Gå til innhold
Hundesonen.no

Sår på halsen


Tollertassen

Recommended Posts

Nå har pus gått på to ganger antibiotikakur for krystaller i urinen og ser endelig ut til å være på bedringens vei. Men en ulykke kommer sjelden alene og jeg har oppdaget et veldig rart sår på pus sin nakke. oppdaget dette i forrige uke, og det ser egentlig ut som et brannsår. Det er uheldigvis ikke leget og når jeg så på det igjen i kveld ser det ut til at det er noe større (mulig pga. kløe), men han har også mistet en del pels rundt! Er det noen som har hørt om noe lignende?

Ringte vet. forrige uke og de ba meg se det ann, men det ser jo ikke helt bra ut. I tillegg har han en veldig våt nese, langt oppover snuten, dette stusset vet. også på sist vi var der. Vet at vi uansett må til vet. nå, men tror vi nesten må vente over helgen da jeg har hatt altfor mye utlegg med dyra siden jul, fire ganger vet. med valpen og tre med katten pluss tre hundekurs. Blir litt mye for en for tiden slunken lommebok.

Han ser ikke ut til å plages av dette, men det ser allikevel vondt ut. Han er forresten innekatt, og jeg lurer også på om det kan være stress på grunn av hunden da han er en annen pus når Bailey er borte med samboeren min en dag for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har altså også en katt med slike sår på halsen (jfr den andre tråden med samme overskrift :icon_redface: ). Murre har hatt det i flere år nå, sårene kommer og går. Veterinæren trøstet meg med at det ikke kan være så vondt som det ser ut, katter har ikke så følsom hud som mennesker. Murre sine sår kan bli temmelig store, de dekker av og til hele nakken. Store pelsløse sår som får skorper, og så gror de sammen igjen. Pelsen kommer overraskende fort tilbake der det har vært sår.

Han skremmer vel vettet av naboene, han ser jo ut som han er skadet. (Han er altså utekatt). Skulle virkelig ønske at jeg fant ut hva dette er for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Det kan ikke være allergi kattene deres har da?

Jeg passer en katt nå, og hun har allergi. Jeg hadde aldri hørt om katter med matallergi før jeg møtte denne pusen, så jeg tror ikke det er så vanlig.

Hun klør veldig i huden og klør seg så hun får større og mindre sår. Har hatt et stort ett på halsen i lengre tid, som endelig ser ut til å bli bra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...