Gå til innhold
Hundesonen.no

Hærverk


Mirai

Recommended Posts

Mala ødela ingenting! Men så kom Enya i hus... og da gikk det vilt for seg! :lol:

Dvd'er ble gnagd sunt, papir ja er en slager, sko er godt, plastikk... egentlig alt som er innen rekkevidde!

Men møblene har de holdt seg unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen hærverk her i gården. Har brukt bur siden begynnelse, så hunden har vært der om natten og i bilen. Så da har vi hatt ho under kontroll, itillfelle rabiate hormonanfall. Ellers har vi ho under oppsikt, og har ho vært på tur til å gjøre noe, har det vært fyfy. [-X men ho har gjort hærverk på bindene i trusa si og bamsen sin. og kanskje ei kvittering som lå på gulvet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk Zico gnagde han over ledningen til modemet.. (abstinenser da ja), etpar ladere og en telefonledning.

Oscar gnager ¨på alt han kommer over.. :roll:

Har jeg han løs alene etpar timer ser det ikke ut når jeg kommer hjem.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe her i gården :lol: Jeg sørget for å slite henne ut med trening før jeg lot henne være alene da hun var ung... :lol: Hun har spist litt sminkesaker når jeg har vært syk da :D men ellers har jeg ikke hatt noe problem med det. Men jeg har passet fler hunder, og en gang var det en feit golden som spiste litt på mobiltelefonen og gravde den ned i hagen... hehe, husker jeg passet en cavalier som prøvde å spise alt som smakte krem... så hver gang den kom måtte jeg passe på å gjemme body lotioner og annet ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pito har aldri tygd i stygger noe..Det eneste hun tygger på er bein og av og til bamser...Har ikke fått noen regning på hærverk her i gården nei. Men til gjengjeld så har hun ødelagt hele gang gulvet pga tissing inne så det vil jo komme på noen tusen hvis det skal fikses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gring, trapp,hundehuset, hagemøblene, og nå i går gikk mobilen min dundas etter at jeg klarte å prestere å glemme den i hundehuset...ooops, sa jeg dah.

så ja, han har gjort en del herverk..finskoa til pappa og fjellskoa til mamma gikk også med..vår feil selfølgeli! :lol: cant blame the dog..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke så mye som er blitt gnagd på, men heller et teppe (beige) som hun går rett inn på mitt rom og tisser på med en gang hun greier å komme seg opp i andre etasje... :-o Hun har dritt der en gang og tisset tre ganger, et under at det så vidt synes! [-X :roll: :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: nei han har ikke ødelagt noe, men er jo litt glemsk av meg da så :roll: jo en sokk har han tatt hull på. min feil selvfølgelig. men faktisk ingenting mer enda :wink: den forrige hunden beit ledninger, kobbele sitt, og gulvet på hytta til bestemor og bestefar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster har gnagd og revet opp tapet, drept et par bamser,spist en datamus, en fjernkontroll, en 50lapp og sliren til en kniv.. Og en gang jeg glemte penalet mitt (var borte max et kvarter før jeg kom for å hente det) og på den tiden hadde han spist maten sin, hentet penalet på skrivepulten, tatt det oppi senga, åpnet det og tatt ut tusjer, blyanter og penner og TAGGET på sengtøyet mitt!! glemmer ikke uttrykket hans da jeg kom inn på rommet.. Satt med en penn i munnen å hodet på skakke :lol: .. sukk.Er sikkert mer men har glemt/fortrengt det...:lol:

Jepp master of destruction.:roll:

Han har heldigvis sluttet med å ødelegge ting og blitt rene engelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg, Cuba ødela et sitteunderlag idag. Jeg hadde vært på tur med klassen, så jeg må ha lagt det i gangen da jeg kom hjem. Vel, i tusen biter var det da jeg så det igjen... Ellers er Cuba veldig snill inne. Ikke no møbler går fyken her - kanskje gulvet etter no raptusrunder osv - men ikke no alvorlig :wink:

Men et par sokker, papirer (som forresten er kjempe-nam) og kosebamser skal jeg ikke se bort ifra... :roll: :roll: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxi gnagde hull i teppet i stuen hos bestemor,han åt kajalen min (som var verdens beste!) og svelgte en sokk av meg som han kastet opp dagen etterpå. Han spiste et par kjøkkenkluter og dro utover hønsematen på kjøkkengulvet (vi legger alltid matrester i en isboks på kjøkenbenken til hønsene og denne fant han ut av var masse godt i) han tygde i stykker et kobbel,de nye sommersandalene til ei venninne av meg og masse leker av lillebroren min....

er sikkert mer men jeg har fortrengt det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea har ikke ødelagt annet enn noen truser ennå. Hun har foreløpig ikke prøvd seg noe særlig på møbler. MEN jeg regner med at det kommer :D

Deilig med brukte truser da. ;)

Men du glemte og si at hun har dratt ut tråer i den grønne genseren din, og biti hull i buksa melom beina :D tithi

det nytter ikke å skjule noe her nei! ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eso har ødelagt to gulvteppen, flere gulvmatter, spist på listene på døra i gangen (stoooore bitemerker) ødelagt to par sko, spiste av tursela si den andre dagen han hadde den på (så nå har mamma forsterket den med skinn, hihi..) stjeler sokker så det holder.. Hmm.. Er sikkert mye mer som jeg har glemt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...