Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringtrening i Lillestrøm lørdag 12.april

Caroline

Recommended Posts

Årets første utstilling for min Villapilla nærmer seg, og vi føler for å ta en liten oppstramming før den tid.

Vi jobber med å finne egnet sted, og håper snøen forsvinner til da.

Vi skal ha det i Lillestrøm eller umiddelbar nærhet, så forslag til sted mottas med takk. Om noen har mulighet og kan ta med trimmebord er det supert. Klokkeslett avtaler vi når det nærmer seg.

Håper mange vil bli med! Foreløpig er vi 2, ~Monica~ med DSG Bocca og meg med sheltien Villa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Dette har jeg lyst å være med på også. Har en "liten" gutt som så absolutt trenger både ring-trening, bli tatt på og å være med andre hunder i en sånn setting. Skal forsøke lokke del-eier til å komme ellers får jeg vel "kidnappe" gutten da...

Avventer tid og sted og håper at jeg har anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja- skulle gjerne ha vært med sammen med Luna og Mille, men siden de bor hos förvert i Elverum, og har ganske mange utstillinger framover vil jeg ikke spørre dem om å ofre enda en helg...

Ellers har jeg forsovet et trimmebord.

Er litt usikker på planene den helgen, men kanskje jeg kunne dratt med Dennis en tur? Selvom han er godt ringvandt gjør det jo ikke å perfeksjonere litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja- skulle gjerne ha vært med sammen med Luna og Mille, men siden de bor hos förvert i Elverum, og har ganske mange utstillinger framover vil jeg ikke spørre dem om å ofre enda en helg...

Ellers har jeg forsovet et trimmebord.

Er litt usikker på planene den helgen, men kanskje jeg kunne dratt med Dennis en tur? Selvom han er godt ringvandt gjør det jo ikke å perfeksjonere litt?

Også er det alltids greit med litt hjelp fra folk som kan det :) :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og å ha ring-vante hunder med kan også være en fordel for de som ikke er det.

Tenker at det surrer rundt en gjeng med hunder som ikke vet hva de skal gjøre, ei heller handlerne, så kommer DENNIS anstigende, ser på krypene og sier: "se på meg hunders, slik skal dere gå" :):)

Så kom du Dennis (ikke hør på den teite kommentaren at du skal perfeksjonere deg, pføy, som om ikke du allerede er DER), og ta med deg Yodel, h*n kan sikkert hjelpe de to-beinte :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom snøen er vekk er det kjekt på sletta/parkeringen ved Skedsmohallen tenker jeg. Det er gangavstand fra stasjonen, ca. 15 min. kanskje?

Kjempe fin plass, så håper virkelig snøen er borte til da! Er lei denne snøen nå...

Går jo forsåvidt buss dit også fra stasjonen, men er ikke lange biten å gå som Caroline sier.

Har allerede hatt mareritt om min deby i utstillingsringen som ikke er før i mai, hvis jeg melder på... Så jeg trenger virkelig opplæring i dette og mange beroligene ord :) Mira trenger trening på å bli håndtert mer av fremmede for hun er litt sketisk av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin plass, så håper virkelig snøen er borte til da! Er lei denne snøen nå...

Går jo forsåvidt buss dit også fra stasjonen, men er ikke lange biten å gå som Caroline sier.

Har allerede hatt mareritt om min deby i utstillingsringen som ikke er før i mai, hvis jeg melder på... Så jeg trenger virkelig opplæring i dette og mange beroligene ord :) Mira trenger trening på å bli håndtert mer av fremmede for hun er litt sketisk av seg.

