Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som bruker Noni juice til hund..?

ToneS

Recommended Posts

Skrevet

Aldri prøvd det på dyrene mine, men brukte det selv en periode. Prøvde det for å få slutt på hodepine. Det funka finfint i mange uker, men så dabba det av :) Men har hørt om gode resultat på hester, så vil tro det samme kan gjelde for hunder :)

Skrevet

Bruker det selv også, men syns smaken er så ekkel.. :)

Det er jo kjente dressurryttere og hundepersoner som har snakket godt om det.. :)

Skrevet

Noni juice brukes som "vanlig" kosttilskudd og er vel ingen større vidunder medisin en hva vår egen tran er.

Distributøren Morinda som står bak Tahitian Noni Juice, kjenner imidlertid det norske lovverket, og har på de norske nettsidene følgende melding til deg som vil bruke omkring 400 kroner på en liter nonijuice:

"Husk at Tahitian Noni Juice er et kosttilskudd. Hverken Morinda eller selvstendige distributører hevder at produktet helbreder noe som helst."

Og til opplysning koster denne juicen på Thaiiti kr 64.- pr. liter !!!!!! mens vi i Norge betaler Kr. 400.- !!

Skrevet
Aldri hørt om det en gang jeg :) Hva er det og hvor får man tak i slikt? :closedeyes:

Det er juice av en frukt - Noni frukt.

Gå inn på her for å lese mere.. Mamma selger nonijuice privat, så jeg får det derfra, men tror det går ann å bestille fra nettet...

Noni juice brukes som "vanlig" kosttilskudd og er vel ingen større vidunder medisin en hva vår egen tran er.

Distributøren Morinda som står bak Tahitian Noni Juice, kjenner imidlertid det norske lovverket, og har på de norske nettsidene følgende melding til deg som vil bruke omkring 400 kroner på en liter nonijuice:

"Husk at Tahitian Noni Juice er et kosttilskudd. Hverken Morinda eller selvstendige distributører hevder at produktet helbreder noe som helst."

Og til opplysning koster denne juicen på Thaiiti kr 64.- pr. liter !! mens vi i Norge betaler Kr. 400.- !

Ja, det er bare et kosttillskudd..

*Dobbelpost, mod Nina*

• 1 month later...
Skrevet
Mamma driver å stapper i meg det. Men hvor mye gir du til dyret ditt?

Gir en liten dose. Det står sånn ca hvor mye en hund skal ha i forhold til størrelsen. Gir det sammen med middagen hennes, da spiser hun det.

Jeg har også brukt det, men syns ikke det smaker noe godt, så jeg slutta.. :lol:

Skrevet

Vi bruker det daglig- til både oss selv og alle 4 voffser. Verdens mest lønnsomme investering!

Når jeg var akitiv sprangrytter gav jeg det også til hesten min, og merket enorm forbedring. Pelsen skinte, humøret steg, og innlæringsevnen og viljen til å yte maks steg betraktelig. Vi gikk faktisk opp 2 klasser (fra 120 til 140 cm) på noen mnd etter at vi hadde begynt med produktet.

Skrevet

Tror jeg skal begynne igjen, og kjøpe en ny ladning til hunden. Maja fungerer det i allfall på (føler jeg) hun er rolig og trivelig og har finere pels. Røyter ikke så mye osv.

Har vært mye syk (hele tiden) siden jeg sluttet.. Men det kan jo hende det er psykisk?

Skrevet
Tror jeg skal begynne igjen, og kjøpe en ny ladning til hunden. Maja fungerer det i allfall på (føler jeg) hun er rolig og trivelig og har finere pels. Røyter ikke så mye osv.

Har vært mye syk (hele tiden) siden jeg sluttet.. Men det kan jo hende det er psykisk?

Min første Basenji fikk på sine eldre dager slike blemmer på potene. Hun lepjet selv i seg juicen (trengte ikke en gang å ha den på maten) og når hun gikk regelmessig på juicen forsvant blemmene.

