Gå til innhold
Hundesonen.no

God tursele

Recommended Posts

Selen jeg kjøpte til Ace på crufts er dessverre altfor stor, selv på minste hakk, og jeg er nødt til å kjøpe meg en ny en. Jeg har surfet mye rundt, men finner ingen seler jeg synes er pene, funksjonelle og spesielle nok til at jeg har tenkt at de er noen gode alternativer. Jeg vil ikke ha en webmastersele, og heller ikke en helt plain breeder eller hurttasele. Er det noen som har noen andre gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvad med en Kenjan læder sele, de er solide og er pæne, og der er foret i bringen.

De er billigere end de fleste læderseler her fra Norge i samme kvalitet, og Kenjan, fjerner gerne momsen for at sende den til Norge, så man ikke ender op med dobbel moms.

Edit: har selv Kenjan seler til mine, og de er slidstærke i brug, min str. s sele er 7 år gammel og stadig lige så fin som de 2 andre jeg har der er nyere, ikke stort behov for plejemidler heller.

Kenjan laver også efter mål, uden mer betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvad med en Kenjan læder sele, de er solide og er pæne, og der er foret i bringen.

De er billigere end de fleste læderseler her fra Norge i samme kvalitet, og Kenjan, fjerner gerne momsen for at sende den til Norge, så man ikke ender op med dobbel moms.

Edit: har selv Kenjan seler til mine, og de er slidstærke i brug, min str. s sele er 7 år gammel og stadig lige så fin som de 2 andre jeg har der er nyere, ikke stort behov for plejemidler heller.

Kenjan laver også efter mål, uden mer betaling.

De var lekre, men stendyre.. Må ha noe litt mer økonomisk, føler jeg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gåsele (de derre walking harnesses nederst på sida) fra CDpits som jeg er veldig fornøyd med. Jeg har en ekstra som er for liten for min golden (jada, måling er noe jeg suger på) om noen vil kjøpe. :icon_redface:

http://www.itsmysite.com/cgi-bin/itsmy/go...p;webdir=cdpits

Det kan godt hende den hadde passet Ace. Hadde du giddi å tatt et bilde av den, evt. målt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir nok litt vel stor. Ace er ca. 62 cm rundt brystet, bare.. Damen som sydde dem hadde visst venteliste også, så surfingen fortsetter foreløpig :icon_redface:

Edit: Nå bestilte jeg fra The Cozy Critter. Forhåpentligvis blir den bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gåsele (de derre walking harnesses nederst på sida) fra CDpits som jeg er veldig fornøyd med. Jeg har en ekstra som er for liten for min golden (jada, måling er noe jeg suger på) om noen vil kjøpe. :D

http://www.itsmysite.com/cgi-bin/itsmy/go...p;webdir=cdpits

Hvor mye betalte du for selen? Så veldig fin ut :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer - hvorfor vil du ikke ha WebMaster? Er veldig fornøyd med min, og pleier å anbefale den - lurer bare på om det er noen grunn til ikke å gjøre det, evt. om det er spesielle raser eller kroppstyper man burde vite at den ikke passer for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer - hvorfor vil du ikke ha WebMaster? Er veldig fornøyd med min, og pleier å anbefale den - lurer bare på om det er noen grunn til ikke å gjøre det, evt. om det er spesielle raser eller kroppstyper man burde vite at den ikke passer for?

Jeg synes ikke de er noe pene på min hund, bare. Smakssak :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags sele er det du har fra før? Skal du selge den kanskje? Hvis den ikke er rååååsa ellerno hadde den kanskje passa Cane. :icon_redface:

Det er en sort step-in-sele. Du kan få kjøpe den billig av meg, den ene pinnen i lukkemekanismen er nemlig brukket etter at et besøk vi hadde her hjemme greidde å tråkke på den. Det er en helt vanlig lukkemekanisme, og kan sikkert kjøpe en ny sånn for 15 kroner eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir nok litt vel stor. Ace er ca. 62 cm rundt brystet, bare.. Damen som sydde dem hadde visst venteliste også, så surfingen fortsetter foreløpig :icon_redface:

Edit: Nå bestilte jeg fra The Cozy Critter. Forhåpentligvis blir den bra :)

Kunne du lagt ut bilde av selen når du får den? Fikk litt lyst til å bestille en sele derfra selv, men hadde vært kjekt å se den på en annen belger først :D

Edit: Glemte quoten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du lagt ut bilde av selen når du får den? Fikk litt lyst til å bestille en sele derfra selv, men hadde vært kjekt å se den på en annen belger først :icon_redface:

Edit: Glemte quoten.

Seff! Regner med at det tar et par uker, men da skal jeg prøve å huske bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...