Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags hundeseng har du?


HippiPippi

Recommended Posts

Har hun reinskinn, Renate? :P

Jeg kjøpte et reinskinn til hundene, men det er så hiiimla stivt... Det er ikke så lenge siden det ble "skrellet av reinen" og hengt til tørk heller så jeg antar at det kanskje er bruk som må til for å få det mykere? Har "knekt" det opp i alle kanter og brettet på det og det ble mye bedre men det er enda ekkelt-stivt. Kan ikke legge det i ei hundeseng eller et bur slik som det er nå f.eks..

Noen som har peiling på reinskinn da? :flowers:

Høres ikke ut som reinskinnet ditt er garvet.

Jeg har reinskinn, brukte det til hesten for noen år siden, og det er mykt og fint.

Nettopp fordi det er garvet.

Tror ikke skinnet ditt mykner av seg selv desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som reinskinnet ditt er garvet.

Jeg har reinskinn, brukte det til hesten for noen år siden, og det er mykt og fint.

Nettopp fordi det er garvet.

Tror ikke skinnet ditt mykner av seg selv desverre.

Garvet? Hva betyr det? :flowers: Er det noe man kan gjøre selv eller? *ser bort på reinskinnet som antageligvis bare er tørket* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garvet? Hva betyr det? :flowers: Er det noe man kan gjøre selv eller? *ser bort på reinskinnet som antageligvis bare er tørket* :P

garving er en prosess for å få skinnet mykt. om du ikke har et garvet skinn kommer det til å røyte masse om du har det innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kali liker engentlig best buret sitt, men når hun er med oss i stua har hun en kennel skinnseng med babydyne i :lol:

P1010267.jpg

Vår seng kan også være god å ligge i, men det er kun når hun får være alene, hvis ikke blir det for varmt :rolleyes:

Efit008.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Theos seng som står på soverommet, han foretrekker den når han skal sove. Og når det er tid for kos, kommer han i sengen.

Sovemer.jpg

Han har også en i samme stil, men som er en "vanlig" hundeseng som står på stuen. Men stor der han sover mest er i sofaen :lol:

Unnskyld, men er det en tannkost jeg ser?? :lol:

Tulla har egen fast plass i sofan med teppe, hun har også valgt seg ut den eneste lenestolen vi har som soveplass om kvelden, og om natta kan hun gjerne flytte seg til mer "ulovlige" steder av sofaen. Ellers har hun en blå plysjseng som står i et hjørne ved spisebordet, et sted vi nesten aldri er, og der trives hun godt av en eller annen merkelig grunn. Hun la seg der av seg selv da vi flyttet inn, så derfor måtte hun jo få sengen sin der også. I andre-etasje har hun en rotting-kurv, men hun vil gjerne oppi sofan der også. Får hun ikke lov til det, er hun snar med å gå inn på gjesterommet og låne sengen! :rolleyes: (Kanskje hun føler seg som en gjest hvis hun ikke får ligge i sofan?) :D

Lille Aynï, stakkars, hun har bare en banankasse med noen tepper i. :D Teppene er til og med arvet fra Tulla, dvs, lånt. Og sammen med de har hun en liten varmeflaske med plysj-pels, som jeg fyller med varmt vann om natta. Aynïs favorittsteder å sove er ved føttene våre når vi sitter i sofaen, eller bare med ryggen inntil sofaen. Det andre stedet er på kjøkkenet, i en krok under vasken, selvsagt der søpla står; det er jo den døra vi åpner aller mest, så der er det ingen fred å få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de en Biabed på deling, en sånn plast-kurv med en sovepose i og en diger, blå pute fra IKEA. De bruker alle tre, men sover helst i sengen om natten (vi er litt uenige på akkurat det området, jeg og hundene. Er det koselig med labber i ansiktet når man sover? Njaa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_1018.jpg

Zorba har en sånn han også, men bare i blå (en størrelse mindre) Prøvde og kjøpe en sånn en, fordi jeg trodde han sunes det var deilig med en stor seng, men han bare krypet seg sammen i det ene hjørnet:P

Han har også en Militær seng hjemme i gangen- har ikke bilde av den, men den er kjøpt på dyrenesverden::lol: Den er kjempe kul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun reinskinn, Renate? :lol:

Jeg kjøpte et reinskinn til hundene, men det er så hiiimla stivt... Det er ikke så lenge siden det ble "skrellet av reinen" og hengt til tørk heller så jeg antar at det kanskje er bruk som må til for å få det mykere? Har "knekt" det opp i alle kanter og brettet på det og det ble mye bedre men det er enda ekkelt-stivt. Kan ikke legge det i ei hundeseng eller et bur slik som det er nå f.eks..

Noen som har peiling på reinskinn da? :lol:

Ja det er reinskinn som ligger under stuebordet når vi ikke har gjester.

Det er ikke stivt, men det "røyter" endel, så pga det skinnet så må støvsugeren frem ganske så ofte, men hva gjør man ikke når hunden elsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chino sover mye i sofaen, og her har jeg lagt han pent på en pute med teppe over.. :rolleyes:

Og en liten stund etterpå kom James og ville kose også :lol:

Eller så er det deilig å bare sove på et fang også! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_4694.jpg

Scilos har en sånn seng som han ikke bruker noe særlig lenger.

Fibi har en saccoseng som jeg ikke har noe bilde av og som det skjelden sover noen i.

IMG_5123.jpg

Om natten sover man slik.

IMG_5125_2.jpg

Ellers er det først til mølla prinsippet som gjelder i sofaen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en sånn en..

aCIMG3874.jpg

Men stort sett så benytter vi sånt:

Dinasover1.jpg

Fra den gangen vi bodde på hybel, og senga fungerte som sofa på dagtid.. Så fikk vi slått sammen at de sover i senga om natta, og sofaen om dagen i ett bilde :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hytta har Zorba en Flis? seng fra IKEA (anner ikke hva jeg skal kalle den, men den kniiiirker når han ligger i den!) og Oppi ligger den en blå tøy seng fra IKEA, + ett flis teppe fra nsb :D (det er han veeeldig glad i ! :D

post-3327-1208781690_thumb.jpg

Her slaaaapper vi av! Flissenga ble FORT kastet ut i gangen pga av at den knirka sånn:p

post-3327-1208781701_thumb.jpg

Her koster hann seg med Påskegodise foran oven på Hytta:d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...