Kuttet vi derimot juicen en periode kom det konsekvent tilbake. Så- fysisk eller psykisk- det hjalp iallefall på henne :lol:

Skrevet
Min første Basenji fikk på sine eldre dager slike blemmer på potene. Hun lepjet selv i seg juicen (trengte ikke en gang å ha den på maten) og når hun gikk regelmessig på juicen forsvant blemmene.

Kuttet vi derimot juicen en periode kom det konsekvent tilbake. Så- fysisk eller psykisk- det hjalp iallefall på henne :lol:

Ja ikke sant. Det fungerer i allefall på noen. Det er mange som sover bedre, har mindre utslett osv.. :D

Skrevet

Min mor er også forhandler, så kan fåes kjøpt gjennom henne også :lol:

Bare å sende PM om dere er intr. i å prøve.

Skrevet
Veit det ikke er lov å reklamere det? :lol:

Hvem har sagt det? Det er lov til å si at man kjenner en forhandler når men blir spurt?

Skrevet
Veit det ikke er lov å reklamere det? :P

Det var ikke meningen å reklamere for det. .. ;)

Denne tullejuicen har da forlengst utspilt sin rolle som "helsebringende" :P

En hvilken som helst juice til en 10,er gjør samme nytten :P

Det kan jo godt hende at du (og flere) syns det er en tullejuice, men det er flere store spranstjerner og div som bruker det masse og er veldig fornøyd med det.

Skjønner hva du mener med at juice til mennesker kanskje gjør den samme nytten.. (hvor får du god juice til 10 kr.. :P )

Men tror ikke jeg ville gitt hunden min appelsin/eple juice eller noe sånt..... Og det er tross alt innpå fôr og ernæring til hund.. :P

Skrevet
Hvor mye bruker dere da?

Hva mener du?

Hvor mye jeg selv bruker?

En sånn dose (munnfull ca.) hver dag. Jeg klarer ikke smaken på den vanlige juicen, så jeg drikker en med litt mer solbær smak (eller noe sånt). Den er iallefall bedre syns jeg.

Skrevet
Til hunden mener jeg

Tror jeg har svart på det litt lenger frem, men kan jo si det igjen.

Det er forskjell på rasene, men min lille tar ca 40 ml per dag.

Anbefalt dose:

Opp til 10 kg - 20 mil per dag

11-20 kg - 40 mil per dag

21-30 kg - 60 mil per dag

31-40 kg - 80 mil per dag

41-50 kg - 100 mil per dag

51-60 kg - 120 mil per dag

EDIT: Flaska er på 946mil.

Skrevet
Og til opplysning koster denne juicen på Thaiiti kr 64.- pr. liter ! mens vi i Norge betaler Kr. 400.- !

Jeg blir litt oppgitt når folk uttaler seg om ting de ikke vet noe om. Hvor har du fått den "kunnskapen" fra? Kan jo nevne at jeg har vært på Tahiti, besøkt fabrikken, og kjøpt en flaske direkte fra fabrikken. Der betalte jeg ca kr 300. Altså ikke så mye mindre enn i Norge, og noen fraktkostnader får man da regne med, eller hva?

Her er forøvrig et bilde av meg som høster Nonifrukt på Tahiti:

TahitiOutriggerClub2006032.jpg

Og Bully The Kid- Kan du være så snill og ha grunnlag for å dokuementere påstandene dine før du slenger ut slike tullete kommentarer uten hold i virkeligheten?

Aner du egentlig forskningsgrunnlaget bak Nonijuicen og dens virkning? Ikke det? Nei, det ante meg. Les litt på sidene det er linket til, du.

Men for all del: Fortsett å gi hunden din 10 kroners appelisnjuice.

Og mens du er i gang med det; kom gjerne med en vitenksapelig begrunnet kommentar om appelsinjuicens effekt kontra noni juice, som har vært brukt som helbredende plante i hundrevis av år før du kommenterer her igjen. Jeg gleder meg til å lese den. Ærlig talt.

Jeg har uttallige erfaringer- både personlig, på mine hunder og min hest som tilsier at dette VIRKER, og jeg kommer nok alltid til å bruke dette fantastiske produktet. Men hver sin smak.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...