Gå til innhold
Hundesonen.no

Konfimasjonspengene


Guest Maritus

Recommended Posts

Guest Maritus

Ja, til neste år kommer jo min tid. Da jeg skal ha konfimasjon. Jeg tenker mye på dette, om jeg skal spare dem til bil, eller kanskje bruke dem til min hund nr. 2.

Mamma sier at jeg selv får bestemme, Tore mener så absolutt at jeg burde bruke dem til bil (han har i tillegg stor interesse for dem, noe som jeg ikke har). Mens pappa har jeg ennå ikke spurt.

Jeg vet, om jeg ikke begynner og røyke eller annet tull så får jeg værtfall serfikatet av pappa. Så det er ikke noe og tenke på (Om ikke jeg begynner da, men det er annen sak. Har dessuten ikke tenkt på det)

Så, hva brukte dere, deres konfirmasjonpenger til eller har dere noen gode tips om hva jeg burde gjøre? (Folkens ikke ta helt av her da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Jeg invisterte i et kvalitets-stereoanlegg. Jeg er fantastisk fornøyd med det, og nå er det seks år siden jeg konfimerte meg. Dessuten kjøpte jeg hund:) Hund og stereo- blir det bedre enn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Brukte alt på denne saken nedenfor+alt av viktige ting som jeg burde ha. (dvs. vaksiner, nye leker, valpeting og slike ting)

IMGP1771.jpg

Og nei, jeg angrer ikke et sekund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg konfirmerte meg for 2 år sida no, og eg har ikkje rørt et øre av konfirmasjonspengane mine :) Ganske stolt over det! Det er mine sparepenga og eg skal ha dei til når eg skal byrje å studere, for da kan eg tru at pengane går raskt ...

Men då har eg ikkje hatt dei store utgiftene, og mamsen og papsen har sponsa meg mot hjelp på garden. No har eg egen jobb, så da tar eg av dei pengane! :o (Dei skal eg kjøpe hund for! :))

Eg vil absolutt spare pengane, for du har allereie ein hund som du klarar deg med (sant?), ikkje store utgifte, ikkje noko livsnødvendig som du treng no! Eg ville heller spart dei til seinare, for tenk når du skal flytte for deg sjølv, og kanskje har ikkje bortebuar-stipendet komt inn på kontoen enda og du må betale husleige idag! Om du ik har foreldre som vil gje deg pengar, eller om du vil vere på dine eigne bein så er det absolutt lurt å ha pengar i bakhanda. Pengar i bakhanda er det uansett lurt å ha. Så spar dei til når det virkeleg er krise eller om det er noko du virkeleg treng seinare! :P Det er mitt tips da, vil jo ikkje tenke tilbake når du står i den knipa og tenke: Kvifor kjøpte eg den dingse-bomsen, eg trengte jo den eigentleg ikkje! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ja si det! Nå lurer jeg jaggu på hvor det ble av mine konf.penger.. Jeg tror jeg kjøpte stereoanlegg... Eller? hmmm... Ja, det gjorde jeg nok. Nå er dette liksom NOEN år siden da kan man si. Men ellers husker jeg ikke i det hele tatt hva jeg brukte de pengene til! *sende sms til mamma å spørre*

Jeg brukte de IKKE på hverken bil eller førerkort iallefall, for det fikk jeg av mamma pg pappa siden jeg hverken drakk eller røyka før jeg var 18...

Hmmmm..

Kommer sterkere tilbake om mamma husker bedre enn meg jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tatt i betraktning at jeg fikk 750 kroner til konfirmasjonen, så husker jeg ikke helt hva jeg brukte dem til? Lurer på om jeg kjøpte noe smykker eller noe ekstrautstyr til bunaden eller noe. Jeg fikk masse annet pent, og synes egentlig det var bedre gaver enn å få penger - smykkene har jeg enda, og beltestakken min elsker jeg.

Jeg stod forøvrig til konfirmasjon i 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
mamma mener jeg kjøpte moped for deler av dem... Men jeg fikk 14000 kr ca. Og la oss si 5000 til anlegg, og 1000 til den flotte mopeden min, så.. hmmm...

