Gå til innhold
Hundesonen.no

En liten flokk Basenjier med en Sheltie på slep


Yodel

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle lage en liten "bilde-tråd" fra livet i den lille Basenjiflokken her hjemme. For å starte opp kan vi jo legge inn et bilde fra påskemiddagen hos noen venner i går (hadde med hele flokken :rolleyes: ) der Dennis fikk smake litt Irish Coffee. Resultatet ble slik:

IMG_17162.jpg

DevilDennis.jpg

For å gjøre det godt igjen ovenfor god-gutten må jeg nesten legge ut litt bilder vi tok "dagen derpå" ( i dag)- hvor han ser en aning mer "handsome" ut vil jeg si:

Dennis_stacked2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Utrolig hva Irish Coffee gjør med utseendet :ahappy:

:rolleyes: Ja- vi har vel alle vært borti den.

Dennis er fin han. Søteste rampegutten. :icon_confused: (Raksha: Han er forresten kullbroren til Duna)

Her ser han også litt corny ut her han jager Echo:

Dennis_Echo.jpg

Og kommer tilbake med Billy:

Billy_Dennis.jpg

Mens Bambi strekker seg etter turen i dag:

Bambi_stretch.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer :blink:

Får jo nesten ta en liten presentasjon av hele flokken. Følgende søte voffser bor her hjemme:

hytteturmysensept05154.jpg

Bambi (Zande Fedha):

5 år gammel rød/ Hvit tispe importert fra England/ Zande kennelen. Halvsøster til BIS vinner på Crufts. Har en liten skade bak i ryggen, som gjør at bevegelsene hemmes, og hun ble tidlig pensjonert fra ringen. Har hatt et kull, men er nå satt ut av avl. Skrekkelig sær med mange rare påfunn, men utrolig god mamma-jente som er veldig lydig og lærevillig.

hytteturmysensept05124.jpg

Centa (N u CH Century) Norskfødt sort/hvit tispe på 4,5 år. Champion. Har fått to herlige og lovende kull, og skal nok ha et tredje før hun pensjoneres fra avlen. Skrekkelig søt kosejente av et matvrak som blir altfor fort feit. Har et utrolig herlig språk. ELSKER å sitte på fanget (til hvem som helst- hopper glatt opp til fremmede) for å koooose. Lydig og grei, enkel å ha løs.

Vare_hunder_dinari_running_leto_mar.jpg

Dennis (Kingwanas Dinari) Rød/ hvit Basenji hann på snart 2 år fra eget oppdrett. Sønn til Centa fra hennes første kull (tysk pappa). En riktig jodlemester som i sine øyeblikk kan jodle høl i hue på deg :rolleyes: En utålmodig sjel som har mest lyst til å leke dagen lang. Herlig personlighet, og lett å bli kjent med. Lærevillin, men har en meget større "space" han mener er ok å løpe på i avstand fra meg enn det jentene har. Gjør det meget bra utstillingsmessig ( bl.a. 8 cert foreløpig) men er ikke gammel nok til å bli champion riktig ennå. Trass sin unge alder er han allerede blitt pappa (21 mnd gammel) til et kull i Sverige, og har et på gang her i Norge.

Moss2007025.jpg

Billy (Leeland Play On Billy) Er en sheltie herremann på 4 år. Kommer fra Leeland kennelen (mine svigerforeldre). Herlig gutt som elsker å gi av seg selv. Han har påtatt seg ansvaret å bjeffe for alle hundene, siden Basenjiene ikke tar noe ansvar der selv <_< (Det fjeset var til Billy). Prøvd seg litt i ringen, men blir for det meste flate rød, da han er for stor i henhold til standaren, så han er også pensjonert fra det livet. Lydig og grei gutt som kan stresse litt, men er veldig tillitsfull og snill.

Følgende herlige voffser er plassert ut på för:

NBKspesial2007BulldobasEchoOfKenya_.jpg

Echo ( N u Ch Bulldobas Echo Of Kenya) Sort/hvit hannhund på rett over 2 år. Finsk import. Bor hos min mor, og vi passer han stadig vekk. Champion. Norges mestvinnende Basenji hannhund 2007. Makan til laidback gentleman er det sjelden du ser på noen raser - og særs basenjien. Eneste han kan la seg stresse opp av er om han får ferten av noe vilt- denne gutten har jaktinstinkt så det holder. Er veldig dyktig på å gå spor. Veldig leken, og elsker å løpe.

Er booket til 2 svenske tisper til høsten.

SBS_2007_duna_gaiting3.jpg

Duna (Kingwanas Duna O'Kande) Sort/hvit tispe på snart 2 år. Eget oppdrett (etter Centas første kull- søster til Dennis) Søt og feminin med et herlig språk. Flink jodler. Liker seg best sammen med de hun kjenner godt, og krever å bli behandlet med respekt. Ordenlig kosejente, men helst med de hun kjenner. Elsker å løpe og leke.

Har cert fra både Norge og Sverige, men trives ikke så godt i ringen (Hun synker helt sammen) så blir ikke vist så mye lenger.

Mille_head_edited-1.jpg

Mille (Kingwanas Entertaining Story) Herlig lita sort/hvit tispe på 7 mnd etter eget oppdrett (Centas andre kull etter Australsk pappa) Flott språk, dyktig jodler. Har aldri sett makan til "Show girl"; på hennes første utstilling- nøyaktig 4 mnd (ogutennevneverdig trening) gammel var det som om hun visste hva som skulle til. Har fra første stund gått i ringen som om hun eier den, og når hun i tilegg har bevegelser og en "look" som matcher attituden er jeg riktig spent på hvordan det går framover. Fra valpeshow har hun allerede 1 x Best In Show, 1 x Best In Show-5, 4 x Best i Gruppen og 1x BIG 2...

Veldig spent på denne herlige pertas framtid.

Luna_sits2.jpg

Luna (Bulldobas Be My Valentine) er siste tilskudd på stammen. Finsk import (fra samme kennel som Echo). Rød/hvit tispe på 4 mnd. Ikke gammel nok til å ha blitt vist ennå. Bor sammen med Mille, og de to er blitt et skikkelig radar-par. En avisartikkel har de også fått allerede. Gleder meg til å se utviklingen til denne lille vesla.

Ja... Da har alle hundene fått en liten presentasjon. Legger inn flere bilder og info her etterhvert som det kommer inn. Ellers er det mange flere bilder og mye mer info på vår hjemmeside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...