Gå til innhold
Hundesonen.no

Min ventetråd


Stina

Recommended Posts

6 uker gamle Teddy (på topp av navnelista akkurat nå) koser seg for tiden sammen med mor, bror og søster. Han vet lite om at jeg og samboeren min venter og lengter og venter og lengter på den dagen vi kan kjøre sørover for å hente ham hjem. Foreløpig har han det fint hjemme. Han spiser godt, og er størst av søsknene. Han fikk sitt første bad i går, og også første tur ut. :ahappy:

Mens han koser seg sammen med familien holder vi på å forberede hjemmet hans her. Vi har forberedt en myk plass å sove på, morsomme leker, gode tyggemuligheter mm. Lesing må også til. Det er mye å tenke på når man får en valp i huset. Men mest av alt går vi å teller dager og timer, ventetiden er laaaang.

Teddy er forresten en brun dvergpuddel, og jeg har dessverre ingen bilder av ham å legge ut - men det kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, gratulerer med supert rasevalg! :P

Det finnes knapt noe søtere enn en puddelvalp synes nå jeg (og Sølve er enig i det :P ).

Teddy er et skikkelig søtt navn på en brun dvergpuddel, de ser faktisk ut som teddybjørner den først tiden.

Jeg gleder meg til å se bilder etterhvert. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk alle sammen. Det skal bli masse bilder når vi får ham. Har faktisk ikke sett Teddy selv enda. Han bor 50 mil unna, og all kontakt med oppdretter har foregått via telefon. Men vi skal bruke litt tid der når vi drar for å hente ham. Skal være i byen i 3 dager, og da det blir flere besøk før vi tar Teddy med oss hjem. Tenker at det kan være bedre for alle involverte å bruke litt tid der. Vet ikke helt hva som er mest vanlig i forhold til dette, men det føles rett for meg å være der litt.

Har tenkt litt i dag på kjøreturen hjem, og hva jeg kan gjøre for å gjøre den mest behagelig for ham. Vi skal jo tross alt kjøre 50 mil, og det er ganske langt med en liten valp. Noen av dere som har erfaringer med å kjøre så langt for å hente hunden?

Vi har kjøpt et plastbur og gjort det mjukt og godt inni. Vi har snakket om at det sikkert er best å stoppe når han skal ha mat. Det bør han ha minst 2 ganger i løpet av turen. Ellers må han ha vann og leker. Vet ikke helt om han skal få ha vann inni buret, eller om vi skal gi ham vann hver gang vi stopper. Tror kanskje at det siste er mest praktisk for oss. Og vi må jo stoppe ofte slik at han får strekke på seg, gå litt og forhåpentligvis tisse litt. Vi har snakket om å stoppe ca en gang i timen. Dette vil gjøre turen desto lengre (noe som er negativt for ham), men hunden trenger jo å gå ut.

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere så masse med valp.. blir nok kjempe spennende.. Vel, jeg kjørte 54 mil da jeg skulle hente hjem min ene valp og nesten 70 mil da vi sku hente den andre.. hadde selvsagt med en slik du da har i samboern til å kjøre. hadde laget bur baki med tepper o.l. en bamse og biteleke. La valpen i buret da vi resite, litt piping og småbejff men gav seg forholdsvis fort og la seg til å sove. Vi stoppet et par ganger på turen hjemmover, men valpen ønsket lite å tisse eller drikke.(dette gjelder begge gangene) Mat gav jeg den ikke, så jeg ikke kunne f.eks gjøre den da uvel og kvalm å kastet opp når kjøreturen fortsatte. For våres del lå valpen så og si å sov hele veien, uten noe form for prob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere så masse med valp.. blir nok kjempe spennende.. Vel, jeg kjørte 54 mil da jeg skulle hente hjem min ene valp og nesten 70 mil da vi sku hente den andre.. hadde selvsagt med en slik du da har i samboern til å kjøre. hadde laget bur baki med tepper o.l. en bamse og biteleke. La valpen i buret da vi resite, litt piping og småbejff men gav seg forholdsvis fort og la seg til å sove. Vi stoppet et par ganger på turen hjemmover, men valpen ønsket lite å tisse eller drikke.(dette gjelder begge gangene) Mat gav jeg den ikke, så jeg ikke kunne f.eks gjøre den da uvel og kvalm å kastet opp når kjøreturen fortsatte. For våres del lå valpen så og si å sov hele veien, uten noe form for prob.

Høres ut som om du har hatt en grei opplevelse med kjøring. Får håpe at Teddy også får sove på turen nordover.

