt uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, han er sikkert flink til mye annet da :) Alle har jo sine kvalifikasjoner. Lisa ville forresten bare leke med apporten de første gangene hun også!

Kan vel ikke akkuratt skryte av Aro når deg gjelder apport :mrgreen:  En mer håpløs hund når det gjelder det har jeg aldri sett, han er så leken at når han hentet ting SKAL han lekee med det :P  Men bare så det er sagt så har vi trent veldig lite på dette, så med litt trening kan det bli bedre men det er ikke det jeg legger vekt på...

Derfor slenger jeg meg på med en stor  =D>  til dere :mrgreen:  Gleder meg til å se bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, han er sikkert flink til mye annet da :) Alle har jo sine kvalifikasjoner. Lisa ville forresten bare leke med apporten de første gangene hun også!

Det han er flinkest til er å KOSE, han tror han er mindre enn han er og vil helst ligge i fanget :mrgreen: + mye annet selfølgelig... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Pito trente agility for første gang med masse publikum for første gang i dag :) På et hestestevne så skulle nordhordland hundeklubb ha en liten oppvisning i agility med hunder fra klubben. Og da måtte Pito være med siden hun er en av de minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weheey! Er ikke dere i klasse 2 a ? Bare jeg som surrer kanskje..?

det var uoffisiellt, for jeg har ikke kjent meg helt sikker ennå.... men jeg skal melde meg på flere steder nå :D har fått opp motet litt mer... Man trenger 3 opprykksknapper i agility... det vil si at man må gå feilfritt og til rett tid på 3 konkuranser :P vi skal nok prøve å få det til :D agilityen er noe vi gjør for å ha det supermorro! :D endelig syns jeg vi får det skikkelig til... hun vegret litt på vippa før... men hun har kommet seg utrolig bra :P

morro å følge med på dere forresten :) tok dere noen bilder?? er så morro å se bilder av en ekte arbeids labrador i aksjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ikke noen bilder i dag dessverre. Men skal prøve å få noen til å ta en serie mens vi jobber, det hadde vært gøy å ha i loggen også. Fører logg på alle treninger :)

det var uoffisiellt, for jeg har ikke kjent meg helt sikker ennå.... men jeg skal melde meg på flere steder nå :D har fått opp motet litt mer... Man trenger 3 opprykksknapper i agility... det vil si at man må gå feilfritt og til rett tid på 3 konkuranser :D vi skal nok prøve å få det til :D agilityen er noe vi gjør for å ha det supermorro! :P endelig syns jeg vi får det skikkelig til... hun vegret litt på vippa før... men hun har kommet seg utrolig bra :P

moro å følge med på dere forresten :) tok dere noen bilder?? er så moro å se bilder av en ekte arbeids labrador i aksjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ikke noen bilder i dag dessverre. Men skal prøve å få noen til å ta en serie mens vi jobber, det hadde vært gøy å ha i loggen også. Fører logg på alle treninger :)

hadde vært kjempe morro å sett :D har du forresten hjemmeside? siden som står her på siden kommer ikke opp hos meg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmesiden på freewebs er nede, eller rettere sagt fryst, fordi det har vært for stor trafikk på den. Den blir åpnet igjen i oktober. Holder derfor på å lage ny side i frontpage, har kjøpt domene: jakt-labben.no

Gidder ikke det freewebs-tullet mer. Grrrh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmesiden på freewebs er nede, eller rettere sagt fryst, fordi det har vært for stor trafikk på den. Den blir åpnet igjen i oktober. Holder derfor på å lage ny side i frontpage, har kjøpt domene: jakt-labben.no

Gidder ikke det freewebs-tullet mer. Grrrh..

fått .no domene? så kult .. trodde man måtte ha firma for å få det jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apport er det lite å si på om Diego.

Han bare ser dumt på meg, og blir skikkelig fornærma.

Må han liksom ha den greia i munnen.. Usj.. :)

Han er en merkelig hund.

Eneste jeg kan skryte om er at han er drit flink til å gå fot ved øyenkontakt.

Men det kan vel de fleste. Så da var det ikke så mye å skryte om alikevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skryte av en hund som helt klart har gjort store framskritt med å bli trent med klikkertrening i forhold til hvordan hun var da vi trente noe Nordenstamlignende greier.

Men det er jo så lenge siden vi begynte med klikkertrening, så det blir på en måte litt seint å skryte av det nå. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger med jeg å..! :) trente ask i går, lydighet, innkalling med hopp og utstilling og alt gikk kjempebra! :) lenge leve frolic sier nå jeg! :P trente også tominutters-dekk og det funk som bare det! må vel nevne at vi var på et så skjermet sted som vår egen væranda,men alikevel..deuten, da jeg skulle trene utstilling, stkk han men etter en stund kom han når jeg ropte! :P vår første perfekte fri innkalling! :)

Taz: synns du kan skryte over diegos fot med øyekontakt jeg! ask kan ikke det i det hele tatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alle sammen! Jeg har også noe å skryte av :)

Lunah gikk løs i hele går på tur på gangveien :) Hu overfalt ingen mennesker, hoppa ikke ut i veien eller løp etter biler, vimsa og surra ikke, men følgte med meg :P Nå er vi ett skritt nærmere drømmen - om at hu skal kunne gå løs overalt. tihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel skryte litt jeg og da :)

Lucas har endelig lært seg at han skal gå mot døra å ta på døra så får han ut å tisse!! han har gjort det hele forrige uke og i dag :) håper han har lært det for godt da, at han plutselig glemmer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...