Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som bruker Noni juice til hund..?


ToneS

Recommended Posts

Aldri prøvd det på dyrene mine, men brukte det selv en periode. Prøvde det for å få slutt på hodepine. Det funka finfint i mange uker, men så dabba det av :) Men har hørt om gode resultat på hester, så vil tro det samme kan gjelde for hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noni juice brukes som "vanlig" kosttilskudd og er vel ingen større vidunder medisin en hva vår egen tran er.

Distributøren Morinda som står bak Tahitian Noni Juice, kjenner imidlertid det norske lovverket, og har på de norske nettsidene følgende melding til deg som vil bruke omkring 400 kroner på en liter nonijuice:

"Husk at Tahitian Noni Juice er et kosttilskudd. Hverken Morinda eller selvstendige distributører hevder at produktet helbreder noe som helst."

Og til opplysning koster denne juicen på Thaiiti kr 64.- pr. liter !!!!!! mens vi i Norge betaler Kr. 400.- !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om det en gang jeg :) Hva er det og hvor får man tak i slikt? :closedeyes:

Det er juice av en frukt - Noni frukt.

Gå inn på her for å lese mere.. Mamma selger nonijuice privat, så jeg får det derfra, men tror det går ann å bestille fra nettet...

Noni juice brukes som "vanlig" kosttilskudd og er vel ingen større vidunder medisin en hva vår egen tran er.

Distributøren Morinda som står bak Tahitian Noni Juice, kjenner imidlertid det norske lovverket, og har på de norske nettsidene følgende melding til deg som vil bruke omkring 400 kroner på en liter nonijuice:

"Husk at Tahitian Noni Juice er et kosttilskudd. Hverken Morinda eller selvstendige distributører hevder at produktet helbreder noe som helst."

Og til opplysning koster denne juicen på Thaiiti kr 64.- pr. liter !! mens vi i Norge betaler Kr. 400.- !

Ja, det er bare et kosttillskudd..

*Dobbelpost, mod Nina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Mamma driver å stapper i meg det. Men hvor mye gir du til dyret ditt?

Gir en liten dose. Det står sånn ca hvor mye en hund skal ha i forhold til størrelsen. Gir det sammen med middagen hennes, da spiser hun det.

Jeg har også brukt det, men syns ikke det smaker noe godt, så jeg slutta.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker det daglig- til både oss selv og alle 4 voffser. Verdens mest lønnsomme investering!

Når jeg var akitiv sprangrytter gav jeg det også til hesten min, og merket enorm forbedring. Pelsen skinte, humøret steg, og innlæringsevnen og viljen til å yte maks steg betraktelig. Vi gikk faktisk opp 2 klasser (fra 120 til 140 cm) på noen mnd etter at vi hadde begynt med produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal begynne igjen, og kjøpe en ny ladning til hunden. Maja fungerer det i allfall på (føler jeg) hun er rolig og trivelig og har finere pels. Røyter ikke så mye osv.

Har vært mye syk (hele tiden) siden jeg sluttet.. Men det kan jo hende det er psykisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal begynne igjen, og kjøpe en ny ladning til hunden. Maja fungerer det i allfall på (føler jeg) hun er rolig og trivelig og har finere pels. Røyter ikke så mye osv.

Har vært mye syk (hele tiden) siden jeg sluttet.. Men det kan jo hende det er psykisk?

Min første Basenji fikk på sine eldre dager slike blemmer på potene. Hun lepjet selv i seg juicen (trengte ikke en gang å ha den på maten) og når hun gikk regelmessig på juicen forsvant blemmene.

Kuttet vi derimot juicen en periode kom det konsekvent tilbake. Så- fysisk eller psykisk- det hjalp iallefall på henne :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første Basenji fikk på sine eldre dager slike blemmer på potene. Hun lepjet selv i seg juicen (trengte ikke en gang å ha den på maten) og når hun gikk regelmessig på juicen forsvant blemmene.

Kuttet vi derimot juicen en periode kom det konsekvent tilbake. Så- fysisk eller psykisk- det hjalp iallefall på henne :lol:

Ja ikke sant. Det fungerer i allefall på noen. Det er mange som sover bedre, har mindre utslett osv.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit det ikke er lov å reklamere det? :P

Det var ikke meningen å reklamere for det. .. ;)

Denne tullejuicen har da forlengst utspilt sin rolle som "helsebringende" :P

En hvilken som helst juice til en 10,er gjør samme nytten :P

Det kan jo godt hende at du (og flere) syns det er en tullejuice, men det er flere store spranstjerner og div som bruker det masse og er veldig fornøyd med det.

Skjønner hva du mener med at juice til mennesker kanskje gjør den samme nytten.. (hvor får du god juice til 10 kr.. :P )

Men tror ikke jeg ville gitt hunden min appelsin/eple juice eller noe sånt..... Og det er tross alt innpå fôr og ernæring til hund.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye bruker dere da?

Hva mener du?

Hvor mye jeg selv bruker?

En sånn dose (munnfull ca.) hver dag. Jeg klarer ikke smaken på den vanlige juicen, så jeg drikker en med litt mer solbær smak (eller noe sånt). Den er iallefall bedre syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hunden mener jeg

Tror jeg har svart på det litt lenger frem, men kan jo si det igjen.

Det er forskjell på rasene, men min lille tar ca 40 ml per dag.

Anbefalt dose:

Opp til 10 kg - 20 mil per dag

11-20 kg - 40 mil per dag

21-30 kg - 60 mil per dag

31-40 kg - 80 mil per dag

41-50 kg - 100 mil per dag

51-60 kg - 120 mil per dag

EDIT: Flaska er på 946mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til opplysning koster denne juicen på Thaiiti kr 64.- pr. liter ! mens vi i Norge betaler Kr. 400.- !

Jeg blir litt oppgitt når folk uttaler seg om ting de ikke vet noe om. Hvor har du fått den "kunnskapen" fra? Kan jo nevne at jeg har vært på Tahiti, besøkt fabrikken, og kjøpt en flaske direkte fra fabrikken. Der betalte jeg ca kr 300. Altså ikke så mye mindre enn i Norge, og noen fraktkostnader får man da regne med, eller hva?

Her er forøvrig et bilde av meg som høster Nonifrukt på Tahiti:

TahitiOutriggerClub2006032.jpg

Og Bully The Kid- Kan du være så snill og ha grunnlag for å dokuementere påstandene dine før du slenger ut slike tullete kommentarer uten hold i virkeligheten?

Aner du egentlig forskningsgrunnlaget bak Nonijuicen og dens virkning? Ikke det? Nei, det ante meg. Les litt på sidene det er linket til, du.

Men for all del: Fortsett å gi hunden din 10 kroners appelisnjuice.

Og mens du er i gang med det; kom gjerne med en vitenksapelig begrunnet kommentar om appelsinjuicens effekt kontra noni juice, som har vært brukt som helbredende plante i hundrevis av år før du kommenterer her igjen. Jeg gleder meg til å lese den. Ærlig talt.

Jeg har uttallige erfaringer- både personlig, på mine hunder og min hest som tilsier at dette VIRKER, og jeg kommer nok alltid til å bruke dette fantastiske produktet. Men hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...