Gå til innhold
Hundesonen.no

Brakeless Balistic Bandida "Easy"

ElinT

Recommended Posts

Det er vel på tide å presentere minstejenta! (Mens hun fortsatt er den minste :icon_redface: )

Tiden flyr og lille tusta er straks 7mnd. Easy er egentlig ikke min hund, hun er samboeren min sin.

Guttorm og Easy trener lydighet og spor og når Easy blir stor skal hun bli agility hund.

Easy er til tider en liten (eller var det stor??) pøbel som valper flest, men stort sett er hun bare snill og grei. Hun har masse futt og fart ute og i trening, men er veldig flink til å roe seg inne. Hun og Molly har blitt gode venner og leker og herjer sammen.

Noen bilder av jenta,

10 uker gammel,

molly3173.jpg

molly3157.jpg

6 mnd,

IMG_0595JPGkrymp.jpg

IMG_0594JPGkrymp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis*

Så fine parabolantenner.. Kjenner de godt igjen :icon_redface:

Hehe, tror hun får inn mye rart på de også, hun gjør stadig snåle, impulsive og uforklarelige ting og det må jo komme fra en plass. *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden har hun liksom litt for store ører, litt for lange ben, litt vel lang hale og er litt hengslete, men hun er veldig søt og blir nok mer symetrisk med alderen,hehe :icon_redface:

Snille gode kosejenta! Hun er også veldig sosial og trygg, elsker både mennesker og andre hunder og både hun og Molly gjør en god jobb med å bryte ned sørlendingers fordommer mot usosiale nervøse belgere :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der jah!

Endelig en tråd om skjønne Easy, vi så henne i forbifarten Drammen og hun var riktig så vakker.

Sølve hilser så mye til den lille rødtoppen som smakte så godt :P

Hehe, vakker og en smule propell i hallen der ja :P

Rødtoppen digget lille puddel gutt :flowers:

Må bare putte inn dette bildet, Easy synes ofte det er litt kjedelig å spise så da blir hun plutselig veeeeldig bedagelig anlagt...

Her er hun ca 4mnd,

IMG_0523JPGkrymp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemmen så lik hun har blitt mammen sin da :flowers: Broren hennes (Buddy som skal bli politihund i Oslo) var på besøk for 1,5 uke siden. Han var like stor som Extra allerede <_< Han var også kjempe trygg og sosial, men veldig barnslig i forhold til det Extra var på den alderen. Hun er jo født døds seriøs og voksen :rolleyes:

Hørte rykter om at dere også skal på kenneltreffet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin hund! Jeg hadde også en hund en gang som la seg ned når hun spiste. Mat var virkelig ikke hennes store interesse her i livet, det så virkelig ut som hun kjedet seg.

Ellers har jeg sjelden vært borti et navn med mer trøkk i en det registrerte navnet til Easy! Det får henne ikke akkurat til å høres "easy" ut, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Så nydelig hun var :P

Ehh.......

Oi oi, så nydelig! Moro med malle som agilityhund! :P

aaahhhhh?

Nydligeste mallen det :flowers: Søøte ørene da. hihi

ehhhh? Nei?

Se der jah!

Endelig en tråd om skjønne Easy, vi så henne i forbifarten Drammen og hun var riktig så vakker.

Sølve hilser så mye til den lille rødtoppen som smakte så godt :P

..igjen... nei?

Haha stilig bilde :P Hun sovnet ikke i matfatet kanskje?

Nydelig er hun iallefall :P

..... se over

Så skjønn voffs...

*latterkrampe*

Stilig hund? Juppers - og hun var i alle fall skrekkelig søt og sjarmernede når jeg traff henne - og søt er hun enda på bildene *ler* Men vakker, nydelig å skjønn? Ehhh.... nei?

(sorry Elin *latterkrampe*) .......... det blir kanskje en pen hund etterhvert, når hun har vokst inn i seg selv - men en pen, vakker eller skjønn malle kan den aldri bli.

En kul agilityhund - jupp, det er det man satser på............

*klø seg i hodet*

Lurer på hvilke adjektiver som vil bli brukt når du presenterer siste tilskuddet etterhvert jeg *latter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig hund? Juppers - og hun var i alle fall skrekkelig søt og sjarmernede når jeg traff henne - og søt er hun enda på bildene *ler* Men vakker, nydelig å skjønn? Ehhh.... nei?

(sorry Elin *latterkrampe*) .......... det blir kanskje en pen hund etterhvert, når hun har vokst inn i seg selv - men en pen, vakker eller skjønn malle kan den aldri bli.

En kul agilityhund - jupp, det er det man satser på............

*klø seg i hodet*

Lurer på hvilke adjektiver som vil bli brukt når du presenterer siste tilskuddet etterhvert jeg *latter*

Hehe, Skjønnhet kommer innefra vettu, hun er vakker inni seg :lol:

Men hun er veldig snål i fasongen for tiden, det skal hun ha. Men det var vel heller ikke en vakker og pen hund vi skulle ha,da tror jeg vi hadde kjøpt en afganer eller noe sånt :lol: bare hun presterer på agilitybanen så er Guttorm fornøyd og de skal jammen få god konkurranse etterhvert fra meg og lille nurk når hun vokser seg til!

Så nå bare venter vi i spenning på å få vite hvilket av nurkene som skal til oss, så kommer det nok en egen tråd om henne.

Og etterhvert som de vokser til så blir det førstemann til NM, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin hund! Jeg hadde også en hund en gang som la seg ned når hun spiste. Mat var virkelig ikke hennes store interesse her i livet, det så virkelig ut som hun kjedet seg.

Ellers har jeg sjelden vært borti et navn med mer trøkk i en det registrerte navnet til Easy! Det får henne ikke akkurat til å høres "easy" ut, nei!

Det var ikke uten grunn hun fikk navnet Easy, man må jo prøve å få litt motvekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemmen så lik hun har blitt mammen sin da :icon_redface: Broren hennes (Buddy som skal bli politihund i Oslo) var på besøk for 1,5 uke siden. Han var like stor som Extra allerede <_< Han var også kjempe trygg og sosial, men veldig barnslig i forhold til det Extra var på den alderen. Hun er jo født døds seriøs og voksen :rolleyes:

Hørte rykter om at dere også skal på kenneltreffet? :P

Om hun blir lik på mammaen så blir jeg glad, for hun er flott :P

Easy er ihvertfall ikke født seriøs, hun er skikkelig barnslig! Men hun begynner å få litt fokus og konsentrasjon ihvertfall nå :rolleyes:

Vi kommer på kennel treffet ja, gleder oss til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...