Gå til innhold
Hundesonen.no

går du kløv med hunden din?


MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har Palisades pack11 til Loke...Brukte den mye på Pan den siste våren og sommeren hans før jeg fant ut at han hadde forkalkninger i ryggen :)

Ikke særlig lurt å kløve da...men jeg hadde altså røntget han flere ganger tidligere uten funn og han virket som han syntes det var stas så...

Loke skal begynne å kløve med engang våren nærmer seg tenkte jeg,gitt at ryggen hans er fin igjenn da :)

Det er viktig å ha en kløv som passer hunden..Jeg ville ikke spart inn penger på en kløv.En kløv som ligger feil kan lage store skader.Fordelen med Palisades er at den er justerbar og at man enkelt kan demontere den fra selen.

Skrevet
Oj oj dere må IKKE tenke pris fremfor kvalitet når det gjelder kløv' date=' kjøp en med skikkelig kvalitet, det er mange dritt kløver ute på markedet med dårlig kvalitet. :wink:[/quote']

Er i prosessen å kjøpe kløv, og er forvirret.

Kom gjerne med en mer utfyllende liste med kvalitetskløver og dritt kløver. :wink::)

Skrevet

Ja av og til :) Har iallefall kløv sekk til henne. så hvis vi skal på lang tur hender det at jeg tar den på henne med noen godbiter og mobilen i lomma :)

Skrevet

Legg merke til om kløven ser solid ut, at den ikke har skarpe kanter mot hundens hals (eller andre steder). Den bør være lett å sette på og ta av. I tillegg er det viktig at den ligger godt inn mot nakken på hunden (ikke langt bak på ryggen) se derfor etter kløv med regulerbar halsåpning. Pass også på at den ikke stikker dypere enn hundens albuer (gjør den det er den for stor) og at bukreima ligger bak det dypeste på brystet (ligger den slik at den glir opp i armhulene når hunden bøyer seg ned og snuser i bakken blir resultatet gnagsår i armhulene). Materialet inn mot hundekroppen bør være glatt så det ikke gir for mye friksjon. En god kløv er forresten så og si vanntett og med forsterkninger under og nede på sidene.

Skrevet
Legg merke til om kløven ser solid ut' date=' at den ikke har skarpe kanter mot hundens hals (eller andre steder). Den bør være lett å sette på og ta av. I tillegg er det viktig at den ligger godt inn mot nakken på hunden (ikke langt bak på ryggen) se derfor etter kløv med regulerbar halsåpning. Pass også på at den ikke stikker dypere enn hundens albuer (gjør den det er den for stor) og at bukreima ligger bak det dypeste på brystet (ligger den slik at den glir opp i armhulene når hunden bøyer seg ned og snuser i bakken blir resultatet gnagsår i armhulene). Materialet inn mot hundekroppen bør være glatt så det ikke gir for mye friksjon. En god kløv er forresten så og si vanntett og med forsterkninger under og nede på sidene.[/quote']

Takk for tips! =D> :)

Skrevet

Aro bruker kløv av og til han også, veldig greitt når jeg skal gå ned på butikken for å handle :) Vi har Kennel kløven, kjøpte den brukt og er godt fornøyd med den...

149-4985_IMG.JPG

Skrevet
hester frks. blir jo ikke sterkere i ryggen' date=' men mr og mer svaie...[/quote']

Det stemmer nok ikke :) Det kommer an på hvordan hesten blir ridd det. De fleste rir jo hesten helt feil, med hodet opp eller bak bittet og ryggen ned, da blir de svaie i ryggen. Rir man derimot riktig, med ryggen opp og hodet ned, så bygger de muskler i ryggen og blir sterke, ikke svaie. :D

Skrevet

Forresten så bruker jeg ikke kløv :) Mulig jeg kjøper en når hun blir eldre, men egentlig er det jo ikke så mye vits da.. Så egentlig tror jeg at jeg dropper det, hehe..

Skrevet
Aro bruker kløv av og til han også, veldig greitt når jeg skal gå ned på butikken for å handle :D Vi har Kennel kløven, kjøpte den brukt og er godt fornøyd med den...

149-4985_IMG.JPG

Så flott han er!! Flower

Skrevet
Hester blir jo ofte salrygget. Det er det jo en grunn til. tror ikke det er pga sterkere muskler nei

Hva du mener her? Blir hesten ridd og brukt korrekt, så blir den heller ikke salrygget :D

Skrevet

Rideskolehester og hester som blir ridd feil- mye- blir svaie i ryggen. hester som blir ridd og stilt korrekt får en sterk rygg. Når hesten hever ryggen og setter bakbeina godt under seg, blir sen sterkere. Westernsal er også ofte bedre for en hesterygg enn europeisk sal. Har ikke brukt kløv på Puma enda, men tenkt ejeg skulle begynne i det lille nå. tom kløv en stund fremover, og når han nærmer seg to, så begynner vi å belaste litt mer..

  • 3 weeks later...
Skrevet

Hvordan er den på undersiden (inn mot huden/pelsen), glatt/ stoff/sømmer osv? ;) Ser etter en kløv som ikke gnager til stor nakenhund. ;)

Det er stoff som det grønne på undersiden , helt neders er det en liten søm, men den er ikke tykk.

Jeg spurte dette om gnag i butikken når jeg kjøpte den og de sa at den er i såpass bra kvalitet og så lenge man strammer den til hundens pass form så skal det ikke blir gnag. :wink:

Skrevet

Jeg skal snart begynne å kløve litt smått med Lunah. Jeg skal ha kennel kløven i størrelse M (har prøvd allerede ;)) Men hadde ikke råd til den da. Den kosta mer enn jeg hadde regna med ;) (1200 kr)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...