Mer moro jo flere vi blir :D Jeg trenger også håndtering av fremmede, så vi kan jo alle hjelpe hverandre ;)

Ved skedsmohallen er det jo greit, får bare håpe det ikke er noe spesielt i hallen så de tar opp parkeringsplassen (ellers er det en grus-fotballbane bak hallen evt?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtalelsesevnen på sonen er på topp :rolleyes:

Skal gjøre mitt beste (skrekkelig lyst) men har noen andre gjøremål som også er nødt til å bli den dagen, så vi får se hvordan vi får det til. Om jeg får det til er det mulig jeg sleper med typen også. Han kan event. være en fin "dommer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet*

Mira trenger trening på å bli håndtert mer av fremmede for hun er litt sketisk av seg.

JEG, JEG, JEG kan håndtere Mira :D Da blir det tjohoppåhei og jeg vet ikke hvem som "noser" hvem mest ;)

Mer moro jo flere vi blir ;) Jeg trenger også håndtering av fremmede, så vi kan jo alle hjelpe hverandre :P

Øhhh, trenger DU håndtering ~Monica~?

Ok, opp på bordet, stå pent, vi sjekker tennene dine, og så tar du en runde så vi får se bevegelsene dine :)

Yodel: du HAR å komme, ellers må jeg pusse "stor-skummel-for-Basenji-valper-salukien" på deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG, JEG, JEG kan håndtere Mira :D Da blir det tjohoppåhei og jeg vet ikke hvem som "noser" hvem mest ;)

Øhhh, trenger DU håndtering ~Monica~?

Ok, opp på bordet, stå pent, vi sjekker tennene dine, og så tar du en runde så vi får se bevegelsene dine :)

Yodel: du HAR å komme, ellers må jeg pusse "stor-skummel-for-Basenji-valper-salukien" på deg ;)

Du ja.. Hun rakk jo ikke å bli skeptisk for deg *opp på armen, og hei på deg* :P Sånn møte er det hun trenger. Så Mira elsker deg, det kan man virkelig se!

Enig med Tøfflus at du må komme Yodel. Også er Mira ekstra skeptisk til slike typer ofte, så han passer fint som dommer:) Hadde du ikke bord for oss med hunder som rekker bare 30 cm over bakken også? Eier ikke sånt jeg. Pluss at du og hunden din har en masse å lære oss tobente og firbente har jeg skjønt :P Flere gode argumenter dette, så håper du får kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Tøfflus at du må komme Yodel. Også er Mira ekstra skeptisk til slike typer ofte, så han passer fint som dommer:) Hadde du ikke bord for oss med hunder som rekker bare 30 cm over bakken også? Eier ikke sånt jeg. Pluss at du og hunden din har en masse å lære oss tobente og firbente har jeg skjønt :D Flere gode argumenter dette, så håper du får kommet.

:) Tror hun siktet til egen hund (som var her og hilste på basenji- valper for en stund siden) og ikke samboern min...

Han (samboer'n altså) er ikke så skrekkelig fryktingytende at det gjør noe :rolleyes:

Det er definitivt ikke pene hunden til Tøfflus heller, men han var en stoooor voffs for små Basenjiser!

Edit: Har bord, ja, og kan sikkert prøve å komme med litt råd, men er da ingen ekspert jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtalelsesevnen på sonen er på topp :rolleyes:

Skal gjøre mitt beste (skrekkelig lyst) men har noen andre gjøremål som også er nødt til å bli den dagen, så vi får se hvordan vi får det til. Om jeg får det til er det mulig jeg sleper med typen også. Han kan event. være en fin "dommer".

:) Tror hun siktet til egen hund (som var her og hilste på basenji- valper for en stund siden) og ikke samboern min...

Han (samboer'n altså) er ikke så skrekkelig fryktingytende at det gjør noe :rolleyes:

Det er definitivt ikke pene hunden til Tøfflus heller, men han var en stoooor voffs for små Basenjiser!

Edit: Har bord, ja, og kan sikkert prøve å komme med litt råd, men er da ingen ekspert jeg heller.

Siktet til innlegget over her:) Om at du skulle ta med deg din kjære. Skjønte at det var noe internt "pusse "stor-skummel-for-Basenji-valper-salukien" på deg" fra Tøfflus, så det var ikke det jeg mente.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...