Gå til innhold
Hundesonen.no

God tursele

Recommended Posts

Skrevet

Selen jeg kjøpte til Ace på crufts er dessverre altfor stor, selv på minste hakk, og jeg er nødt til å kjøpe meg en ny en. Jeg har surfet mye rundt, men finner ingen seler jeg synes er pene, funksjonelle og spesielle nok til at jeg har tenkt at de er noen gode alternativer. Jeg vil ikke ha en webmastersele, og heller ikke en helt plain breeder eller hurttasele. Er det noen som har noen andre gode forslag?

Skrevet

Hvad med en Kenjan læder sele, de er solide og er pæne, og der er foret i bringen.

De er billigere end de fleste læderseler her fra Norge i samme kvalitet, og Kenjan, fjerner gerne momsen for at sende den til Norge, så man ikke ender op med dobbel moms.

Edit: har selv Kenjan seler til mine, og de er slidstærke i brug, min str. s sele er 7 år gammel og stadig lige så fin som de 2 andre jeg har der er nyere, ikke stort behov for plejemidler heller.

Kenjan laver også efter mål, uden mer betaling.

Skrevet
Hvad med en Kenjan læder sele, de er solide og er pæne, og der er foret i bringen.

De er billigere end de fleste læderseler her fra Norge i samme kvalitet, og Kenjan, fjerner gerne momsen for at sende den til Norge, så man ikke ender op med dobbel moms.

Edit: har selv Kenjan seler til mine, og de er slidstærke i brug, min str. s sele er 7 år gammel og stadig lige så fin som de 2 andre jeg har der er nyere, ikke stort behov for plejemidler heller.

Kenjan laver også efter mål, uden mer betaling.

De var lekre, men stendyre.. Må ha noe litt mer økonomisk, føler jeg :icon_redface:

Skrevet
Jeg har en gåsele (de derre walking harnesses nederst på sida) fra CDpits som jeg er veldig fornøyd med. Jeg har en ekstra som er for liten for min golden (jada, måling er noe jeg suger på) om noen vil kjøpe. :icon_redface:

http://www.itsmysite.com/cgi-bin/itsmy/go...p;webdir=cdpits

Det kan godt hende den hadde passet Ace. Hadde du giddi å tatt et bilde av den, evt. målt den?

Skrevet

Den blir nok litt vel stor. Ace er ca. 62 cm rundt brystet, bare.. Damen som sydde dem hadde visst venteliste også, så surfingen fortsetter foreløpig :icon_redface:

Edit: Nå bestilte jeg fra The Cozy Critter. Forhåpentligvis blir den bra :)

Skrevet

Bare lurer - hvorfor vil du ikke ha WebMaster? Er veldig fornøyd med min, og pleier å anbefale den - lurer bare på om det er noen grunn til ikke å gjøre det, evt. om det er spesielle raser eller kroppstyper man burde vite at den ikke passer for?

Skrevet
Bare lurer - hvorfor vil du ikke ha WebMaster? Er veldig fornøyd med min, og pleier å anbefale den - lurer bare på om det er noen grunn til ikke å gjøre det, evt. om det er spesielle raser eller kroppstyper man burde vite at den ikke passer for?

Jeg synes ikke de er noe pene på min hund, bare. Smakssak :no:

Skrevet
Ååå, sånn. Jåla.

Når man kan finne seler som både er pene på og som jeg liker, ser jeg ingen grunn til å kjøpe en som bare er en av delene :no:

Skrevet
Hva slags sele er det du har fra før? Skal du selge den kanskje? Hvis den ikke er rååååsa ellerno hadde den kanskje passa Cane. :icon_redface:

Det er en sort step-in-sele. Du kan få kjøpe den billig av meg, den ene pinnen i lukkemekanismen er nemlig brukket etter at et besøk vi hadde her hjemme greidde å tråkke på den. Det er en helt vanlig lukkemekanisme, og kan sikkert kjøpe en ny sånn for 15 kroner eller noe..

Skrevet
Den blir nok litt vel stor. Ace er ca. 62 cm rundt brystet, bare.. Damen som sydde dem hadde visst venteliste også, så surfingen fortsetter foreløpig :icon_redface:

Edit: Nå bestilte jeg fra The Cozy Critter. Forhåpentligvis blir den bra :)

Kunne du lagt ut bilde av selen når du får den? Fikk litt lyst til å bestille en sele derfra selv, men hadde vært kjekt å se den på en annen belger først :D

Edit: Glemte quoten.

Skrevet
Kunne du lagt ut bilde av selen når du får den? Fikk litt lyst til å bestille en sele derfra selv, men hadde vært kjekt å se den på en annen belger først :icon_redface:

Edit: Glemte quoten.

Seff! Regner med at det tar et par uker, men da skal jeg prøve å huske bilde :)

Skrevet
Seff! Regner med at det tar et par uker, men da skal jeg prøve å huske bilde :)

Bestilte du samme sele som hun med golden retriever linket til? Du må legge ut bilde isåffal, jeg vil kjøpe sånn til My! :icon_redface:

Skrevet
Bestilte du samme sele som hun med golden retriever linket til? Du må legge ut bilde isåffal, jeg vil kjøpe sånn til My! :icon_redface:

Nei, jeg bestilte sånn. I mønsteret trendy dots, forøvrig.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...