Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! min valp biter


HippiPippi

Recommended Posts

Hva er vitsen med å holde rundt snuten?

Mye bedre å bare vise valpen at hvis den biter, vil jeg ikke være sammen med deg. Og å lære den hva som er lov å bite på:icon_redface: Så mye mindre styr også da:)

Nja, sånn som jeg bor ble det håpløst å fjerne seg uten å stenge henne inne på et rom alene. Det synes jeg ble litt vel brutalt, og da var det bedre å ta et bestemt, men ikke hardt, tak rundt snuten hennes. Hun var den typen valp som fotfulgte deg for å bite, hun måtte sove i sengen min i begynnelsen, og da måtte jeg bruke dynen som "skillevegg". Hun bet ALLTID, og alle de "vanlige" triksene hjalp ikke. Jeg ser jo ikke helt hvordan det å si nei og holde litt rundt snuten IKKE er å lære hunden hva den får lov til/ikke får lov til å bite på, men når ingenting annet fungerte hos oss fungerte faktisk det. Valper er forskjellige.

EDIT: Kan forresten signere BcAmira sitt innlegg.

EDIT2: Jeg må få understreke at det ikke er snakk om å klemme snuten sammen, å klype eller å gjøre noe som kan være smertefullt. Du trenger ikke holde særlig hardt for å få hindret hunden i å bite. Man må være mild, trygg, rolig og sikker, men som sagt- når ikke de "vanlige" rådene fungerer, så må man ofte ty til noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. bare lurer... Over hvor mange ganger har dette kurset gått og hva slags kurs var det du gikk ??? du startet innlegget den 19.3 om jeg ikke tar feil, da hadde du en valp på 8 uker.. når har du tatt kurset da, og hvor gammel var evt valpen da du fikk den????

Vi var på kurset noen dager før vi fikk hunden. det var ett 10timers kurs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kurset noen dager før vi fikk hunden. det var ett 10timers kurs

Ok. som jeg skjønner da så er dette et kurs uten hund? Hvordan type kurs er dette a? veldig bra om det kjøres slike kurs som folk kan ta før en valp kommer i hus liksom.. :icon_redface:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. som jeg skjønner da så er dette et kurs uten hund? Hvordan type kurs er dette a? veldig bra om det kjøres slike kurs som folk kan ta før en valp kommer i hus liksom.. :icon_redface:)

Det var noen der som hadde hund som var der også. Lundquist hundeskole heter det. det er som jeg skrev lenger opp. ett veldig generellt kurt om en hunds liv. og hva slags kroppsspråk den har osv :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen der som hadde hund som var der også. Lundquist hundeskole heter det. det er som jeg skrev lenger opp. ett veldig generellt kurt om en hunds liv. og hva slags kroppsspråk den har osv :icon_redface:

ok.. høres bra ut.. bra det er slike kurs og :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...