Det at mat kan gi kvalme og uvelhet er noe jeg ikke har tenkt på. Hvor lenge før kjøreturen fikk valpene dine mat? Vi tenker å kjøre i 10-11 tiden på dagen, så han får frokost et par timer før dette.

Takk for enda flere gratulasjoner, forresten. Teddy kommer fra Kennel Stepping Stone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt en grei opplevelse med kjøring. Får håpe at Teddy også får sove på turen nordover.

Det at mat kan gi kvalme og uvelhet er noe jeg ikke har tenkt på. Hvor lenge før kjøreturen fikk valpene dine mat? Vi tenker å kjøre i 10-11 tiden på dagen, så han får frokost et par timer før dette.

Takk for enda flere gratulasjoner, forresten. Teddy kommer fra Kennel Stepping Stone

For min del har jeg vært heldig med valpehenting i forhold til kjøring, dog begge valpene har vært ute å kjørt før med sine oppdrettere så dette var ikke helt nytt for dem, og de hadde da ikke reagerte med oppkast/kvalme under "innlærling" av bilkjøring. dette er vel som på barn og, noen blir kvalme andre ikke. Både Pakita og Kiaki fikk mat ca et par timer før vi reiste fra oppdretter om jeg ikke husker helt feil. men tror ikke det har så mye å si om det har gått 1 time eller 4 :thumbs: bare at den ikke akkurat har spist en stor å god porson å så ut på vingleveien.. Tror nok reisa går så bra så for deres del og =) blir artig å høre hvordan det går fra henting og videre fremmover =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har jeg vært heldig med valpehenting i forhold til kjøring, dog begge valpene har vært ute å kjørt før med sine oppdrettere så dette var ikke helt nytt for dem, og de hadde da ikke reagerte med oppkast/kvalme under "innlærling" av bilkjøring. dette er vel som på barn og, noen blir kvalme andre ikke. Både Pakita og Kiaki fikk mat ca et par timer før vi reiste fra oppdretter om jeg ikke husker helt feil. men tror ikke det har så mye å si om det har gått 1 time eller 4 :thumbs: bare at den ikke akkurat har spist en stor å god porson å så ut på vingleveien.. Tror nok reisa går så bra så for deres del og =) blir artig å høre hvordan det går fra henting og videre fremmover =)

Vi får vel bare krysse fingrene og håpe på det beste. Om Teddy blir urolig får vi bare ta flere pauser og mer kos underveis. :rolleyes: Men takk for tipset ang mat og kvalme, det hadde jeg ikke engang tenkt på.

Må forresten si at du også er dyktig til å velge navn, Tatijana. Teddy er et flott hundenavn.

Jeg hadde litt lyst til å finne noe som på en eller annen måte passer inn med stamtavlenavnet hans, men jeg fant rett og slett ikke noe som hørtes bra ut (han heter Stepping Stone's Caramelle), og jeg synes at han fortjener et ordentlig hundenavn i tillegg. Så da ble det Teddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har vi vært og hilst på valpekullet. Teddy er virkelig en fantastisk hund. Han virket tillitsfull og likte fanget til både meg og samboeren min svært godt. Knappene på genseren min smakte særdeles godt :). Jeg så ikke noen tydelig rangorden i kullet, og oppdretter sier at hun heller ikke har lagt merke til det. Teddy er dog litt større og rundere enn søsknene sine, vet ikke helt om det betyr noe. Det var nesten litt trist å dra ifra dem, men nå er det bare to dager igjen til vi kan ta Teddy med oss hjem for godt. ;)

Jeg har tatt bilder, skal legge dem ut så snart jeg har fått overført dem til datan (glemte selvsagt ledningen hjemme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha.

Han er virkelig en herlig gutt, og det er veldig godt å endelig ha fått ham hjem. Vi hentet ham i går. Kjøreturen gikk veldig bra. Han sov en del, og ellers storkoste han seg med en grisehale jeg gav ham. Denne var virkelig snadder. :thumbsdown:

Det virker som om han begynner å finne seg til rette her i og rett utenfor huset, men det er litt skummelt å gå tur. Vi har stort sett bare gått til postkassa og tilbake, og det er langt nok akkurat nå. Han kjenner igjen navnet sitt, og han er veldig flink til å gjøre fra seg ute. :frantics: Vi har begynt å trene på kom, og det går bra så langt. Han har god matlyst, og egentlig er alt bare idyll. :angry:

DSCF0952.jpg

DSCF0954.jpg

DSCF0935.jpg

DSCF0932.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...