Gå til innhold
Hundesonen.no

Tank til Slørhaler

Madeleine

Recommended Posts

Skrevet

Hvor stor skal egentlig tanken til slørhaler vere? Og hvor store blir de? Har sett på andre forum at de trenger 20L tank... er det riktig?

• 1 month later...
  • 3 months later...
Skrevet
Du bør ikke ha slørhale i det heletatt :lol:

Hvofor ikke? Jeg har hatt slørhaler ganske mye, og de er veldig fine fisker..

Er det en grunn til at du sier det ?

Skrevet
Hvofor ikke? Jeg har hatt slørhaler ganske mye, og de er veldig fine fisker..

Er det en grunn til at du sier det ?

Antageligvis sier han det fordi slørhaler er en fremavlet "mutasjon" av gullfisk skapt av mennesket.

Fisken er befengt med en del defekter (bl.a fostryrrelser i svømmeblære og balanseorgan) som gjør fiskens liv bl.a litt mer komplisert og kort...

Skal du ha gullfisk så hold deg til den naturlige varianten.

Skrevet
Antageligvis sier han det fordi slørhaler er en fremavlet "mutasjon" av gullfisk skapt av mennesket.

Fisken er befengt med en del defekter (bl.a fostryrrelser i svømmeblære og balanseorgan) som gjør fiskens liv bl.a litt mer komplisert og kort...

Huff, det høres jo ikke særlig sunt ut. Vil ikke si at de svømmer superelegant akkurat. Men når du sier at det forkorter livet, så lurer jeg litt på hvor gammel en slørhale kan bli/pleier å bli?

Skrevet

Oja, når du sier det så husker jeg det.. :) Jeg husker at når jeg kjøpte en slørhale og to gullfisker

så levde gullfiskene mye lengere en slørhalen.. Den ene ble nesten 3 år.. ;)

Skrevet
Oja, når du sier det så husker jeg det.. :) Jeg husker at når jeg kjøpte en slørhale og to gullfisker

så levde gullfiskene mye lengere en slørhalen.. Den ene ble nesten 3 år.. ;)

Gullfisker kan bli ganske gamle de, så 3 år er ingen alder. Jeg hadde forøvrig en slørhale i mer enn 6 år ;)

Skrevet
Gullfisker kan bli ganske gamle de, så 3 år er ingen alder. Jeg hadde forøvrig en slørhale i mer enn 6 år :)

Men da kan det jo hende at gullfisken min allerede var ganske gammel når jeg kjøpte den..

For babyen som overlevde fra kullet på en gullfisk er nå 7.. Sååå.. Jeg hvet ikke ?

• 3 weeks later...
Skrevet
Jeg har to slørhaler i et 20 liters akvarie. De trives og har det bra :P:P

Det er så koselig å se på dem der de svømmer sammen :P

Her kan du lese om hva slørhalen krever av str på akvarie og sånn...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
    • Om kjøper har betalt full valpepris og hunden står registrert på valpekjøper, så eier denne alle rettigheter. Da er det normalt med en leasingavtale for kull hvor andre enn eier er oppdretter. Her vil nok avtalene være forskjellig, normalt sett leaser man for prisen av en valp eller en valp.  Hvilken avtale som gjøres er mellom partene selv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...