Jeg konfirmerte meg vel i 94 eller noe sånt jeg da tror jeg..

Ja, idet året jeg ble født *Ler* Uff, jeg er litt av en tenker iblant... Puh :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, små barna vettu :o

Høh barn du. Jeg ble konfirmert i 1983! :)

Og jeg husker veldig godt hva jeg kjøpte meg. Jeg fikk 8000 kroner. Og tirsdagen etter konfirmasjonsdagen var det shoppingtur med venninnegjengen til nærmeste by. Der handlet vi et par levi`s-bukser, litt sminke og hver vår sony walkman. Og så dro vi på snack-baren og kjøpte pølse med potetmos og banansplit til dessert. Jeg kjøpte meg en skikkelig diger bærbar kassettspiller, dobbeltdekker med autoreverse av merket Toshiba. Den tynget bra i sekken på senere hytteturer. Men den levde faktisk i 15 år før den tok kvelden.

Til høsten det samme året kjøpte jeg meg hest. Lett-døl ved navn Trampe og han kostet 4000 med utstyr.

Men det er lenge sia nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Jeg kjøpte meg hest. :)

Det er noe jeg også har vurdert, siden interessen er stor. Men ikke like stor som hund :)

hehe, små barna vettu :o

Ja, det kan du si :rolleyes::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørr ikke tenke på hva jeg har brukt dem på. Fikk 40tusen til sammen og jeg vet at 10tusen ble brukt til ny pc, rundt 15tusen på Aron og nesten 8tusen på nye klær. Jeg ville absolutt brukt noe av dem på hund hvis du har tenkt deg ny i fremtiden! :) Jeg driver å spare til hund nr 2 nå. Godt jeg har noen år på meg :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Jeg tørr ikke tenke på hva jeg har brukt dem på. Fikk 40tusen til sammen og jeg vet at 10tusen ble brukt til ny pc, rundt 15tusen på Aron og nesten 8tusen på nye klær. Jeg ville absolutt brukt noe av dem på hund hvis du har tenkt deg ny i fremtiden! :) Jeg driver å spare til hund nr 2 nå. Godt jeg har noen år på meg :o hehe

14.000 ja, det kan jeg nok bare drømme om. Om ikke familien tar en brå vending og ser bort fra alt annet unyttig og gir meg penger istedet... Er jeg bortskjemt?

Jeg brukte pengene på iPod, noen hundekurs, kløv og annet utstyr jeg trengte til vovven :)

Ja, vovve-utsyr blir det nok uansett :P

Det kan forresten hende jeg får Ipod av tante til bursdag. Men det finner jeg ut når jeg kommer hjem te pappa igjen :P Bortsett fra det har jeg fått diverse av dem når jeg tenker meg om: Utenlandstur til Kreta- Chania, tur til Sortland, DS ehm... Ja, masse rart... Jeg kjemmes bort av pappas familie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk forresten rundt 8000 i pengegaver, i tillegg til bunad med alt utstyr (eeelsker bunaden min), og et fantastisk vakkert bilde av en ulveflokk. Blyanttegning, en kunstner som jeg akkurat nå ikke husker hva heter, men som er relativt godt kjent i Norge for å lage bilder av de norske rovdyrene.. Jeg elsker ulver, og min yndlingsonkel ga meg altså dette.

Wups, beklager, det var litt OT:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Jeg fikk forresten rundt 8000 i pengegaver, i tillegg til bunad med alt utstyr (eeelsker bunaden min), og et fantastisk vakkert bilde av en ulveflokk. Blyanttegning, en kunstner som jeg akkurat nå ikke husker hva heter, men som er relativt godt kjent i Norge for å lage bilder av de norske rovdyrene.. Jeg elsker ulver, og min yndlingsonkel ga meg altså dette.

Wups, beklager, det var litt OT:p

Det går bra, bare morsomt og høre hva dere andre fikk :) Det var jo halve meningen med denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vel 24000 utenom alle smykkene og div (ja, det var mange). Betalte en stor del i hesten min, kjøpte sal og alt til ham, sparte de egentlig ganske lenge. Kjøpte meg så klart noen småting her og der, men i det store og hele så gikk de fleste store summene til hesten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...