Madeleine Skrevet 31. Mars 2008 Rapporter Skrevet 31. Mars 2008 Hvor stor skal egentlig tanken til slørhaler vere? Og hvor store blir de? Har sett på andre forum at de trenger 20L tank... er det riktig?
Nina Skrevet 31. Mars 2008 Rapporter Skrevet 31. Mars 2008 I følge fiskebasen på akvaforum bør de ha 100 l.
Madeleine Skrevet 1. April 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 1. April 2008 Ok tusen takk for svar da vet jeg det (spørr for en venn som skal ha slørhaler)
Wilma Skrevet 17. August 2008 Rapporter Skrevet 17. August 2008 Du bør ikke ha slørhale i det heletatt Hvofor ikke? Jeg har hatt slørhaler ganske mye, og de er veldig fine fisker.. Er det en grunn til at du sier det ?
mowgli Skrevet 17. August 2008 Rapporter Skrevet 17. August 2008 Hvofor ikke? Jeg har hatt slørhaler ganske mye, og de er veldig fine fisker.. Er det en grunn til at du sier det ? Antageligvis sier han det fordi slørhaler er en fremavlet "mutasjon" av gullfisk skapt av mennesket. Fisken er befengt med en del defekter (bl.a fostryrrelser i svømmeblære og balanseorgan) som gjør fiskens liv bl.a litt mer komplisert og kort... Skal du ha gullfisk så hold deg til den naturlige varianten.
Artemis Skrevet 17. August 2008 Rapporter Skrevet 17. August 2008 Antageligvis sier han det fordi slørhaler er en fremavlet "mutasjon" av gullfisk skapt av mennesket. Fisken er befengt med en del defekter (bl.a fostryrrelser i svømmeblære og balanseorgan) som gjør fiskens liv bl.a litt mer komplisert og kort... Skal du ha gullfisk så hold deg til den naturlige varianten. Huff, det høres jo ikke særlig sunt ut. Vil ikke si at de svømmer superelegant akkurat. Men når du sier at det forkorter livet, så lurer jeg litt på hvor gammel en slørhale kan bli/pleier å bli?
Wilma Skrevet 18. August 2008 Rapporter Skrevet 18. August 2008 Antageligvis sier han det fordi slørhaler er en fremavlet "mutasjon" av gullfisk skapt av mennesket. Fisken er befengt med en del defekter (bl.a fostryrrelser i svømmeblære og balanseorgan) som gjør fiskens liv bl.a litt mer komplisert og kort... Skal du ha gullfisk så hold deg til den naturlige varianten. Oja, når du sier det så husker jeg det.. Jeg husker at når jeg kjøpte en slørhale og to gullfisker så levde gullfiskene mye lengere en slørhalen.. Den ene ble nesten 3 år..
Artemis Skrevet 18. August 2008 Rapporter Skrevet 18. August 2008 Oja, når du sier det så husker jeg det.. Jeg husker at når jeg kjøpte en slørhale og to gullfisker så levde gullfiskene mye lengere en slørhalen.. Den ene ble nesten 3 år.. Gullfisker kan bli ganske gamle de, så 3 år er ingen alder. Jeg hadde forøvrig en slørhale i mer enn 6 år
Wilma Skrevet 18. August 2008 Rapporter Skrevet 18. August 2008 Gullfisker kan bli ganske gamle de, så 3 år er ingen alder. Jeg hadde forøvrig en slørhale i mer enn 6 år Men da kan det jo hende at gullfisken min allerede var ganske gammel når jeg kjøpte den.. For babyen som overlevde fra kullet på en gullfisk er nå 7.. Sååå.. Jeg hvet ikke ?
aashaug Skrevet 7. September 2008 Rapporter Skrevet 7. September 2008 Jeg har to slørhaler i et 20 liters akvarie. De trives og har det bra Det er så koselig å se på dem der de svømmer sammen
Marianne Skrevet 7. September 2008 Rapporter Skrevet 7. September 2008 Jeg har to slørhaler i et 20 liters akvarie. De trives og har det bra Det er så koselig å se på dem der de svømmer sammen Her kan du lese om hva slørhalen krever av str på akvarie og sånn...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar