Gå til innhold
Hundesonen.no

Skaremansjetter


Recommended Posts

Noen som vet hvor jeg kan få tak i gode skaremansjetter som passer til liten hund?

Lillemann klarte i påsken å rive opp den tredeputetingen oppe på ene forbenet, og igår rev han dette opp på nytt samt samme tredepute på den andre forfoten, så nå tror jeg det er på tide å få tak i noe som hindrer dette, men jeg syns alle de skaremansjettene jeg har sett er veldig lange, og da blir de for store for de korte beina hans tror jeg.

Og, noen som har tips om gode potesokker som holder seg på beina og ikke sklir av, gjerne noen som kan kombineres med skaremansjettene?(Skal hovedsaklig brukes på skareføre og barmark og han er en liten hund, med spinkle ben, så de kan ikke være for "klumpete", stive el.lignende da de bare faller av da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaremansjetter får du her: http://www.hundeutstyr.no/butikken/-c-52.html

Pakken som heter "økonomipakke potesokker" kan brukes sammen med dem. Potesokkene ser ganske shabby ut ved første øyekast, men det er de sokkene som brukes av hundekjørere og varer leeeeeeenge! Skaremansjettene kan kuttes til ønsket lengde og om du har liten hund kan det hende du får 4 mansjetter ut av en 2 pk. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Skaremansjetter får du her: http://www.hundeutstyr.no/butikken/-c-52.html

Pakken som heter "økonomipakke potesokker" kan brukes sammen med dem. Potesokkene ser ganske shabby ut ved første øyekast, men det er de sokkene som brukes av hundekjørere og varer leeeeeeenge! Skaremansjettene kan kuttes til ønsket lengde og om du har liten hund kan det hende du får 4 mansjetter ut av en 2 pk. God bedring!

Jeg har ikke erfaring med skaremansjetter, men potesokker har jeg mye erfaring med, og hvis disse er samme type som hundekjørere bruker (i litt forskjellige varianter) vil jeg si at de ikke holder spesielt lenge i det hele tatt ved hardt bruk. Men det er gode sokker som gjør jobben helt til det blir slitt hull i dem. Beskytter potene samtidig som hunden har full bevegelighet i poten og kontakt med underlaget. De holder ikke veldig lenge, men de er billige (du får dem mye billigere enn linken) og gode. Til vanelig rusling på tur holder de sikkert lenge altså, men et hundespann har et stort forbruk av sånne sokker i løpet av sesongen, og det gjelder nok hunder som sykles med på grus, lekes med på asfalt osv også. Jeg ville ikke brukt noen andre sokker (har sånne fancy dyre til bernerfrøkna, men de syns jeg ikke noe om), men ærlighet varer lengst, de holder ikke lenge og er forbruksvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linken Efoya, de skaremansjettene så jo ganske bra ut, blir vel til at jeg bestiller dem :ahappy:

Jeg har ikke erfaring med skaremansjetter, men potesokker har jeg mye erfaring med, og hvis disse er samme type som hundekjørere bruker (i litt forskjellige varianter) vil jeg si at de ikke holder spesielt lenge i det hele tatt ved hardt bruk. Men det er gode sokker som gjør jobben helt til det blir slitt hull i dem. Beskytter potene samtidig som hunden har full bevegelighet i poten og kontakt med underlaget. De holder ikke veldig lenge, men de er billige (du får dem mye billigere enn linken) og gode. Til vanelig rusling på tur holder de sikkert lenge altså, men et hundespann har et stort forbruk av sånne sokker i løpet av sesongen, og det gjelder nok hunder som sykles med på grus, lekes med på asfalt osv også. Jeg ville ikke brukt noen andre sokker (har sånne fancy dyre til bernerfrøkna, men de syns jeg ikke noe om), men ærlighet varer lengst, de holder ikke lenge og er forbruksvarer.

Nå er ikke lillemann noen trekkhund da(Selvom jeg tror han tror det noenganger), men de vil nok få kjørt seg godt når han setter igang lek på grus o.l. men såfremt prisen er lav nok er det jo ikke så viktig at de holder så utrolig lenge egentlig.(Du vet vel ikke tilfeldigvis hvor jeg kan få tak i disse sokkene billigere?)

Viktigste er at de sitter godt, er behagelige og generelt gjør jobben sin så.(Jeg har kjøpt et par fancye sokker som jo skulle være såååå bra, ruffwear et-eller-annet, det er det kjøpet jeg har angret mest på noensinne, stive og grusomme er de, fungerer ikke til noe annet enn fyll i utstyrskassen :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får dem billigere (husker ikke hvor), men der sender de kun som postoppkrav og da blir det tilsammen dyrere (65kr + porto på 23kr). På hundeutstyr.no kan du forhåndsbetale og få en fast pris på levering som er lavere . (Kan velge postopprkasv også da..) Jeg bruker MYE potesokker så dette har jeg undersøkt. :ahappy:

Hmm angående holdbarhet vil jeg si at disse er mye mer holdbare en cordura og fleece.

Så forresten at de har tilbud på potesokkene nå! :P :P

*Dobbelpost. Bruk redigeringsfunksjonen. Mod Raksha.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...